Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

No perhana! Mä maksoin 50 egee.
Itsekkin kävin välissä syömässä ja sitten palasin Stadikalle. Tottahan olisin hihasta nykäissyt, jos lippu vielä olisi ollut...Mut pääasia oli, että keikka oli hyvä...Ja 50e ei todellakaan ollut paha hinta. Oma lippu oli 73e

Kuinka kauan about kestää saada passi Hkissä? Entä onko niissä kuvissa nykyään jotain spesiaalivaatimuksia?

Nimim. Edellisestä kerrasta +10 vuotta.

Asiaan liittyen, mistä saisi samanlaiset arskat kun Jamie Hynemanilla Myytinmurtajissa? Tarkoitan niitä hopeisella peililinssillä olevia, joissa on sivussa "näköesteet"? Entä Madventuresin Afrikkaseikkailussa käyttämät lasit?

Madventures laseja löytyy ainakin Kiinasta ja Venäjältä. Noita ovat käyttäneet mm. pilotit. Suodattavat muuten todella tehokkaasti valoa.

Löytyy mm. eBayltä haulla: Atomic Chinese Combat

Mitä eroa on vedetyllä akselilla ja pyörötangolla?
voipi olla että ei mitään. pyörötangot on yleensä vedettyjä tai valssattuja.

eli mitä eroa on valssatulla ja vedetyllä akselilla lienee sun kysymyksesi? tietääkseni vedetyssä on parempi mittatarkkuus (h7:aa lupailtu parhaillaan mitä silmiin sattunut)
e: ja itse ero on valmistustapa

Tuossa vessassa käydessäni huomasin lattialla vilistävän ötökän. Se muistutti vähän jonkun madon ja toukan risteytystä. Kaveri kipitti kauheeta kyytiä jonnekkin pikkukoloon lattialistan alle. Kysymys siis kuuluu, että mitä nämä mönkijät on, mistä ne tulee ja mikä on niiden tarkoitus? Jokseenkin vaikeesti tapettaviakin ne on..

Edit. Tarkennusta sen verran, että se ötökkä oli tosi pieni ja varmaankin musta. Oon joissakin muissakin vessoissa törmännyt samanlaiseen kaveriin..

Tuossa vessassa käydessäni huomasin lattialla vilistävän ötökän. Se muistutti vähän jonkun madon ja toukan risteytystä. Kaveri kipitti kauheeta kyytiä jonnekkin pikkukoloon lattialistan alle. Kysymys siis kuuluu, että mitä nämä mönkijät on, mistä ne tulee ja mikä on niiden tarkoitus? Jokseenkin vaikeesti tapettaviakin ne on..

Sokeritoukka? Noita on meidänkin vessassa.

http://www.keuruu.fi/terve/sokerit.htm

Aika harmittomia kavereita, ihmettelen aina pytyllä istuessa kun niitä vipeltää nurkissa ja yrittävät päästä valoa karkuun. :D

Onko jotain kaavaa millä neliöjuuren voi laskea päässä jollain muulla tavalla kun vain kokeilemalla/päättelemällä eri lukuja?
laskutikulla?

Mistä Helsingistä löytää soijakastiketta jossa ei ole järjettömästi suolaa?

Nyt löyty eli Itäkeskuksessa joku itämainen ruokakauppa (liha-maal tms.:D) Gigantin ja HotLips:in välissä myy Maggie merkkistä soijakastiketta pikkupulloissa (200ml) 1.70€. Sama merkki kuin mihin oon tottunu esim. filppareilla.

Loppuuko parran kasvu samantien kun ihminen kuolee, vai voiko se kasvaa vielä muutaman päivän kuoleman jälkeen?
Tuskin kasvaa muutama päivä kuoleman jälkeen. Iho- ja rustosolut elävät tunteja ehkä jopa päivän pari kliinisen kuoleman jälkeen mutta karvojen kasvu vaatii ymmärtääkseni aktiivista metaboliaa, joten epäilen vahvasti edes näkyvää parrankasvua kuoleman jälkeen. En ole tosin patologi, joten saatan olla väärässä.

Hiukset ja kynnet ainakin kasvaa kuoleman jälkeen
Mä muistan jostain lukeneeni, että tämä myytti ei pidä paikkaansa. Tämä vaikutelma kai syntyy siitä, kun keho kuivuu ja iho vetäytyy kasaan, jolloin kynnet ja hiukset työntyvät esiin, mutta uutta kudosta niihin ei synny. En mene varmaksi kuitenkaan vannomaan tätä, kun en yhtään muista mistä lähteestä tämä minun käsitys on peräisin.

Onko jotain kaavaa millä neliöjuuren voi laskea päässä jollain muulla tavalla kun vain kokeilemalla/päättelemällä eri lukuja?
Ei oikein. Jos jostain syystä joutuu noita paljon päässään laskemaan, niin oppii nopeasti pienien kokonaislukujen neliöt ulkoa, joiden avulla on helppo päätellä suunnilleen neliöjuuren suuruusluokka. Kunhan siis luku ei ole liian suuri.

Loppuuko parran kasvu samantien kun ihminen kuolee, vai voiko se kasvaa vielä muutaman päivän kuoleman jälkeen?

Parran kasvu loppuu kyllä kun henki lähtee, mutta iho kuivuu ja vetäytyy kokoon kuoleman jälkeen, jolloin naamaan voi syntyä pientä sänkeä ihon rajalla olevien partakarvojen noustessa esiin.

Back
Ylös Bottom