Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

No ei. Olen tilannut seksikaupasta Mörkö Kulli nimellä eikä ollu mitään ongelmaa, paitsi vähän hävetti hakee postista paketti...
kannattaa muistaa että vittumainen postin täti olisi pyytänyt sulta henkkarit joissa lukee mörkö kulli....

kaiken lisäksi en menisi täysin takuuseen että tuo on täysin laillista..

Löysin 2 viikkoa sitten punkin kyljestä. Kuinka kauan odottelen borrelioosia, ja tuleeko siitä AINA punainen isohko/leviävä ihottuma? KOhdassa on yhä pieni punainen puremajälki, mutta ei se käsittääkseni ole laajentunut minnekään..

Ei siitä aina sitä rinkulaa tule. Mutta tuskin kannattaa stressata.. Sullako se luomikin repes?:D Nuo nyt on sellaisia asioita ettei niissä stressaaminen mitään auta, jos tulee niin tulee.;)

Löysin 2 viikkoa sitten punkin kyljestä. Kuinka kauan odottelen borrelioosia, ja tuleeko siitä AINA punainen isohko/leviävä ihottuma? KOhdassa on yhä pieni punainen puremajälki, mutta ei se käsittääkseni ole laajentunut minnekään..

Kukin tekee kuten tykkää, mutta itse olisin sopinut treffit lekurin kanssa. Ottavat todennäköisesti verestä borrelianäytteen ja jos ei mitään näy niin sitten vain takaisin luontoon punkkeja keräämään :D Likvoria eivät kuulemma yleensä ota heti, eivätkä itseltänikään ottaneet ennen kun tilanne alkoi näyttää hälyyttävältä eikä verestä löytynyt mitään ylimääräistä.

Question

Mutta mullakin oli kysymys: kun neuloessa loppuu lanka kesken ja pitää siirtyä seuraavaan kerään, niin kuinka tämä siirtymä saadaan siististi aikaiseksi? Tähän mennessä olen vain kylmästi solminut langat, mutta kyllä siitä jää aika ikävä möykky neulepintaan. Ei sillä etteikö se epätasainen ja möykkyinen olisi muutenkin... Ja sitten vielä puretusta työstä: riittääkö langan kastelu ja roikotus suoristamaan kikkaran langan?

Mutta mullakin oli kysymys: kun neuloessa loppuu lanka kesken ja pitää siirtyä seuraavaan kerään, niin kuinka tämä siirtymä saadaan siististi aikaiseksi? Tähän mennessä olen vain kylmästi solminut langat, mutta kyllä siitä jää aika ikävä möykky neulepintaan. Ei sillä etteikö se epätasainen ja möykkyinen olisi muutenkin...

Kohta Ultimecia tai joku muu alan harrastaja tulee varmasti antamaan asiantuntevampia neuvoja, mutta itse olen ihan vaan vaihtanut lankaa ja jatkanut kutomista. Lankojen päät olen jälkikäteen pujotellut nurjalle puolelle, mutta solmuja en ole tehnyt.

Maalasin maalarinvalkoisella maalarinvalkoisen päälle ja viistosti katsottuna pinta näyttää epätasaiselta ja telojen vedot näkyvät seinässä epätasaisina läikkinä. Missä vika?

Ekana tulis mieleen huono tela tai liian paksu maalikerros.

Millainen ruoka aiheuttaa kasvoissa finnejä? Ainakin suklaa näyttää tekevän niitä, mutta mistä se johtuu..

Ps.olis voinu laittaa tonne finni threadiin, mutta on sen verran tyhmä kysymys:)

tyhmä ja nolo kysymys,
mutta jos on maksuhäiriömerkintä (ei vielä, mutta tiukka rahatilanne nyt) ja olen ajatellut perustaa yritystä, voiko yritys saada lainaa, vaikka omistajalla on maksuhäiriömerkintä?

tyhmä ja nolo kysymys,
mutta jos on maksuhäiriömerkintä (ei vielä, mutta tiukka rahatilanne nyt) ja olen ajatellut perustaa yritystä, voiko yritys saada lainaa, vaikka omistajalla on maksuhäiriömerkintä?

Aika hiljasta on saada. Yritysrahotus on nyt tarkkaa touhua ja jos sulla ei ole vakuutta antaa niin vaikeeksi menee vaikka olis tiedot kunnossakin. Luottotietojen menetys on suoraan sanottuna saatanan vakava asia ja se vaikeuttaa todella montaa juttua. Pitäs tänäpäivänä melkein opettaa koulussa jo mitä tapahtuu jos hommat menee munille ja luottotiedot kusahtaa.

