Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mistä saa 200 litran muovitynnyreitä saunalauttaan ponttooneiksi? Mahdollisimman halvalla joensuun läheltä pitäisi saada n.12 kpl :D

Etin viimekesänä pirusti ja tulin siihen lopputulokseen että vain ponttoonilaitureiden yms. muovitarvikkeiden tekijöiltä. Ja hinta on maltaita. Niinpä täytyi lopulta laittaa puhtaita peltitynnyreitä...

peltitynnyrit pitäis vaihtaa kesän / kahden jälkeen ruostumisen takia. Netissä olen nähnyt noita muovitynnyreitä myytävän n.15-20 euron kappalehintaan, mutta ovat olleet yksittäisiä ja kaukana joensuusta.

Kun olen ostanut tuotteen, joka maksaa 400e. Ja nyt ostos vituttaa ja olen palautus aikeissa, niin onko liikkeellä oikeus pitää 10% rahasta itsellä tai koko summa? eli saisin 360e takaisin tai joutuisin ottamaan jotain muuta 400e edestä.

Kun olen ostanut tuotteen, joka maksaa 400e. Ja nyt ostos vituttaa ja olen palautus aikeissa, niin onko liikkeellä oikeus pitää 10% rahasta itsellä tai koko summa? eli saisin 360e takaisin tai joutuisin ottamaan jotain muuta 400e edestä.

Mistä tuon 10% keksit? Onhan sinulla tuotteesta riippuen 14/30 päivän palautusoikeus, paitsi jos kyseessä on esim. dvd-levyt, joita ei voi palauttaa?

edit. Ilmeisesti purkurahaa tarkoitit tuolla 10%:lla.

http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/dc9dd020-8863-40dc-af32-548079f45f69.aspx
-linkin alla mm. seuraavaa:

Oikeudellisesti tavaran tai palvelun ostaminen merkitsee sopimuksen tekemistä. Sopimusta ei voi kumpikaan osapuoli yksinään muuttaa.

Kauppaa ei siis voi noin vain peruuttaa, vaikka tulisikin katumapäälle. Kaupan peruuttamisoikeus on vain etä- ja kotimyynnissä.

Monet liikkeet ja tavaratalot antavat vaihto- ja/tai palautusoikeuden. Se on niiden vapaaehtoista asiakaspalvelua, ja liike voi itse määritellä palautusehdot.

Virheettömän tavaran voi palauttaa ja saada rahat takaisin vain, jos myyjäliike siihen suostuu. Silloin myyjällä on halutessaan oikeus vaatia kohtuullinen vahingonkorvaus eli ns. purkuraha. Jos on epävarma ostoksen sopivuudesta, voi yrittää sopia avokaupasta ja pyytää siitä merkintä kuittiin.

Tuossa olisi tallinnan reissu 2vko päästä edessä. Saako siellä 18v ostaa väkeviä juomia ? Entäs saako suomeen 18-vuotias tuoda väkeviä juomia - ei ?

Tuossa olisi tallinnan reissu 2vko päästä edessä. Saako siellä 18v ostaa väkeviä juomia ? Entäs saako suomeen 18-vuotias tuoda väkeviä juomia - ei ?

Tallinan päässä saa kyllä 18-vuotiaat ostaa väkeviä. Periaatteessa 18-vuotias ei saisi tuoda väkeviä Suomeen, sillä myös väkevien alkoholien hallussapito on kiellettyä alle 20-vuotiailta. Mutta ei ne siellä terminaalissa nuoria pysäyttele ja tutki onko viinaa mukana. Kunhan et viinakoira kädessä kävele, niin ei pitäisi tulla ongelmia.:thumbs:

Ja jos olet vielä bussi / laiva matkalla, missä voit vironpäässä työntää bussin tavaratilaan niin paljon viina kuin sielusietää, niin no problemo viinantuonti. :D

jesu sanoi:
Kaiken edellämainitun lisäksi ei niitä tullissa näytä kiinnostavan minkä ikäinen sitä viinaa tuo. Me kavereiden kanssa toimme alaikäisinä viinaa niin paljon kun jaksoimme kantaa ja yhteensä 10 lavaa kaljaa ja ainut mitä tullivirkailijoilta saimme oli passintarkastuksessa heitto: "ootteks te ny varmoja et teillä on tarpeeks tota juotavaa." :D

Hienoa, kiitoksia vastauksista. Tuskin viinaa tulee paria 10-päkkiä enempää tuotua, sitäkin enemmän lonkeroa + siideriä. Helvetin halpaa siellä on, lava strong giniä ~21e :kuola:

Miten armeijaan pääsee töihin? ja paljon on palkat alussa?
Olen ensi kesänä menossa armeijaan.
Armeijassahan on töissä sotilaiden lisäksi myös siviileitä. Mutta jos sotilaaksi haluat, niin ehdottomasti kannattaa armeijassa mennä aukkiin/rukkiin. Sitten asepalveluksen suorittamisen jälkeen saattaa olla mahdollisuus jäädä puoleksi vuodeksi tai vuodeksi sopimussotilaaksi, eli tuona aikana voi sitten vähän tutustua käytännössä upseerin työhön ja armeijan organisaatioon (ainakin meidän varuskunnassa oli näin silloin kun olin siellä, en tiedä onko muuttunut). Ja jos sitten haluaa upseeriksi ruveta, niin pitää hakea opiskelemaan maanpuolustuskorkeakouluun, johon vissiinkin on edellytyksenä että aukki tai rukki on suoritettu.

puolustusvoimien sivuilta löytyy varmaan lisää tietoa.

edit: palkat on paskoja, en tiedä kuinka paskoja.

Mulla on polkupyörässä hydrauliset levyjarrut. Toimiiko ne tavallaan niin ku abs jarrut, että ne ei lukkiudu heti jos painaa vauhdissa pohjaan? Ettei lennä stongan yli?

Back
Ylös Bottom