Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Tilasin jenkeistä 39.90+30 USD (48.78€) arvosta tavaraa (Captain of Crush Gripperit). Mitkä on mahdollisuudet että tuo jää tulliin ja miten sen saisi sieltä pois, niin ettei tarvitsisi itse hakea Joensuusta asti? Hyvä ottaa asioista selvää sen jälkeen kun on tilaukset tehty :D

Voi olla että tavarat jää tulliin, voi olla että tulee suoraan kotiin, sittenhän sen näkee. Kamat saa lähimpään tulliin kun ilmoittaa siitä Itellalle kunhan saapumislappu tulee sulle himaan. Jos taas lähin tulli on Joensuussa, niin sitten ei auta kuin itse hakea tai antaa Itellan tullata se huokeaan 20€ ja risat hintaan.

Miksei kaiken tän tasa-arvo keskustelun aikana pakkiksellakaan ei oo meille miehille omaa osiota? Punttimimmien osio kyllä on (vain naisille). Miten olis "Punttipoitsut" ? :rolleyes:

Tulinen ruoka voi helpottaa kurkkukipua, että kyllä siitä hyötyä on. Siihen on sitten vaikeampi vastata kuinka tulista sen pitää olla, että eroa huomais.

Teinpä nyt ihan uuden käyttäjän, koska en halua että tuttavani saavat tietää että minulla mielenterveysongelmia.

Hieman taustaa:
Olen käynyt jo psykiatrilla säännöllisesti kahden vuoden ajan ja hänen diagnoosinsa on että minulla on keskivaikea masennus ja yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Lääkitys on ollut koko tämä ajan ja seuraavan kerran kun käyn psykiatrilla niin hän kirjoittaa minulle B-lausunnon tulevaa terapiaa varten.

Itse kysymys:
Valmistuin jo tuossa noin 3kk sitten ammattikoulusta, mutta sain raahattua itseni sinne työkkäriin vasta nyt. Eli on käytänössä jäänyt saamatta 3kk ajalta työmarkkinatukea ja nyt tässä mieteskelen että onkohan noita mahdollista saada takautuvasti jos pyydän psykiatrilta todisteen siitä, että olen ollut työkyvytön tuolta ajalta?

Teinpä nyt ihan uuden käyttäjän, koska en halua että tuttavani saavat tietää että minulla mielenterveysongelmia.

Hieman taustaa:
Olen käynyt jo psykiatrilla säännöllisesti kahden vuoden ajan ja hänen diagnoosinsa on että minulla on keskivaikea masennus ja yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Lääkitys on ollut koko tämä ajan ja seuraavan kerran kun käyn psykiatrilla niin hän kirjoittaa minulle B-lausunnon tulevaa terapiaa varten.

Itse kysymys:
Valmistuin jo tuossa noin 3kk sitten ammattikoulusta, mutta sain raahattua itseni sinne työkkäriin vasta nyt. Eli on käytänössä jäänyt saamatta 3kk ajalta työmarkkinatukea ja nyt tässä mieteskelen että onkohan noita mahdollista saada takautuvasti jos pyydän psykiatrilta todisteen siitä, että olen ollut työkyvytön tuolta ajalta?

Sanoisin omasta kokemuksestani, että voi olla vaikeaa niitä saada takautuvasti, koska kävit vasta nyt ilmoittamassa itsesi työttömäksi työnhakijaksi. Jos vaikka olisit silloin kun koulu loppui käynyt siellä ilmoittautumassa, mutta olisit estynyt tilanteesi takia töitä ottamaan vastaan, niin olisi todennäköisempää saada tuet tuolta ajalta.

Mutta kuitenkin, käy ihmeessä juttelemassa asiasta Kelassa, niin selviää paremmin asiat. Niistä sedistä ja tantoista ei katsos ikinä tiedä. Ota kaikki mahdollinen paperi mukaan, mikä auttaisi tuen saamisessa.

Tsemppiä sinulle. :)

Hieman taustaa:

Itse kysymys:

Taidat olla alle 25-vuotias, vai? Jos olet, niin silloin sinulla on mahdollisuus saada Kelan myöntävää terapiatukea. Tällä tavalla terapiat tulevat huomattavasti halvemmaksi. Tuossa hieman lisää infoa:

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/net/160206145207ML?OpenDocument

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/301204150015KM?openDocument

Itse kysymykseen, niin melko heikolta näyttää saada takautuvasti noita tukia.
Kela sanoi:
Työmarkkinatuki myönnetään aikaisintaan siitä päivästä, jolloin olet ilmoittautunut työ- ja elinkeinotoimistoon [...] Työmarkkinatukea voi saada jokainen 17–64-vuotias Suomessa asuva työtön työnhakija, joka on työkykyinen, työmarkkinoiden käytettävissä ja taloudellisen tuen tarpeessa.

Se jäi tosiaan epäselväksi, että kuinka työkykyinen olet. Jos olet oman työkykysi suhteen epävarma, niin suosittelen hakemaan mieluummin sairaspäivärahaa.

Mutta kuten sanottu, kannattaa tarkistuttaa Kelalta :).

Onko näitä uusia Otto-lonkeroita musta ja valkoinen jo jossain kaupoissa? Jos on niin minkä ryhmän kaupoissa?
Pakko sanoa vuorokauden myöhässä, mutta on muuten kamalaa tavaraa. Viikonloppuna ostin tollaset mustan ja valkoisen ja molemmat jäi kesken. Musta "cola" oli melkein juotavaa, mutta valkoinen "pina colada" ei sitten uponnut hirveässä tuubassakaan. Hyi.

Mitä muuta puolukoista tykkäämättömän kannattaa tehdä puolukoista kun vispipuuroa?

Tuoremehua ehdottomasti!
5 l survottuja puolukoita
2 l kylmää vettä
1 rkl viinihappoa
2 kg sokeria
Puolukat, vesi ja viinihappo sekoitetaan ja annetaan hautua kaksi vrk:tta välillä sekoittaen. Sen jälkeen annetaan olla rauhassa 2:vrk:tta. Siivilöidään (kannattaa laskea mössö ensin normilävikön läpi ja sitten siivilöidä vasta sideharson läpi) ja lisätään sokeri. Säilytetään viileässä paikassa.

Miksei kaiken tän tasa-arvo keskustelun aikana pakkiksellakaan ei oo meille miehille omaa osiota? Punttimimmien osio kyllä on (vain naisille). Miten olis "Punttipoitsut" ? :rolleyes:

Samaa miettiny itekkin monesti, eihän siellä ois mitään erikoisempaa kuitenkaan kuin yleisellä-puolella mutta tasa-arvon nimissä niinku...:rolleyes:

Back
Ylös Bottom