Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Chileihin on ilmestynyt jotain hämähäkinseitiltä näyttävää pientä seittiä ja (erittäin) pieniä vilistäviä otuksia. Paljon kirvoja pienempiä. Mitähän ne on ja millä saa myrkytettyä? Onnistuuko jollain sellasella että chilejä voi vielä syödä vai haittaako nuo mitään?

Onks vuoden vanhat (parasta ennen heinäkuu 2008) maitobakteerivalmisteet käytännössä jo aivan pilalla, vai ihan käyttökelpoista tavaraa? Merkki Gefilus.
images

Chileihin on ilmestynyt jotain hämähäkinseitiltä näyttävää pientä seittiä ja (erittäin) pieniä vilistäviä otuksia. Paljon kirvoja pienempiä. Mitähän ne on ja millä saa myrkytettyä? Onnistuuko jollain sellasella että chilejä voi vielä syödä vai haittaako nuo mitään?
Näitä kenties
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vihannespunkki
Spruzirillä voi myrkyttää varoaika taitaa olla viikonverran.
http://www.esbau.fi/spruzit_rtu.html

Nyt on maalaistollo lähdössä käymään helsingissä mutkan tuossa perjantaina, tarkemmin ottaen korkeasaaressa. Mihin aikaan tuolla on se pahin ruuhkahelvetti iltapäivästä (siis pois päin) ja onko toivoa saada autoa parkkiin tuonne mustikkamaalle?
Niin ja navigaattorin mukana olo nyt on itsestään selvyys ettei koko päivä mene ensin etsiessä korkeasaarta ja sitten reittiä pois sieltä.

No ei näin kesäaikaan ole ruuhkia nimeksikään. Kolmen aikaan alkaa ja viiteen mennessä yleensä rauhoittuu pahimmat ruuhkat. Auton saa ilmaiseen parkkiin Mustikkamaalle, siellä on Korkeasaaren parkkimasit ohjaamassa. Siitä on kävelyä sitten kilometrin verran sillalle. Jos elämyksiä haluaa, niin aja Hakaniemeen, jätä auto (maksulliseen parkkiin) ja mene lautalla.

Ja vielä enemmän elämyksiä kun jätät auton metron liityntäpysäköintipaikalle (ilmainen) ja ajat metrolla Hakaniemeen. Ja jos olet oikein tosi maalta, niin metrolla sitten Herttoniemeen (kai, ellei ole muuttunut) josta bussilla Korkeasaareen. Ja vaikka lautalla sitten pois.

Jos menee bussilla tai lautalla ei tarvitse kävellä :)

Miten se nyt menee noiden käsimatkatavaroiden kanssa lentokoneessa?

Jos on Air Francen lento (AF XXXX) jota kuitenkin operoi(?) Finnair. Niin mennäänkö finskin käsimatkatavarasääntöjen mukaan, eli 8kg. Air Francella maksimi on 12kg. Menee aika hilkulle ton painon kanssa jos Finnairin sääntöjen mukaan mennään.
Ajattelin ottaa kaikki kamat käsimatkatavaroina, kun on vaan kahen päivän reissu. :rolleyes:

Tuleeks Conanin showssa yleisön repeemiset ihan spontaanisti vai onko siellä joku kaveri painamassa "lol" nappia?

En oo tosta showsta varma, mut ite oon kerran ollu yleisön joukossa ja lopuks nauhotettii pari kohtaa uusiks kun yleisö ei ollu tarpeeks nauranu, ei siellä mitään kylttejät tai lolnappeja käytetty, isäntä totes vaa et naurakaas näis seuraavis kohtauksis mitkä uudestaa kuvataa nii enemmä. Lonttoossa tää tapahtu, en muista mikä ohjelma.

edit. oli muuten aika paha kohta siin ku se isäntä kyseli välil jotai kysymyksii yleisöltä ja kerran se katto minuu ja kysy kysymyksen... sit vähä aikaa oli hiljasta ja mie olin siinä iha hiljaa et perkele mitäköhä se kysäs, en saanu siitä aksentista sitten yhtään tolkkua, onneks joku vieressä istunu sit pelasti miut ja vastas siihe kysymyksee jotai...

Pitääkö Särkänniemeen ostaa joku perhanan elämysavain (32 €), vaikka aikomus on käydä ainoastaan huvipuistossa ja mennä kaikkiin niihin laitteisiin mihin kehtaa? Ei hirveesti nappaa mikään akvaario tai lasten eläinpuisto.

Miten se nyt menee noiden käsimatkatavaroiden kanssa lentokoneessa?

Jos on Air Francen lento (AF XXXX) jota kuitenkin operoi(?) Finnair. Niin mennäänkö finskin käsimatkatavarasääntöjen mukaan, eli 8kg. Air Francella maksimi on 12kg. Menee aika hilkulle ton painon kanssa jos Finnairin sääntöjen mukaan mennään.
Ajattelin ottaa kaikki kamat käsimatkatavaroina, kun on vaan kahen päivän reissu. :rolleyes:
Harvemmin niitä kukaan punnitsee. Omat käsimatkatavarat paino enemmän kuin matkalaukku viime reissulla.

