Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Saako periaatteessa kuka tahansa vaihtaa kattolampun seinässä olevan valokatkaisijan vai vaatiiko homma aina oikean sähkömiehen?

(Eikä tarvitse muistuttaa ettei mihinkään sähkölaitteisiin ylipäänsä pidä kajota jollei tiedä mitä tekee. Kiinnostaa vain, onko tuollaisen pikkuhomman itse tekeminen periaatteessa laillista.)

Kyllä on sähkärin hommia. Itse olen vaihtanut, mutta laillisesti et saa vaihtaa.

Mistä tietää onko persjalkainen?
Passista sen näkee. Jos se on tämmöinen, niin olet persjalkainen:
haamatkalle_passi.jpg

Ja tosiaan tuo toisiksi alin teksti tuossa sen paljastaa.

Perseen osuus jalkoihin verrattuna ynnätään 2 = persjalkanen.

Siis en oo ihan varma ymmäsrinkö.. Siis jos perse kerrottuna kahdella on jalkojen pituus niin on persjalkainen? Nyt mulla on pieni epäselvyys koko käsitteestäkin, siis tarkoittaako persjalkaisuus sittenkin perseen suhdetta jalkoihin eikä koko alaruumiin (perse+jalat) suhdetta koko vartaloon? :confused::confused:

e: widowmaker, eipäs lähdetä tolle linjalle nyt ollenkaan.. sitäpaitsi mun sukujuuret on baltiassa

Jub, kiitos. Ketjusäännöllä tuo integraali ratkesi. Alkuperäinen intergroitava lause oli siis x^3*cos(4*x^4). Tästä tulokseksi tuli (-cos(2*x^4))/16+c. Ja tuo on varmasti oikein.

Minne paikkoihin voi päästä jatko opiskelee huonolla todistuksella?

Minne Paikkoihin voi päästä jatko opiskelee ilman todistuksen merkitystä vaan sillä että
toinen aste on suoritettu?

Mulla on tällä hetkellä tylsä elämä, mitä teen?

Sen pitäs olla jotakin sellaista mikä veisi tarpeeni yltäpäisistä sosiaalisista kontakteista? Tyttöystävä ei oikein sovi kun tuntuvat olevan kiven alla.

Jub, kiitos. Ketjusäännöllä tuo integraali ratkesi. Alkuperäinen intergroitava lause oli siis x^3*cos(4*x^4). Tästä tulokseksi tuli (-cos(2*x^4))/16+c. Ja tuo on varmasti oikein.
Tämä olisi ratkennut helpommin jos olisit kertonut alkuperäisen tehtävän. Ketjusäännöllähän tuo menee ja oikea vastaus muuten on 1/16*sin(4*x^4)+C.

Katsotaanpa, eli integroitava lause x^3*sin(4*x^4).

ketjusäännöllä:
u=g(x)=4*x^4 g'(x)=4*4*x^(4-1)=16*x^3
f'(u)=sin(u) f(u)=-cos(u)

x^3 pitää kertoa luvulla 16, jotta siitä saataisiin sis.ftion derivaatta g'(x) -> kerrotaan integraali luvulla (1/16).

nyt sijoitetaan u takaisin ja saadaan (1/16)*-cos(4*x^4)+c.

Aivan, eli mulla on taas rivit hyppinyt silmissä kun äsken katselin muistiinpanojani. Mulla oli siis 2 tuolla 4:n paikalla aiemmin. Oikeassa olit MrMacGyver, tämän siitä saa kun huutelee mukamas "varmasti oikeita" vastauksia.

Jub, kiitos. Ketjusäännöllä tuo integraali ratkesi. Alkuperäinen intergroitava lause oli siis x^3*cos(4*x^4).
No niin. Tässä on tuon sisäfunktion 4*x^4 derivaatta 16*x^3 tuossa edessä (vakiolla kertomista vaille), joten integraali ratkeaa triviaalisti suoraan kosinia integroimalla, eli siis ketjusäännöllä. Jos tuo puuttuisi, niin integraalifunktiota ei suljetussa muodossa olisi olemassa, kuten on täällä todettu. Mutta ei se mitään, tulipahan käytyä läpi tämäkin juttu.:D

edit: niin, tää juttuhan olikin tässä jo käsitelty, ei mitään lisättävää mulla enää.

