Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Hinkkailin tossa prätkärotsia puhtaammaksi kun oli niin törkysen näkönen ku en viime ajokauden lopuks ollu näköjään vaivautunu putsailemaan ja kysymys kuuluukin, notta voinko ihan huoletta föönillä puhallella kuivaks ton ilman että nahalle kävis mitään ihmeellisiä?

Pitäsi vielä nahanhoitoaineella käsitellä eikä jaksais venailla että toi kuivaa omia aikojaan... :D
Kannattaa antaa kuivua ihan huoneen lämmössä

Pumpulipuikon pää (siis se pumpuli) jäi korvaan suht syvälle ja en saa pois, mitäs tässä nyt kannattas tehä, lähteä näin myöhään jonnekkin terveysasemalle naurettavan jutun takia?
Tiedä edes että mitä käy jos yön yli tuolla on, mah. tulehdus jossain vaiheessa?

Aika naurettavaa joo, mutta on kyllä viimenen kerta kun mitään menee korvaan.
Näin tällä kertaa :(

Pinsetit tulis ekana mieleen mutta uskaltaako lähtee niillä sörkkimään. Miten ihmeessä ne muuten ottaa ton poissa edes siellä terveysasemalla?:confused:

Mulla noita jää korvaan usein. Vaikka se kuulostaakin hurjalta, niin sellainen isohko parsinneula on varsin kätevä keino saada tuppo ulos. :eek: Ole vain hyvin varovainen ja liiku hitaasti, ettet raavi korvan sisustaa. Eli pistä neulaa korvaan, kunnes tunnet että se ottaa tuppoon kiinni. Sitten vain alat hivuttaa sitä ulos neulaa varovasti kääntämällä ja vetämällä tuppoa kohti korvan suuaukkoa.

Tuo on siis oma tekniikkani ja toteutat sitä täysin omalla vastuulla! Kannattaa desinfioida myös se neula ja valita tylpähkö sellainen.

Edit: Pinsetit ei sovi ainakaan mun korvaan.

No pinsetit on jossain, taitaa olla liian paksut ne, ja muilla en oikeen viitsi sörkkiä ettei vaan työnny pidemmälle.
Terveysasemalla kai niillä on kaikenlaista tavaraa, ei kai tämä ole ainoa tapaus missä olisi jokin "esine" jossain jumissa.

Tietääkö kukaan voiko yön yli tulehtua, ei meinaan huvittas luulon varaan laskea, mahtas vituttaa korvatulehdus.

EDIT: voishan tuota koittaa, toivottavasti en tärykalvoa tjsp puhko :rolleyes:

kaada vettä sinne korvaan niin se pumpuli pehmenee ja tulee sitten veden mukana ulos

mikäs auttais, jos korvat on lukossa? tai siis korva

Sain sen pois :rock:
Hammastikulla sen jälkeen kun olin pari kertaa vedellä täyttänyt, oli tarpeeks terävä mutta tarpeeks tylppä ettei vaan sais mitään puhki helposti.

Helvetti ois ollu typerää lähteä terveysasemalle naurettavaks ku ne vetää jollain pinsetillä muutamassa sekunnissa pois :D

EDIT: oli muuten viimenen kerta kun käytän pumpulipuikkoja, ei noista varmaan ole mitään hyötyä edes, lähteekin irti niin helpolla.

mikäs auttais, jos korvat on lukossa? tai siis korva
Oman "lentokoneessa aina korvat lukossa ja jälkeenkin" -kokemusten mukaan parhaiten auttaa, kun nappaa nenästä kiinni ja puristaa sieraimet umpeen, suu kiinni, ja yrittää hengittää voimakkaasti ulos päin. oikeen rasahtelee ja paukkuu auki, muttei tunnu kovin miellyttävältä. Eikä yleensä yhdellä kerralla pysyvästi aukea. Joillakin auttaa pelkkä haukottelu. Mutta mistä se korva on lukkoon mennyt? Jos siellä onkin "liimakorvakökköä"? Minulla on pari kertaa huuhdeltu korvat puhtaiksi terkkarin toimesta sen takia. Epämiellyttävää sekin, mutta ainoa vaihtoehto.

Onko NCBI:n sivuilla miten luotettavaa tekstiä?

