Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

jos matkustan ulkomaille työharjoitteluun mutta maksan vuokraa kotisuomessa olevasta asunnostani niin olenko oikeutettu saamaan kelan asumislisää?

Mä sain ainaski asumislisää ulkomaille, kun olin vaihdossa. En usko kuitenkaan, että saisit kahta asumislisää: ulkomaiden ja suomen.

Ja mun kysymys. Onko mitään eurooppalaista nettikauppaa, mistä voi ostaa Vancouverin Olympialaisten jääkiekkopaitoja?

Muistaako joku muu ala-asteelta lorun, jolla erotettiin harakka ja varis toisistaan? Se alkoi jotenkin että "harakka on hieno herra" (=frakki päällä) ja jatkui jotain variksesta. Mutta mitä?

Onko todennäköisempää voittaa lottovoitto jos pitää joka kierroksella numerot samana vai jos vaihtaa joka kierrokselle numeroita ?

Lotossa on todennäköisyys voittaa täyspotti n. 1/15 000 000, oli sulla valittuna mitkä numerot tahansa.

K: Miksi jotku naiset ajavat/nyppivät kaikki kulmakarvansa pois ja piirtävät sellaiset mustat ohuet viivat? Luuleeko joku oikeasti olevansa paremman näköinen tuollaisilla kulmakarvoilla?

K: Miksi jotku naiset ajavat/nyppivät kaikki kulmakarvansa pois ja piirtävät sellaiset mustat ohuet viivat? Luuleeko joku oikeasti olevansa paremman näköinen tuollaisilla kulmakarvoilla?

Ja sit ne on vielä yleensä piirretty iha perseelleen :D

Mikä ihmeen paskabändi tämä Kuunkuiskaajat on euroviisukarsinnoissa :wtf: Miten ihmeessä tuollasta paskaa on voinnut päästä edes euroviisukarsintaan...

Tuota olen kyllä itsekkin ihmetellyt...

Lotossa on todennäköisyys voittaa täyspotti n. 1/15 000 000, oli sulla valittuna mitkä numerot tahansa.

Näin matematiikan mukaan mutta itse olen satavarma että tulos osuu todennäköisemmin kohdalleen jos pitää toisen muuttujan (eli omat numerot) samana :D

Tallentava digiboxi on alkanut pätkimään tallennetuissa ohjelmissa. Voiko kovalevyn formatoida tai jotain millä sen sais toimimaan...

Näin matematiikan mukaan mutta itse olen satavarma että tulos osuu todennäköisemmin kohdalleen jos pitää toisen muuttujan (eli omat numerot) samana :D

Todennäköisemmin sua vaan harmittaa vähemmän jos edellisen kierroksen numeroilla ois tällä viikolla saanut päävoiton. Lotossahan jokainen rivi on yhtä todennäköinen, pinta-alaltaan isommosta palloistakin on hiottu hieman pois jotta kaikki olisivat saman painoisia.

Jatkona tällainen hifistelykysymys: Onko ne pallot satunnaisessa järjestyksessä niissä putkissaan ennen arvontaa?

Miten tieteellisessä tekstissä tehdään viittausmerkinnät, jos kerrotun asian taustalla on useita lähteitä, mutta eivät kata koko kirjoitettua pätkää, vaan osan. Tuntuu vaan tyhmältä kirjoittaa, että asia 1, asia 2, asia 3 (X 2009), asia 2, asia 3, asia 4 (Y 2008), asia 1, asia 4 (Z 2007). Vai voiko ne laittaa, että asia 1, asia 2, asia 3, asia 4 (X 2009; Y 2008; Z 2007). En löytänyt vastausta kirjasta Tutki ja kirjoita. Vai käytänkö kirjoitusasua: (X 2009; ks. myös Y 2008; Z 2007.)?

Miten tieteellisessä tekstissä tehdään viittausmerkinnät, jos kerrotun asian taustalla on useita lähteitä, mutta eivät kata koko kirjoitettua pätkää, vaan osan. Tuntuu vaan tyhmältä kirjoittaa, että asia 1, asia 2, asia 3 (X 2009), asia 2, asia 3, asia 4 (Y 2008), asia 1, asia 4 (Z 2007). Vai voiko ne laittaa, että asia 1, asia 2, asia 3, asia 4 (X 2009; Y 2008; Z 2007). En löytänyt vastausta kirjasta Tutki ja kirjoita. Vai käytänkö kirjoitusasua: (X 2009; ks. myös Y 2008; Z 2007.)?

...asia 1 (X 2009; Z 2007) ... asia 2 (X 2009; Y 2008) ... asia 3 (X 2009; Y 2008) ... asia 4 (Y 2008; Z 2007). Eli laitat ne viittaukset kaikkiin käytettyihin lähteisiin siinä yhteydessä, jossa viitattava asia tulee esille. Tuo tapa on kaikista selkein, koska siitä käy parhaiten ilmi, mitä asiaa viittaus koskee. Tuollaiset ks. myös ym. eivät ole suositeltavia, koska niistä usein jää epäselväksi, minkä takia mitäkin pitää katsoa. Jos lähteiden käyttöä pitää laajemmin selittää, se kannattaa tehdä ala- tai loppuviitteessä. Esim. ...asia 1 * ...

* (X 2009). Ks. myös (Y 2008), jonka mukaan blaa blaa blaa.

Pystyykö tallentavalta digiboxilta siirtää ohjelmaa usb-tikulle?

Pystyy, jos boxissa on vain usb-portti. Tikkuhan on sama kuin ulkoinen kovo. Riippuu tietysti siitä näkyykö tuo sun tikku boxissa ulkoisena kovona ja että resurssienhallinnassa on siirron mahdollistava toiminto.

Mistä nettisivuilta löytää ns. irtokuvia, jotka saa laitettua seinään? Esim. kukkaa, kiekuraa tms.? Vai pitääkö ne maalata vai miten ihmiset saa kuvioitua seinänsä jos ei halua taulua?

Back
Ylös Bottom