Mikäköhän mun käsiin on tullu ku ne puutuu yöllä aika usein? Nukun kyllä välillä mitä ihmeellisimmissä asennoissa ja kädet jää välillä ihan koukkuun tai vartalon alle, mutta ei ne mun mielestä ennen tälla tavalla puutunut. Yleensä herään ehkä kerran viikossa yöllä siihen, että käsi on puutunut ja sitä pitää sit taas ravistella eloon. Tänä aamuna nukuin vähän univelkoja pois ja olin aivan täydessä unessa 23-9.30 ja herätessä oikea käsi oli totaalisen kuollut eikä totellut mitään käskyjä.:D Siinä sit vasemmalla kädellä sitä pari sekkaa ravistelin niin alko nopeeta kyllä tunto palaamaan ja hermosto toimimaan, mut aika pelottavaa tollanen. Taisi se käsi taas olla vähän huonossa asennossa, mutta musta jotenkin tuntuu, että kädet on alkanut puutumaan nukkuessa vasta nyt kun niihin on lihastakin alkanut vähän enemmän kertymään. Voiko tossa olla jotain yhteyttä vai onko vain sattumaa? Sillon ku en vielä salilla käynyt niin ei ne mun mielestä tainnu puutua.

Mitä etuja saa Corporate Cardilla SK-ravintoloista? Nettisivuiltahan sen näkis, mutta kun en pääse tällä koneella kyseisille sivuille.

Mitä etuja saa Corporate Cardilla SK-ravintoloista? Nettisivuiltahan sen näkis, mutta kun en pääse tällä koneella kyseisille sivuille.

suoraa sivuilta kopsattu:

Corporate Card on SK Ravintoloiden uusi yritysasiakkaille suunnattu VIP-kortti, joka tarjoaa rahanarvoisia etuja koko Suomessa.

Flamingo Club
www.flamingoclub.fi
Ilmainen sisäänpääsy jonon ohi ja veloituksetta viidelle torstaisin ja perjantaisin klo 22-24. Lisäksi huikeita etuja Flamingo Clubin B&B-torstai-iltaisin!

Apollo
www.apolloliveclub.fi
Ilmainen sisäänpääsy jonon ohi ja veloituksetta viidelle keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 22-24! Ei koske erikoisiltoja!

Freda 51
www.freda51.fi
Ilmainen sisäänpääsy jonon ohi ja veloituksetta viidelle
perjantaisin ja lauantaisin 21-24! Ei koske erikoisiltoja.

Tampere
Apollo Tampere
www.apolloliveclub.fi
Torstaista lauantaihin Corporate Cardin haltijoille koko illan ajan viini- tai kuohuviinipullo (75cl) hintaan 15 euroa sekä sisäänpääsy VIP-jonon kautta viidelle klo 22-04.

Turku
Onnela Turku
www.ravintolaonnela.fi
Sujuva sisäänpääsy jonon ohi/vip jonon kautta viidelle keskiviikkoisin, torstaisin ja perjantaisin klo 22-04 välillä.
Helsinki

Oulu
Cabaret Discoteque Oulu
www.cabaret.fi
Sisäänpääsy jonon ohi/vip jonon kautta viidelle perjantaisin klo 22-04 välillä. Kortti tulee esittää ovella.

Noi luki edut -kohdassa siel www.corporatecard.fi . Mun mielestä ainaki vähä ihme edut, eiks tommoset kortit maksa aika paljon.. Ku jollai Silver Cardillaki pääsee melkee mihi vaa Sedun paikkaa ilmaseks vkonloppusin + 1 kaveri jos ei oo erikoisilta :rolleyes: jos nyt oikein muistan!

Aika outoa minustakin. En tiedä paljonko firma on tuosta kortista maksanut, mutta sen sain käyttööni ja ehdin jo innostua. Näköjään se innostus oli ihan turhaa, jos ei Oulussa kortista hyödy mitään muuta kuin Cabaretiin sisäänpääsy ja sekin pelkästään perjantaisin! Onnelaan ei sit ilmeisesti mitään etuja.

Back
Ylös Bottom