Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

saako ups seurantakoodilla paketin postista vai mihin se menee?
Mulle ups on tuonu himaan ja duunipaikalle suoraan paketin.

ookoo. Ei kauhean kätevää, no täytyy testata miten toimii.
Jep, hieman hankala homma kun pitäis päivystää himassa puhelin kourassa, että milloin ne nyt sattuu tulemaan. Sen takia pyysinkin tuomaan duunipaikalle.

Iltalehti sanoi:
Harrastivat seksiä autossa - lapset takapenkillä
Keskiviikko 20.5.2009 klo 11.13

Yhdysvaltalainen nainen rakasteli poikaystävänsä kanssa autossa kahden pienen lapsensa edessä.

Danica Wallace, 29, ja hänen rakastajansa Jeremy Welch, 24, eivät ilmeisesti jaksaneet pidättää himojaan kotiin asti Ohiossa, Yhdysvalloissa.

Pariskunta päätti pysäyttää autonsa tien sivuun ja harrastaa seksiä. Paikalle sattunut poliisipartio löysi alaruumiinsa paljastaneen Wallacen istumasta hajareisin Welchin päällä etupenkillä, The Sun -lehti kertoo.

Takapenkillä tapahtumia seurasivat Wallacen kaksi pientä lasta.

Poliisin mukaan Welch oli tapahtumahetkellä ympäripäissään ja myös autoa ajaneen Wallacen epäillään olleen humalassa. Nainen väitti juoneensa vain yhden pullon olutta, mutta epäonnistui poliisin tekemissä tasapainokokeissa.

- En ole täysin humalassa, Wallace yritti vedota poliiseihin.

Wallacea syytetään ainakin rattijuopumuksesta ja lasten vaarantamisesta. Welch puolestaan saa syytteen epäsiveellisyydestä julkisella paikalla.

Wallacen alle 2- ja 4-vuotiaat lapset luovutettiin ystävän huostaan.

Eikö jenkeissä tosiaan ole vieläkään alkometrejä käytössä?

Mistä päin Turkua löytyisi jotain mahdollisimman peittävää meikkivoidetta/muuta peitevoidetta? Pitäis saada ylppäreihin ja kesällä jalan leikkausarvet piiloon. Joe Blascoa ajattelin, mutta olisiko mitään vielä parempaa?

Mistä päin Turkua löytyisi jotain mahdollisimman peittävää meikkivoidetta/muuta peitevoidetta? Pitäis saada ylppäreihin ja kesällä jalan leikkausarvet piiloon. Joe Blascoa ajattelin, mutta olisiko mitään vielä parempaa?

Mä kyllä suosittelen Joe Blascoa, se kyllä peittää tarvittavat arvet ja toisaalta taas näyttää luonnolliselta. Mulla myös iho pysyy kunnossa kun tuota käytän, muut tökötit saavat ihon kukkimaan.

Blascoa vaan. Kertaostoksena vähän kalliimpi, mutta mulla kestää normikäytössä väh. 2 vuotta. Saa joko hyvin hillityn ja luonnollisen lopputuloksen, tai tarpeen mukaan saa sujuvasti peitettyä juurikin noita ihon virheitä. Itse käytin aikoinaan rullaluisteluarpeen, kun se vielä näkyi häiritsevästi.

Blascolla on muistaakseni jotain erikoistuotetta, mikä ois erityisesti juuri tohon peittämistarkoitukseen (vielä enemmän pigmenttiä). Kannattaa kysäistä myyjältä.

Jees, kiitos vastauksista. Käyn varmaan katselemassa Blascon tuotteita :) Pääasia että saisi edes jotenkin peittoon, sillä nämä arvet ovat oikeasti isot ja näkyvät (leikkauksesta aikaa alle vuosi) eivätkä näytä kivalta hameiden/shortsien kanssa :D

Jees, kiitos vastauksista. Käyn varmaan katselemassa Blascon tuotteita :) Pääasia että saisi edes jotenkin peittoon, sillä nämä arvet ovat oikeasti isot ja näkyvät (leikkauksesta aikaa alle vuosi) eivätkä näytä kivalta hameiden/shortsien kanssa :D

Mä sain Blascolla tosi hyvin piiloon omani. Tietty helpottaa, jos se arpi on ihan tasainen, eikä iho ole kurtussa tms. siitä kohtaa.

Jos löytää maasta kännykän, niin pitääkö se lain mukaan palauttaa jonnekkin, vai toimitaanko "löytäjä saa pitää" periaatteen mukaisesti?

Riippuu kännykästä ja sen arvosta, muistaakseni oli jossakin laissa joku rahamäärä minkä alle jos jää löydetyn esineen arvo ni saa pitää muuten pitäisi palauttaa asemalle tjsp...

20€ on raja

"Löytäjä saa pitää sellaisen vähäarvoisen löytötavaran, jonka omistajan selvittäminen on kohtuuttoman vaikeaa. Vähäarvoisena löytötavarana pidetään 20 euron arvoista tavaraa, jolla ei ilmeisesti ole omistajalle erityistä käyttö-, tunne- tai muuta henkilökohtaista arvoa." Poliisin sivuilta

Entä kuinka ison nipun rahaa löytäjä saa pitää? Tuollaisten jäljittäminen voi kuitenkin olla kohtuuttoman vaikeaa.

Jos esim. löytäisin 30 000 € muovipussista kadulta ja veisin kiltisti poliisille, joka ei pystyisi selvittämään rahojen alkuperää, mutta vahvistaisi rahojen olevan aitoja. Saisinko minä mitään?

Eikös se löytöpalkkio ole 10% jos poliisille vie? Ainakin semmoinen muistikuva.

Vaatimalla tätä pitäisi olla oikeus juuri tohon 10% palkkioon. Tavaroitten kanssahan se on niin, että jonkun tietyn ajan (montakos kk se oli? 3?) päästä saat hakea tavaran itsellesi, jos sitä ei oikea omistaja ole noutanut. Sovelletaankohan rahaan samaa käytäntöä?

On näköjään erikseen olemassa löytötavara ja laitoslöytötavara

Laitoslöydöt ja vähäarvoiset löytötavarat:
http://www.intermin.fi/poliisi/home.nsf/pages/937228045544998EC2256B82004A928E?opendocument

Löytötavarat:
http://www.intermin.fi/poliisi/home.nsf/pages/2C805C4AF547EBB1C2256DF0003488D9?opendocument

"Jos löytötavaran omistaja ei kolmen kuukauden kuluessa nouda omaisuuttaan poliisilta, se siirtyy eräitä poikkeuksia lukuun ottamatta löytäjälle."

Kolkytdonaa pussissa varmaan jo menisi "poikkeuksena" valtiolle

Back
Ylös Bottom