Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Onko Helsingin Vallilassa jotain ihan kelpo kuntosalia? Ite tulossa täältä pohjanmaalta muutamaks päiväks sinne ensi viikolla..

Ei sitä ainakaan viime yönä kukaan avannu. Toissa yönä btw meni pari hassuu viestii yli klo 0600, itse poistin oman viestini mutta jotkut ei huomannut ...

Elikkä nyt ois onglemana se kun ostin tollasta interactive whey proxl mansikka protskua, niin ei sekoitu veteen vaan jää sellasiksi paakuiksi? mikä auttais tähän, neuvoja kehii. Samaakamaa oleva suklaa sekoittui kyl hyvin.

Mitä tarkottaa suomeks kun sanotaan esim että: Las Vegas or bust?
edit: tuon bustin kun kääntää suomeks niin siinä ei oo oikeen järkeä

Nähdäänkö me sama väri saman värisenä :D
Siis onko mun vihreä saman värinen teille, koska se vois olla mun punanen mutta kutsutaan silti samalla nimellä...
Onkos tätä todistettu jotenkin, värithän on kumminkin vaan valon säteilyä eri aaltopituudella tai jotain sinnepäin, mikä on sama kaikille...
Mutta luulis että aivoissa vois tapahtua sen suhteen vähän mitä tahansa...
:david:

Miten talvitakit voi olla niin kalliita nykyään? Jotain 200€ kunnolliset takit. Muutama vuosi sitten sai alle 100€ hyviä.

Ja miksi joulualeprosentit kaupoissa on tänä vuonna niin pieniä, enimmäkseen vain 20%? Nouseeko aleprosentit tosta vielä.

Nähdäänkö me sama väri saman värisenä :D
Siis onko mun vihreä saman värinen teille, koska se vois olla mun punanen mutta kutsutaan silti samalla nimellä...
Onkos tätä todistettu jotenkin, värithän on kumminkin vaan valon säteilyä eri aaltopituudella tai jotain sinnepäin, mikä on sama kaikille...
Mutta luulis että aivoissa vois tapahtua sen suhteen vähän mitä tahansa...
:david:

Ite oon miettinyt kanssa joskus samaa. Mun kuvitelma on että päävärit nähdään samana mutta värisävyjen erotuskyky on toisilla tarkempi kuin toisilla. Tää selittäis sen miksi toisten silmään ei ota millään jotku sävyvirheet ja toiset näkee ne taas selvästi. Vähän sama kuin nuottikorva, toisilla se vaan on tarkka...

Miten talvitakit voi olla niin kalliita nykyään? Jotain 200€ kunnolliset takit. Muutama vuosi sitten sai alle 100€ hyviä.
Tätä itsekin oon ihmetellyt. Joskus muutama vuosi sitten sai tarjouksesta hyvän laskettelutakin n. 90 eurolla, mutta nykyään takista pitäisi maksaa 150e, vaikka kuinka olisi puoleen hintaan myynnissä.

Ja miksi joulualeprosentit kaupoissa on tänä vuonna niin pieniä, enimmäkseen vain 20%? Nouseeko aleprosentit tosta vielä.
Jossain uutisissa taidettiin mainita, että täksi jouluksi kaupat on ostanut aiempaa vähemmän tavaraa, eikä alennusmyynneissäkään ole niin paljon myytävää. Kysynnän ja tarjonnan laki toiminee tässäkin.

Tokihan ne prosentit nousee, mitä kauemmin ne tavarat lojuu hyllyissä, mutta itse veikkaisin, että talven tekstiilit myydään kunnon prosenteilla joskus maaliskuussa.

Back
Ylös Bottom