Oman "lentokoneessa aina korvat lukossa ja jälkeenkin" -kokemusten mukaan parhaiten auttaa, kun nappaa nenästä kiinni ja puristaa sieraimet umpeen, suu kiinni, ja yrittää hengittää voimakkaasti ulos päin. oikeen rasahtelee ja paukkuu auki, muttei tunnu kovin miellyttävältä. Eikä yleensä yhdellä kerralla pysyvästi aukea. Joillakin auttaa pelkkä haukottelu. Mutta mistä se korva on lukkoon mennyt? Jos siellä onkin "liimakorvakökköä"? Minulla on pari kertaa huuhdeltu korvat puhtaiksi terkkarin toimesta sen takia. Epämiellyttävää sekin, mutta ainoa vaihtoehto.

ei auta tuo valitettavasti :/ paukkuu kyllä kivasti mutta ei tarpeeks. en mä tiedä miks tää meni lukkoon, yhtäkkiä vaan. voiskohan johtua flunssasta ku on sitä tässä ollu

Sitä nimitystä käyttää niin rimpulat ku Ronsteritki. 1kk tai 10v salilla käyneet. Häiritsee välillä, koska kaikilla ne ei näytä sen muotosilta. Eli koska vatsalihaksista voi käyttää nimitystä vatsapalikat? Koska olet siis ns. ansainnut oikeuden nimittää kalajakeissisi alla piileviä juttuja vatsaPALIKOIKSI?

ei auta tuo valitettavasti :/ paukkuu kyllä kivasti mutta ei tarpeeks. en mä tiedä miks tää meni lukkoon, yhtäkkiä vaan. voiskohan johtua flunssasta ku on sitä tässä ollu

Voi johtua hyvinkin flunssasta. Itelläni on lähes aina flunssassa toinen korva lukossa jonkun verran :)

Millä logiikalla toimii se, kun tänään näin aamulla bussissa pariskunnan, jolla oli lastenrattaat, mutta silti koko porukasta otettiin vain yhden matkan hinta (nainen kävi siis yhden kerran piippauttamassa bussikorttiaan)? Tuntuu, ettei tuossa lastenrattaiden kanssa matkustelussa ole muutenkaan mitään sovittua sääntöä; usein näkee sitä että yksi aikuinen + lastenrattaat eivät maksa mitään, toisinaan sekin taas maksaa yhden matkan. Toisinaan taas kokonainen pariskunta rattaineen matkustaa ilmaiseksi. Ehkä tämä on vain lapsettoman kiehumista, mutta miksei kuski sano asiasta mitään?

YTV.fi sanoi:
Lastenvaunut

0-6-vuotiasta lasta lastenvaunuissa, rattaissa tai pyörätuolissa kuljettava henkilö saa matkustaa ilman lippua joukkoliikennevälineissä (ei U-linjojen busseissa, paitsi linjalla 874).

Lapsen ei tarvitse olla vaunuissa tai rattaissa. Lasta kuljettava henkilö voi jättää lastenvaunut tai rattaat keski- tai takasillalle ja mennä lapsen kanssa istumaan.

Näin ainakin pääkaupunkiseudulla.

Näin ainakin pääkaupunkiseudulla.
Eli olisikohan oikea tulkinta se, että jos pariskunta tulee yksien lastenvaunujen kanssa bussiin, niin heidän on maksettava yksi lippu - koska vain toinen heistä on "lastenvaunuja kuljettava henkilö". Vai voidaanko sanoa molempien kuljettavan lastenvaunuja yhdessä, jolloin kummankaan ei tarvitsisi maksaa? Itse kallistuisin ensimmäisen vaihtoehdon kannalle, mutta vähän tulkinnanvaraiselta tuo vaikuttaa.

Onkos kenelläkään kokemusta kangassohvan verhoilun pesusta kotikonstein? Mikä olisi hyvä pesuaine vai pitääkö minun lähteä jotain painehuuhtelulaitetta vuokraamaan?

Mitä tapahtuu jos juo etikkaa?

Mikä on tuon kaljupäisen ruotsalaisen nimi siinä American Hot Rod sarjassa?

Edit: Tunnin Googlaamisen jälkeen löytyi, Thomas Loddby, kiitos minä!

Back
Ylös Bottom