Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

missähän näkis sellasen dokkarin ku "obaman vihaajat"? tai joku sinne päin... kerto jostain KKK -meiningistä
Oli vielä muutama päivä sitte yle.fi/areena:ssa, mut noissahan on muistaakseni 30 päivää esitysaikaa, ni en tiiä sit löytyykö sieltä enää. Katoin sen pariinki kertaan, mut eipä siinä sitä KKK-juttua ollut kun ihan pieni hetki.
edit kävin ettimässä, mut eipä näyttänyt olevan enää siellä.

Viimeksi muokattu:
missähän näkis sellasen dokkarin ku "obaman vihaajat"? tai joku sinne päin... kerto jostain KKK -meiningistä

Ei varmaan missään kun ei ole enää Areenassa. Toi tuli Yleltä vähän aikaa sitten. Ja eipä siinä juuri sitä KKK-meininkiä ollu. Pari minsaa jotain amisviiksisien wannabe skinien sekoilua.

Edit. Onneks en oo hidas

Tästä oli joskus kysymys jossain City-lehden kysymyspalstalla. Filosofinen vastaus meni suunnilleen näin: Krapulassa sitä uskoo loppunsa tuleen ja luulee kuolevansa, joten elimistön luontainen reaktio on yrittää jatkaa sukua ja varmistaa geenien säilyminen. Siksi siis krapulassa panettaa. Eikä kai ole turhan tarkka.

Tämä selittäis senkin miksi sillon ei paneta, kun on ihan oikeasti krapula. Kun ollaan siinä pisteessä, että pelkää jäävänsä henkiin ja maailma on muutenkin liian julma paikka, niin ei tee mieli säilyttää yhtään geeniä. :)

Aina sanotaan, että pitäisi juoda lasillinen vettä yhden alkoholiannoksen jälkeen välttääkseen kovan krapula. Kysymys on, että onnistuuko tämä, jos juo etukäteen paljon vettä ja sen jälkeen vasta aloittaa ryypiskelyn?

Aina sanotaan, että pitäisi juoda lasillinen vettä yhden alkoholiannoksen jälkeen välttääkseen kovan krapula. Kysymys on, että onnistuuko tämä, jos juo etukäteen paljon vettä ja sen jälkeen vasta aloittaa ryypiskelyn?

Koskaan oo tuollaista kuullutkaan. Eihän siinä ole mitään järkeä että juot litratolkulla vettä ennen ryypiskelyä. Olettaen siis että käyt jossain välissä kusellakin?

Ite oon juonu 3-6 lasia vettä enne ku oon menny nukkumaa ja ei oo ollu nii pahaa krapulaa mitä ilman vettä. Tiiä sit onks se pienempi krapula veden asnsiota mut toivossa on hyvä elää :D

Krapula on alkoholista tullut myrkytystila missä esimerkiksi nestehukka on yksi suuri tekijä ja veden juominen varmaan hieman estää sitä. Pääkipukin voi olla vähäisempää kun aivot ei ole kutistuneena nestehukasta.

Silloin kun oli enemmän opiskelijabileitä, mä laitoin vesipullon sängyn viereen ennen kun lähdin baanalle. Kun nukkumaan on menossa niin vetäisee sen ja varmuuden vuoksi toinen samanmoinen niin olo on huomattavasti parempi kuin ilman ks. ihmejuomaa. Sen veden juomisen oon nyt unohtanut kun oon koittanu keskittyä tohon koulunkäyntiin ja kun viimeksi unohdin juoda sen veden olin ilta kuudelta vielä sängyssä..tosin kävin koulussa humalapäisäni puhumassa millaista on olla vaihto-oppilaana Thaimaassa.

Tämä selittäis senkin miksi sillon ei paneta, kun on ihan oikeasti krapula. Kun ollaan siinä pisteessä, että pelkää jäävänsä henkiin ja maailma on muutenkin liian julma paikka, niin ei tee mieli säilyttää yhtään geeniä. :)

Käsittääkseni "virallinen" selitys krapulapanetukselle on se, että alkoholi laskee testosteronitasoja ja kun ne krapulassa palautuvat hiljaksiin normaaleiksi, seuraa tästä darrapanetuksenakin tunnettu ilmiö. Näin taisi psykologian opettajani asian joskus lukiossa selittää. Tuo testotasojen romahtaminen selittäisi myös sen, miksi ei ota eteen jos on tarpeeksi tuubassa.

fake-edit:

Voi olla että tämä selitys on tähän ketjuun jo tullutkin, mutta en jaksanut selata kovin pitkästi taaksepäni.. :david:

Onko yhden työntekijän kohdalla lomautuksen lukumäärillä ja tiheyksillä mitään rajaa laissa? Tarkoitan että jos firma kutsuu toistaiseksi lomautukselta takasin töihin niin koska voi taas lomauttaa uudestaan? Voiko tuota lomauttelua jatkaa loputtomiin noin pätkissä vai onko siinä joku raja olemassa? YT neuvotteluillahan ei taida mitään max aikaa olla...

Jos veden (oli muoto sitten jää, lumi, vesihöyry jne) määrä maapallolla on vakio, niin missä on vähemmän vettä, koska tota lunta on noin halvatun paljon maassa? Tietty toi lumen määrä on suhteessa pallon kokonaisvesimäärään mitätön, mutta anyway...

"Kuuluuko" ihmisen nähdä kuvanmukaisia (onko toi nyt sitten bakteeri) omissa silmissään?

Tarkoitan, että mä nään just samannäkösiä "juttuja" kuin kuvassa ja ne näkyy ihan samalla lailla, kuin kaikki muu mitä nään, paitsi et kun yrittää seurata niitä silmillä ne "leijuu" pois näkökentästä :david:???

Jotkut on just tommosia (paitsi ei värillisiä, vaan "läpinäkyviä"), toiset monihaaraisia tai pallomaisia yms yms.

Edit: niitä näkyy varmaan siks, kun ne vaeltelee tosta silmän poikki? :lol2:

Ollut joskus aikaisemminkin noista puhetta: lasiaisnesteen samentumia. Mullakin noita "langanpätkiä" lentelee jonkun verran näkökentässä.

Pikaisella kookletuksella: http://www.verkkoklinikka.fi/verkkolaakarit/kysymys/0018483

Mua on jo pitkään ottanut kuulaan sanonta - toimii kuin junan vessa.
Mitä se tarkoittaa? Riippuen sanojasta se muka toimii aina tai sitten taas ei koskaan.

Päästäkää mut tuskista ja sanokaa kuinka se nyt on!!

^Oman käsitykseni mukaan sanontaa pitäisi käyttää kun kyseessä oleva asia toimii hyvin.Sanontahan on verrattain vanha,ennen junien vessojen jätökset tippui suoraan kiskojen väliin eli mikään ei voinut mennä vikaan.Junien seistessä asemilla vessoja ei saanut käyttää.Olikohan 8sankymmentäluvullakkin vielä.

Samaa mieltä poolin kanssa. Ja kyllä tollasia vessoja on edelleenkin käytössä vanhemmissa junissa.

Back
Ylös Bottom