Pitääkö Särkänniemeen ostaa joku perhanan elämysavain (32 €), vaikka aikomus on käydä ainoastaan huvipuistossa ja mennä kaikkiin niihin laitteisiin mihin kehtaa? Ei hirveesti nappaa mikään akvaario tai lasten eläinpuisto.

Aika paljon nopeammin olisit saanut vastauksen Särkänniemen sivuilta.

Lyhyesti: ei tarvitse. Aluelipulla (8e) pääsee alueelle ja Elämyslipulla (7e) laitteeseen. Aikuisen hinnoilla pääset Elämysavaimen (32e) hinnalla siis käymään kolmessa laitteessa. Neljäs maksaisi jo enemmän kuin avain.

Tilanne on seuraava: Olen opiskelija, ½ vuotta valmistumiseen, joka on käytännössä opinnäytetyön tekoa. Sain nyt vakiduunin ja aion perua loppuvuoden opintotuet, joten opintotuten tulorajat kun tarkastetaan vuositasolla, niin en kai nyt joudu maksamaan tuhottomasti kuukausia takaisin, koska tienaan loppuvuoden hyvin. Kun tulee takaisinmaksupyyntö, niin kelpaako jos esitän palkkatodistukseni toukokuun loppuun asti(eli ajalta, jolloin nostin opintotukea) ja maksan sen mukaan takaisin(tienasin alkuvuonnakin hieman liikaa).
Entä pystyykö tuon selvityksen tienaamistaan rahoista tekemään etukäteen, ettei tarvitse odottaa siihen kun tukia joskus vuosien päästä tarkastetaan? Olen kuitenkin hukannut kaikki lappuset siihen mennessä.

Tilanne on seuraava: Olen opiskelija, ½ vuotta valmistumiseen, joka on käytännössä opinnäytetyön tekoa. Sain nyt vakiduunin ja aion perua loppuvuoden opintotuet, joten opintotuten tulorajat kun tarkastetaan vuositasolla, niin en kai nyt joudu maksamaan tuhottomasti kuukausia takaisin, koska tienaan loppuvuoden hyvin. Kun tulee takaisinmaksupyyntö, niin kelpaako jos esitän palkkatodistukseni toukokuun loppuun asti(eli ajalta, jolloin nostin opintotukea) ja maksan sen mukaan takaisin(tienasin alkuvuonnakin hieman liikaa).
Entä pystyykö tuon selvityksen tienaamistaan rahoista tekemään etukäteen, ettei tarvitse odottaa siihen kun tukia joskus vuosien päästä tarkastetaan? Olen kuitenkin hukannut kaikki lappuset siihen mennessä.

Tietenkin tulot lasketaan koko vuoden ajalta. Jos olet tienannut enemmän kuin tukikuukauden antaa myöden niin joudut maksamaan tukia takaisin. Kelan sivuilta löydät lisätietoa ja sitä kautta voit niitä palautellakin.

^ Se vaan kummastuttaa, että miten mä voisin ennakoida mahdolliset tulevat duunit jo vuoden alussa? Jos mä loppuvuonna tienaan ne rahat, niin miten mun oletetaan niillä maksavan alkuvuoden vuokrat? Pakko tässä on joku porsaanreikä olla. En varmana maksa 5 kk tukia takaisin :wtf:
Mun mielestä ois ihan selkeetä, että jos tukien käyttöaikana on tienannut rajojen mukaan, niin miksi ne pitäisi maksaa takaisin. Onhan keväällä valmistuvillakin opiskelijoilla käytännössä asia noin kuin selitin (ainakin tietääkseni).

Edit. eiku tosiaan. eihän mulla mitään hätää ole, koska tuo vapaa tulo kk-tasolla ilman tuen nostoa on kuitenkin suht suuri. Sori sekoiluni:D

Viimeksi muokattu:
Facebook: Eli tossa alhaalla näyttää keskustelu (8), mutta kun siitä painaa ei näy ketä siellä on?? Miten ne ny saa takas näkyvii?

Facebook: Eli tossa alhaalla näyttää keskustelu (8), mutta kun siitä painaa ei näy ketä siellä on?? Miten ne ny saa takas näkyvii?
Vaihda kieli esim. englanniks niin näkyy taas.

Mun paprikaan tuli pikku öttiäisiä. Niitä olen kiusannut mäntysuopaliuoksella. Sumutepulloon vettä ja mäntysuopaa ja suihkuttelin päivittäin. Kun kasvi elpyi, suihkuttelin harvemmin. Jos sulla on esim. lasitettu parveke, laita ne chilit sinne. Ulkona olo hävittää noi ötökät. Jos ruukku on sellainen missä on reikä pohjassa, voit upottaa koko pusikon ämpärilliseen laimeaa mäntysuopaliuosta hetkeksi. Ei ole varoaikaa "myrkytyksen" jälkeen.

Back
Ylös Bottom