Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Osaako joku vastata tähän?

Kun tavaran hintaa alennettiin 20%, sen euromääräinen myynti kasvoi 4%. Kuinka monta prosenttia kasvoi myyty tavaramäärä?

x*0,8*1,04 ja verrataan x:än.

Kun telkkukaan ei osaa neuvoa, enkä joka päivä ole vahtimassa mitä telkkarista tulee, niin minä päivinä wildboyz(maraton?) tulee televisiosta?

Voiko perinnöstä kieltäytyä? Siis riittääkö suu sanallinen ilmoitus, vai tarviiko vaivata lakimiestä?

Itse asiassa tuolla oli väärää tietoa.

Eli, kun olen rintaperillinen, en voi ennen vanhemman kupsahtamista juuri muuta tehdä kun ilmoittaa suullisesti etten halua perintöä. Eikä sitkään ole pakko perintöä ole ottaa vastaan, oli se velkoja tai hilloa. PAITSI jos mulla on velkaa, ja perinnöllä voi kuitata niitä, niin mun velkojat voi pakottaa ottaa mut perinnön vastaan. Että näin..

Missä paikoissa ajokortti ei käy henkkarina?
Meni passi umpeen ja ei vaan viitsis hakee uutta kun ei ulkomaan matkoja tiedossa....

Edit:

Minkä verran maksaa vartijakortin hakeminen poliisilaitokselta?(5v kortti)
Minkä pituiset pyyhkijät on "oikeat" bmw e34?

Viimeksi muokattu:
Missä paikoissa ajokortti ei käy henkkarina?
Meni passi umpeen ja ei vaan viitsis hakee uutta kun ei ulkomaan matkoja tiedossa....

Kyllä mä uskon, että suurimmassa osassa paikoista se käy henkilöllisyyden todistamiseen, vaikka se ei virallinen henkilöllisyystodistus olekaan. Sehän on pelkkä todistus ajo-oikeudesta. Mulle ei ole tullut eteen tilannetta, jossa sitä ei hyväksyttäisi. Poliisillekin se kelpaa. Mutta sitä ei voi käyttää matkustusasiakirjana ulkomaille lähtiessä, paitsi Pohjoismaihin mennessä.

Minkä verran maksaa vartijakortin hakeminen poliisilaitokselta?(5v kortti)

http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/4DAC3B58F2E0CDEEC2256BC300302249?opendocument

Mistä löydän muuntajan/adapterin, joka muuttaa USAn sähköä Suomen sähköksi? :D Eli pistokeen muoto ja jännite.
Mihin tarttee muuntajaa jenkeissä? Eikö pelkkä adapteri riittäisi?

Mihin tarttee muuntajaa jenkeissä? Eikö pelkkä adapteri riittäisi?

Ameriikoissa on 120V ja 60Hz verkkojännite.

Ameriikoissa on 120V ja 60Hz verkkojännite.

Suuri osa suomessakin myytävistä sähkövermeistä hyväksyy jännitteen välillä 100-240v. Tai ainakin mitä kaikkea mun on tarvinnut ulkomaillle viedä ja käyttää (kameroiden laturit, läppärit, kännykän laturit, hiusten kuivaajat yms) hyväksyy jännitteenä kaikki yleisimmät maailmalla olevat jännitteet, pistokeadapterin vain tarvii, kannattaa toki tarkistaa omasta laitteesta, kyllä se sieltä merkinnöistä löytyy.

Back
Ylös Bottom