Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Joo lujuudeltaan nanoputket on ylivoimaisia (vetolujuus yli satakertainen teräkseen verrattuna), mutta kovuus on eri juttu. Interweppi väittää, että maailman kovin aine on Aggregated diamond nanorods

Joo voi hyvinkin olla, mutta luulen, että hiilinanotuubi on massavalmistukseltaan halvempaa ja siksi sitä käytettäisiin enemmän.

No en tota nyt aivan kysynny vaa sitä et sivuja mis ois noita bukkereita mitkä kestää ydiniskun..suoran tai ei.

Semmoinen,joka on kallion tai vuoren sisällä. Jenkeissä oli jossain appalakkien kupeessa jotain sen tyyppisiä vuori/ydinpommi bunkkeri suojia (mm terminator 3:ssa oli tämmöinen - siis ei vain satua vaan jenkeissä oikeasti on tämmöisiä)

Miksi nykyään minä haluan mennä nukkumaan jo 11 ja herätä aikasin kun aikasemmin olen aina haluanut mennä nukkumaan myöhään vaikka heräisin aikasin.

Miten telkku.comissa merkataan suosikkiohjelmat? Ennen se onnistui jollakin napilla ja sitten ohjelman nimi muuttui punaiseksi. Niinkuin sen tietääkseni pitäisi nytkin onnistua. Mutta ei, en löydä tai onnistu. Onko selaimessa joku vika. Pitäisi kirjottaa sinne "lisaa suosikkeja" kohtaa jokainen ohjelma erikseen.. :(

edit. Tiesitkö, että voit lisätä itsellesi minkä tahansa ohjelman suosikkiohjelmaksi ohjelmatietoikkunan "Merkitse suosikiksi"-linkistä.

ei mulla vaan tollasta oo..

Voiko verovähennyksiin laillisesti laittaa remonttitarvikkeet(maalit, laminaatit, laudat...jne)?
Kaverit ja verotoimistontäti(mukamas) sanoi kyllä, mutta kaikissa julkaisuissa lukee että kustannukset on vähennyskelpoisia vain jos yrittäjä/yritys tekee työn. Eli jos itse maalaillut ja remontoinut niin ei voi laittaa vähennyksiin?

Kotitalousvähennys?

kaikissa julkaisuissa lukee että kustannukset on vähennyskelpoisia vain jos yrittäjä/yritys tekee työn. Eli jos itse maalaillut ja remontoinut niin ei voi laittaa vähennyksiin?

Riippuu mihin sitä remonttia on tehty. Jos oot rempannut eteenpäin vuokraamaasi sijoitusasuntoa niin kulut ovat toki vähennyskelpoiset vuokratuloista. Oman kodin tai vaikka kesämökin remontin maksetusta työstä voi tehdä tosiaan kotitalousvähennyksen.

Voiko verovähennyksiin laillisesti laittaa remonttitarvikkeet(maalit, laminaatit, laudat...jne)?
Kaverit ja verotoimistontäti(mukamas) sanoi kyllä, mutta kaikissa julkaisuissa lukee että kustannukset on vähennyskelpoisia vain jos yrittäjä/yritys tekee työn. Eli jos itse maalaillut ja remontoinut niin ei voi laittaa vähennyksiin?

Tarvikkeita ei saa mitenkään laillisesti vähennettyä, ainoastaan työn. Tämä onkin johtanut esim. ilmalämpöpumppujen osalta siihen, että homma tehdään tyyliin "laite 1000eur, työ 1500eur". Ja senhän voi arvata, mikä vaikutus noilla kikkailuilla on kotitalousvähennykseen, jos niitä osuu verottajan silmään tarpeeksi suuri määrä.

Onko toi nyt siis kakkostelkkari ja tarkotus ois saada ykköstelkkarin boksista kuvaa siihen vaiko ainoa telkkari?
Taitaa tosin vaatia tosissaan kaks digiboksia jos haluaa eri ohjelmia katsoa. Helpointa kai vaan vetää se johto. :)

Tilanne siis olisi: kaksi telkkaria eri huoneissa, molemmista pitäisi voida katsoa itsenäisesti mitä huvittaa, vain toisessa huoneessa antennin paikka seinässä, vain em. huoneen telkkarissa digiboksi. Toki täytyy toinen boksi hommata, tuota antennihommaa vain mietin. Täytyy hommata se ulkoinen antenni siis ilmeisesti.

mistä tää on tullu tää "pitäköön tunkkinsa" läppä? ku parin viime päivän aikana nähny saman jutun pakkiksella tuhat kertaa.

e:
On about vuosituhansia vanha. Jos oot vasta parin viimepäivän aikana sen kuullu/nähny ekaa kertaa, ni sut on kasvatettu tynnyrissä.
Vastaisitko vielä kysymykseeni?

mistä tää on tullu tää "pitäköön tunkkinsa" läppä? ku parin viime päivän aikana nähny saman jutun pakkiksella tuhat kertaa.

On about vuosituhansia vanha. Jos oot vasta parin viimepäivän aikana sen kuullu/nähny ekaa kertaa, ni sut on kasvatettu tynnyrissä.

Autetaan miestä mäestä, kevätkin tulee ja kaikkee :)

Tunkki läppä

Kysytään nyt vielä tässä kun tossa toisessa ketjussa ei meinaa vastausta tulla. Vieläko MAX näyttää pellepainin ppv:t?

Tarvikkeita ei saa mitenkään laillisesti vähennettyä, ainoastaan työn. Tämä onkin johtanut esim. ilmalämpöpumppujen osalta siihen, että homma tehdään tyyliin "laite 1000eur, työ 1500eur". Ja senhän voi arvata, mikä vaikutus noilla kikkailuilla on kotitalousvähennykseen, jos niitä osuu verottajan silmään tarpeeksi suuri määrä.

Joo yleensä näin, mutta eikös se mee niin, että jos myykin kämpän kahden vuoden sisään, saa myös tarvikkeet vähentää myyntivoitosta. Eli jos ei ole täysin varma siitä, että asuuko kämpässä kahta vuotta, niin kannattaa säilyttää kuitit myös tarvikkeista.

Back
Ylös Bottom