Lisätääns viä se että tee kaikkes ettei merkintää tule, kun haet yritysrahotusta tulevaisuudessas niin sun pitää esittää pankille vaikka mitä suunnitelmia ja laskelmia. Jos oletetaan näin että hakisit vielä vakuudetonta rahaa koska perustettavalla firmalla tuskin on kummosta omaisuutta niin silloin katotaan yritysmuodosta hieman riippuen omistajien taloutta ja jos sulla on joku toiminimi ja omat luottotiedot mennyt niin voipi olla että lainaa ei tule. Mä en ainakaan myöntäs vaikken rahoituspuolella duunia teekkään.

Maalasin maalarinvalkoisella maalarinvalkoisen päälle ja viistosti katsottuna pinta näyttää epätasaiselta ja telojen vedot näkyvät seinässä epätasaisina läikkinä. Missä vika?

Paska tela tekee just tommosta. Ostat semmosen vähä kalliimman telan en muista nyt minkä niminen se on,kysyt siellä rautakaupassa nii kyllä ne tietää.Tommosella telalla tulee melkeen samanlainen pinta mitä ruiskulla..

Millainen ruoka aiheuttaa kasvoissa finnejä? Ainakin suklaa näyttää tekevän niitä, mutta mistä se johtuu..

Ps.olis voinu laittaa tonne finni threadiin, mutta on sen verran tyhmä kysymys:)
Riippuu aivan ihmisestä, tolle ei oo mitn 100% faktaa että juuri _suklaa_ tai joku muu ruoka aiheuttaisi, esim ei itelleni aiheuta mikään tietty ruoka.

Lisätääns viä se että tee kaikkes ettei merkintää tule, kun haet yritysrahotusta tulevaisuudessas niin sun pitää esittää pankille vaikka mitä suunnitelmia ja laskelmia. Jos oletetaan näin että hakisit vielä vakuudetonta rahaa koska perustettavalla firmalla tuskin on kummosta omaisuutta niin silloin katotaan yritysmuodosta hieman riippuen omistajien taloutta ja jos sulla on joku toiminimi ja omat luottotiedot mennyt niin voipi olla että lainaa ei tule. Mä en ainakaan myöntäs vaikken rahoituspuolella duunia teekkään.

Älä nyt suotta toista noin pelottele.

Itse kun hain lainaa toimitilan ostoa varten niin pankille riitti vakuudeksi se itse rakennus jonka niillä lainarahoila sitten ostin. Minkäänlaisia laskelmia ei tarvinnut tehdä itse (kirjanpitäjät on sitä varten) ja ei vaikuttanut mitään vaikka firman toisella osakkaalla on luottotiedot menneet ja itselläni rikosrekisteri.

Muiden lisäksi... vetelitkö viimeiset vedot aina samaan suuntaan että ei vaan tullut edes takaisin sahaamista? (ja yhtenäisinä vetoina vielä..)

Älä nyt suotta toista noin pelottele.

Itse kun hain lainaa toimitilan ostoa varten niin pankille riiti vakuudeksi se itse rakennus jonka niillä lainarahoila sitten ostin. Minkäänlaisia laskelmia ei tarvinnut tehdä itse (kirjanpitäjät on sitä varten) ja ei vaikuttanut mitään vaikka firman toisella osakkaalla on luottotiedot menneet ja itselläni rikosrekisteri.

Koska tämän teit? Jos kyseessä on juuri perustettava firma joka hakee rahoitusta vaikkapa käyttöpääomaan/kone investointiin niin kyllä sitä saa melkoset liiketoimintasuunnitelmat tehdä. Kaikki on tottakai tapauskohtaista mutta jos tilanne on se että käytännössä varaton just perustettava firma hakee rahotusta ja varsinkin jos kohteena on joku muu kuin kiinteistö ja/tai laina on vakuudeton, on homma stanan vaikeeta jos luottotiedot on kuralla.

Toimitilan osto taas on sitten toinen juttu, pankki lätkäs vakuusarvoksi ~70% mutta ilmeisesti olet joko ostanut halvalla arvokkaamman tilan tai sitten kyse on muuten hemmetin pienestä hankinnasta kun pankki on antanut 30% ITV:n (ilman turvaavaa vakuutta).

Ja ajat ovat muuttuneet parissa vuodessa erittäin paljon.

Back
Ylös Bottom