Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

JAPANILAISET

-miksi heitä löytyy eniten japanin ulkopuolelta (brasiliasta)
enemmän entä jenkeistä miksi ?

Wiki tietää: Japanese Brazilian. Long story short, kahviviljelmille tarvittiin työvoimaa 1800-luvulla, etupäässä eurooppalaisia, mutta aasialaisetkin alkoi kelvata kun italialaiset loppui kesken. Plus köyhyys ajoi etsimään parempia oloja. Ekan maailmansodan syttyminen sitten kannusti useammankin japanilaisen migroitumaan.

Kun katsoo kuvia Normandian rannikolta D-Day +3 jne. näkyy niissä usein pieniä "ilmalaivoja", mikä niiden funktio on ?

Liitteet

• wwii_dday_3_e.webp
    wwii_dday_3_e.webp
    72,7 KB · Katsottu: 233
Kun katsoo kuvia Normandian rannikolta D-Day +3 jne. näkyy niissä usein pieniä "ilmalaivoja", mikä niiden funktio on ?

Yhdysvallat ainakin käytti niitä saattueiden tähystäjinä sukellusveneitä vastaan.

Yhdysvallat ainakin käytti niitä saattueiden tähystäjinä sukellusveneitä vastaan.

Sarjassamme "tästä tulikin mieleeni..."

2. maailmansodan aikana japanilaiset lähettivät noin 9000 kuumailmapallopommia, ja vieläkin on mahdollista löytää tuollaisia räjähtämättömiä maastosta. Aika fiksun laukaisujärjestelmänkin japsit rakensivat tuohon. Oli siinä lapsille ja naisille näpertelemistä kun paperista nuo rakensivat.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fire_balloon

Mitä luotettavia ja suomalaisia nettimusiikkikauppoja on olemassa? Jos ideana olis ostaa & ladata levy mp3-muodossa niin että sen sais ipodille ilman kummempia kommervenkkejä. iTunes ei sattuneesta syystä ole käytettävissä...

Vastaan itse itselleni: HS:n musiikkilataamosta sai ainakin Eminemin uuden levyn mp3:na. :) Säästää vähän omaa vaivaa kun ei tarvitse säätää WMA -> mp3.

Onko muilla kuin ev.lut papeilla formaalisia koulutusvaatimuksia pappisvihkimykseen? Ainakin jos joutuu joskus kuuntelemaan erilaisten herätysliikkeiden edustajia niin vaikuttaa siltä, että kuka vaan on "pastori."

On aika erikoista, että maksamme kirkollisveroa ja sen lisäksi valtio maksaa pappien koulutuksen.

Papin virkaa hoitava henkilö pitää pastöroida, eikun siis hänen pitää suorittaa pastoriaali, jonka jälkeen piispa vihkii kyseisen henkilön papiksi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi#Pappi_evankelis-luterilaisessa_kirkossa

Kummallista on myös se, että yritys maksaa yhteisöverona seurakunnille ko. veron tuotosta 1,75%, vaikka kaikki työntekijät olisivat muslimeja.

Evankelis-Luterilaisessa kirkossa papin virkaan vaaditaan teologinen tutkinto yliopistosta. Monissa herätysliikkeissä kuka tahansa hurahtanut voi alkaa levittämään "Sanaa".

Tällänen kysymys juolahti mieleen. Kun kännyköissä on se tekstin tunnistin. kun kirjoittaa jotain niin se ehdottelee eri sanoja. Niin kuinka monta eri sanaa kännykkä pitää muistissa?

Päädyin kesäksi hommiin, jossa pitää käyttää tietokonetta ja erityisesti hiirtä 8 tuntia päivässä. Nyt parin viikon jälkeen hiiri-ranne alkaa oireilemaan ja olemaan "hellä". Miten huollan rannetta, ettei se täysin rikkoudu ?
Osta töihin hiirimatto, jossa on geelituki ranteelle. Ei ole hyvä pelaamiseen, mutta toimii toimistotöissä varmasti erittäin hyvin. Mutsilla oli ranne kipeenä tietokoneella, koska se käyttää hiirtä kans 8h/pv töissä ja sit ne sai töihin sellasia geelimattoja niin kipu lakkasi.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6003

Periaatteessahan tuollaista voisi esimieheltäkin pyytää, mutta itse ainakin ostaisin tuon vaikka itse ellei pomo suostu, koska on se oma terveys sen verran arvokasta.

Päädyin kesäksi hommiin, jossa pitää käyttää tietokonetta ja erityisesti hiirtä 8 tuntia päivässä. Nyt parin viikon jälkeen hiiri-ranne alkaa oireilemaan ja olemaan "hellä". Miten huollan rannetta, ettei se täysin rikkoudu ?
Osta töihin hiirimatto, jossa on geelituki ranteelle. Ei ole hyvä pelaamiseen, mutta toimii toimistotöissä varmasti erittäin hyvin. Mutsilla oli ranne kipeenä tietokoneella, koska se käyttää hiirtä kans 8h/pv töissä ja sit ne sai töihin sellasia geelimattoja niin kipu lakkasi.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6003

Periaatteessahan tuollaista voisi esimieheltäkin pyytää, mutta itse ainakin ostaisin tuon vaikka itse ellei pomo suostu, koska on se oma terveys sen verran arvokasta.

Ja toinen hyvä keino on pitää jotain ohutta kirjaa/lehtiötä(paksuus sentti - pari) tuossa hiiren edessä, jossa koko käsi lepää. Itse olen tätä metodia käyttänyt menestyksekkäästi jo vuosia. Tässä ei tule sellaista painetta tuohon ranteelle kuitenkaan kun koko käsi on sopivasti kohotettuna ja rannetta voi pitää suorana tai jopa hieman alaspäin. Tulipaspitkälause.

Edit. Toinen äärimmäisen hyvä keino on opetella käyttämään hiirtä myös sillä toisella kädellä;)
Tämä on hyvä taito ainakin 3D-mallinnuksessa kun sormenpäät alkaa joskus olla hellänä rullan käytöstä...

Back
Ylös Bottom