Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Erityisesti kiinnostaakin miksi ne löylyt eroavat. Molemmissa heitetään vettä kuumille kiville, missä tulee ero?
Erään väitteen mukaan, jonka jostain luin, ero on ilmanvaihdossa. Puukiuas kun parantaa luonnostaan saunan ilmanvaihtoa hormin vedon ansiosta, jolloin löylykin on erilainen. Samassa sanottiin sähkösaunasta saatavan myöskin miellyttävän pehmeät löylyt jos ilmanvaihto on toteutettu asiallisesti. Muistan joskus kauan aikaa sitten nähneeni toteutuksen jossa kiukaan läpi puhallettiin ulkoilmaa tuulettimen avulla. Sai kuulemma saunan nopeasti lämpöiseksi ja löylyt oli pehmeät.

No, mun korvaan ainakin tämä ilmanvaihtojuttu kuulostaa paremmalta kuin vastuksien kiviä kuivattava vaikutus, joka taas on aika kaukaa haettua.

E: Sähkösaunassa etenkin löylyihin vaikuttaa paljon se miten saunan lämmittää. Nopeasti täydellä höngällä, niin löylyt on suurella todennäköisyydellä aika kirpakat, koska ilmankosteus laskee aika rankasti. Pienemmällä teholla ja pidemmällä lämmitysajalla saa jostain syystä ilmankosteuden pysymään korkeammalla, jolloin pienempikin lämpö riittää saunomiseen ja löylyt on pehmeämmät. Ja tämä on testattu fakta.

Ite olen tehnyt niin, että katsellut lehvat tuolta, ladannut subit tietokoneelle ja pistänyt pyörimään esim. BSplayerilla ja ikkunankooksi vain sen verran että teksit näkyy ja se sitten sinne leffaikkunan alareunaan.

Itse hain Makuunista. Ei se nyt niin kallista ole ja oli tekstit ihan siinä missä pitikin.

Meinaat kai siis automaattivaihteistoa jossa on mahdollisuus vaihtaa manuaalisesti?

Ei pidä/voi.

Niin juuri, automaattivaihteisto jolla voi vaihtaa myös manuaalisesti. Mun Chryslerissä lukee autostick. Tänään töihin mennessä testailin vielä asiaa, ja tulin kyllä siihen johtopäätökseen että nykäisee vähemmän kun pitää kaasun tasaisena.

Erityisesti kiinnostaakin miksi ne löylyt eroavat. Molemmissa heitetään vettä kuumille kiville, missä tulee ero?

Puusaunassa vaihtuu ilma usein paremmin kun sähkösaunassa, ei ole niin tukala ilma kun puun palamiseen tarvittavan ilman mukana tulee raikasta ilmaa sekaan enemmin kun mitä normisaunan(sähkö) ilmanvaihto pukkaa.

Ite olen tehnyt niin, että katsellut lehvat tuolta, ladannut subit tietokoneelle ja pistänyt pyörimään esim. BSplayerilla ja ikkunankooksi vain sen verran että teksit näkyy ja se sitten sinne leffaikkunan alareunaan.

Mitä tarkottaa subit^^:jahas:

subtitles eli tekstitykset

Kiitti. entä sit kun on ladannu miten ne tekstit saa näkymään? kiitti neuvoista.
Laitat leffan pyörimään ja heität tektstit siihen ruutuun vain, jotkut ohjelmat saattavat aukasta itsestään jos tektstit on samassa kansiossa kun leffa. Ja jos tekstit ovat jälessä tai etu-ajassa niin kannattaaa kokeilla muita tekstejä ottaa sieltä, ja jos sekään ei auta niin tekstien ajastusta voit muuttaa mutta sitä en rupea tässä erikseen neuvomaan kun en tiedä millä ohjelmalla lataat.

Jos haluut että subit tulee siihe leffaan suoraan, nii sen tiedoston nimi pitää olla identtinen leffan kanssa tiedostomuotoo lukuunottamatta. Ja samas kansiossa. Eli esim. leffan nimi on vaikka Troija[2004].avi, nii tekstitysten nimen pitää olla Troija[2004].sub

Jos toi .sub pääte ei jostai syystä toimi, nii kokeile .srt

Olen täyttämässä verokortti-hakemusta netissä ja siellä kysytään bruttotuloa vuoden alusta alkaen. Olen ollut armeijassa tammikuusta lähtien ja kysynkin, pitääkö armeijan maksamat päivärahat ottaa huomioon tuossa?

Kytky puhelin hävis/ pöllittii ni mitäpä veikkaatte mitä ton puhelin maksamisen kanssa sitte käy? Asiakaspalveluun en oo vielä yhteyttä kerenny ottaa, puhelin oli kiinni jos joku sitä kysyy ni sitä ei saanu löydettyy sit soittamalla, uuden simin jo kerkesin hakee ja vanhaa puhelinta nyt joutuu käyttää. Mut tota jos jollai o kokemusta ni mite kävi sit ton puhelimen maksamisen kanssa? puol vuotta kerkes olla luuri.

E: nii ja rikosilmotuksenki jo tein.

Kaveri ainakin joutu kokonaan maksamaan loppuun kun tiputti mereen :D Elisan sivuilla kyllä lukee että puhelimen kadotessa, ota yhteys vakuutusyhtiöösi. Että en tiiä josko sieltä saa jotain korvausta.

Laitat leffan pyörimään ja heität tektstit siihen ruutuun vain, jotkut ohjelmat saattavat aukasta itsestään jos tektstit on samassa kansiossa kun leffa. Ja jos tekstit ovat jälessä tai etu-ajassa niin kannattaaa kokeilla muita tekstejä ottaa sieltä, ja jos sekään ei auta niin tekstien ajastusta voit muuttaa mutta sitä en rupea tässä erikseen neuvomaan kun en tiedä millä ohjelmalla lataat.

Joo menee hermo näitten kanssa, ei vaan osaa heittää tekstiä tohon.:S

http://www.movshare.net/video/qtmdmcqj5px4y# Esim tosta kun rupee kahtoo niin en saa tekstej' vaikka mulla on tuolla kansiossa tekstit siihen.

Kaveri ainakin joutu kokonaan maksamaan loppuun kun tiputti mereen :D Elisan sivuilla kyllä lukee että puhelimen kadotessa, ota yhteys vakuutusyhtiöösi. Että en tiiä josko sieltä saa jotain korvausta.
Jep, siihenhän voi ostaa sen vakuutuksen samalla kun puhelimen ostaa, että hukkuessa/pöllittäessä/rikki mennessä, saa uuden puhelimen. Mutta tuo siis vapaaehtoinen, toivotaan että sulla semmonen on :thumbs:

Back
Ylös Bottom