Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

:edit: Nyt kun mietin tarkemmin, niin mitä sillä lämpötilalla on edes väliä? Kunhan se leimahtaa riittävästi ja työntää mäntää helvettiin...
:edit2: Vielä tarkennus, siis että mitä väliä sillä lämpötilalla on sen jälkeen, kun paloreaktio on tapahtunut. Itse tulihan tarkoittaa sitä, että riittävä lämpötila leimahtamiselle on jo saavutettu.
Sitä väliä, että polttomoottori on lämpövoimakone, joka muuttaa lämpöä liikkeeksi. Jos sitä koneen itse tuottamaa hukkalämpöä saadaan sinne kiertoon takaisin, paranee hyötysuhde. Plus vielä se, että kaavan mukaan mitä suurempi lämpötila, sitä parempi hyötysuhde. Eli jos esilämmittämällä imuilma saadaan liekinkin lämpötila nousemaan, tarkoittaa se parempaa hyötysuhdetta.

Ja ei. Tässä ei todellakaan haeta mitään tehojuttuja. Huipputeho ja hyötysuhde on täysin eri asioita.

En parempaa threadi tälle kysymykselle keksinyt, joten nyt kun oon hankkinu muutaman ulkomaalaisen kaverin IRL ja vaikka koulussa mun mielestä ei olla opetettu muuta englannista kuin small talkkia, niin en siltikään tiedä miten on parasta vastata kun toinen sanoo "see you" tms. Niin onko parasta vastata samoin takaisin miehellekkin, kun se tuntuu mun mielestä jotenki homolta? :D Joskus vastaan pelkästään "yes" ja joskus "see you", kun en oo varma onko tuo pelkkä "yes" jotenkin epäkohteliasta.

En parempaa threadi tälle kysymykselle keksinyt, joten nyt kun oon hankkinu muutaman ulkomaalaisen kaverin IRL ja vaikka koulussa mun mielestä ei olla opetettu muuta englannista kuin small talkkia, niin en siltikään tiedä miten on parasta vastata kun toinen sanoo "see you" tms. Niin onko parasta vastata samoin takaisin miehellekkin, kun se tuntuu mun mielestä jotenki homolta? :D Joskus vastaan pelkästään "yes" ja joskus "see you", kun en oo varma onko tuo pelkkä "yes" jotenkin epäkohteliasta.

See you meille ainakin on "opetettu", ei se musta ainakaan homolta kuulosta :D

Mitä tarkottaa Emohomo? Tuolla netistä poimittujen kuvien joukossa oli joku lehtileike ja siinä joku määritteli ittensä emohomoks? Vaimon kans pohdittiin jos se sellanen naismainen homo? Just pääsin jyvälle vast metroseksuaalisuus jutusta. Ne ei ole homoja?
Ja lyhenne FTW? Wowissa se on mun muistaakseen ollu For The Win? Mut nyt muutaman kerran nähny graffiteissa? Onkohan se joku paikallinen futisseura mikä spreijailee seiniä? Oli jossain isompana tekstinä ja siin oli tagi itse FTW:ssä. Eli ei mun käsittääkseni ole kenenkään tagi?

Emohomo = Kuva
FTW = For the win/fuck the world

Joo ei kannata ruveta emoksi koska pissiksetki oli sillo joskus ja niitä ei enää ole. Emotkin on kohta ihan put ja sit niille ei jää muistoksi kuin noi typerät lävärit ja tatskat. Pissispojat pääs vähän helpommalla kun niille ei jääny ku se typerä pipo :D

T:15-v anti-emo!!

Yhdysvalloissa kaverini tapasivat muinoin sanoa vaan "later" kun lähdettiin eri suuntiin. Itse tulee käytettyä sitä vieläkin satunnaisten ulkomaalaisten tuttujen kanssa puhekielessä. Esim. tohon "see you"-tokaisuun varmaan ite vastaisin "yep, later" / "yep, bye" tms (en tiedä miksi ite tulee heitettyä tota jeppiä). Ei sitä kannata liikaa jännätä kunhan jotain örähtää. ;)

Eli emohomot on jotain gootteja? Ei homoja kuitenkaan? Taitaa olla joku ihan spesiaali alaryhmittymä? Ei tää nyt mun maailmaa kovin mullista, jäi vaan vaivaamaan. Pissiksiähän on 95% 13-17 vuotiaista? Ei kai se mikään tyyli ole? Haukkumasana ennenki?? Mulla tyyli on pysyny samana jo yli 30 vuotta, läski.

Miten sais helpoiten foliot ikkunaan? Voihan sitä yksittäisiä foliopaloja teippailla, mutta eikö jotain folio"verhoa" ole saatavilla? En tarkota sellaisia kaksipuoleisia oikeita verhoja (kangas+folio), vaan pelkkää foliota.

Haluisin olla vähemmän empaattinen.

Miten sais helpoiten foliot ikkunaan? Voihan sitä yksittäisiä foliopaloja teippailla, mutta eikö jotain folio"verhoa" ole saatavilla? En tarkota sellaisia kaksipuoleisia oikeita verhoja (kangas+folio), vaan pelkkää foliota.
Miksi haluat foliota ikkunaan?

Mitä tapahtuu konjakki pullolle kun se on avattu? Kauanko säilyy "hyvänä"?

e: tietysti siis laitettu uudelleen kiinni...

Yhdysvalloissa kaverini tapasivat muinoin sanoa vaan "later" kun lähdettiin eri suuntiin. Itse tulee käytettyä sitä vieläkin satunnaisten ulkomaalaisten tuttujen kanssa puhekielessä. Esim. tohon "see you"-tokaisuun varmaan ite vastaisin "yep, later" / "yep, bye" tms (en tiedä miksi ite tulee heitettyä tota jeppiä). Ei sitä kannata liikaa jännätä kunhan jotain örähtää. ;)
No kyllä menee vaikeaks jos tuollastaki pitää pohtia. Ihan sama se on sanooko later, see you, bye vai jotain ihan muuta. Niin suomalaista miettiä mitähän se musta ajattelee jos moikkaan noin. :D
Jos nyt vääntämään aletaan niin onhan niissä toki pieni merkitysero, later sopii parhaiten jos esim. tapaa uudestaan illalla ja see ya tyypeille jotka näkee sit joskus taas. :)

Back
Ylös Bottom