Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miten mäkihypyssä mitataan hypyn pituus?

Onko se
-mäkiprofiilin mitta( eli tavallaan lanka aseteltuna rinteeseen jolloin kaikkia kurvitkin lasketaan mukaan)
-luotisuora etäisyys hyppyrin nokalta alastulopisteeseen
-vai kenties vaakasuora etäisyys hyppyristä alastulopisteeseen(epätodennäköistä...)

Tämä typerä asia on vaivannut jo pitkään eikä google tuo tuskaan helpostusta.... Answers, anyone??
Mäkiprofiilin mukaan. En kyllä ole ihan 100% varma, joten korjatkaa, jos olen väärässä.

Kuinka kauan shekeillä on lunastusaikaa?

Löysin kaapista yhden lahjashekin, jonka olin unohtanut lunastaa pankista. Shekissä ei lue mitään vanhenemisaikaa, mutta kai niissä joku aika on.

Tarvin oikeasti apua!

Kertokaa minkäniminen on nelosten nuori vaaleahiuksinen naispuolinen uutistenlukija. En ole varma onko hän urheilu-uutisten lukija vai tavallinen uutistenlukija. Tummat kulmakarvat ja söpönnäköinen.

Kuka hän on ??

Tarvin oikeasti apua!

Kertokaa minkäniminen on nelosten nuori vaaleahiuksinen naispuolinen uutistenlukija. En ole varma onko hän urheilu-uutisten lukija vai tavallinen uutistenlukija. Tummat kulmakarvat ja söpönnäköinen.

Kuka hän on ??
taina.jpg

Onko hän hän?

Tarvin oikeasti apua!

Kuka hän on ??

Oli joku Kristiina jokin.

Sitten oma kysymys: Miten saan tietokoneen tajuamaan että tökkäsin sisään juuri muistikortin. Laitoin kameran muistikortin siihen kuuluvaan lukijaan ja kone tajusi sen ja avasi kortin. Myöhemmin irrotin kortin, mutta laitoin sen nyt uudestaan koneeseen ja se ei löydä sitä.

Paskasti selitetty mutta kun avaan Oma Tietokone, näkyy C-asema yms. niin kortin pitäisi näkyä siellä I:asemana, mutta ei ole. Miten siis saan sen auki? Kiitos vastauksista jos joku kykenee ymmärtämään ja auttamaan.

Mistäköhän johtuu että mulla on ollu monta viikkoa maha kuralla? Ruokailussa ei oo ollu muutosta eikä muutenkaan oo ollu kipeä olo.. Haittaa reenausta aika lailla.

Ei alkoholia.. Eikä pitäis stressiäkään olla. Joskus ihan pienenä tais olla jotain ongelmia maitotuotteitten kanssa, mutta sitten se meni ohi kun alko käyttämään niitä enemmän.
Voiko tuota todeta jollain testillä arvauskeskuksessa?

Ei alkoholia.. Eikä pitäis stressiäkään olla. Joskus ihan pienenä tais olla jotain ongelmia maitotuotteitten kanssa, mutta sitten se meni ohi kun alko käyttämään niitä enemmän.

Mun mielestä ne tekee jonkun "altistuskokeen". Varmasti onnistuu terveyskeskuksessa. Tai voithan itse testata siirtymällä laktoosittomiin tuotteisiin hetkeksi.

Mun mielestä ne tekee jonkun "altistuskokeen". Varmasti onnistuu terveyskeskuksessa. Tai voithan itse testata siirtymällä laktoosittomiin tuotteisiin hetkeksi.

Okei, kiitoksia :).. Pitää käyä sitte pyörähtämässä siellä.

Onko jotain muuta mitä tunget suuhusi päivittäin? Mulla saattaa päivittäin suurissa määrissä ja pitkään käyettynä tuoremehut ja light-limut tehdä samanlaista. Purkallakin on laksatiivisia vaikutuksia jos sitä vetää tarpeeksi.

En syö purkkaa, en juo mehuja tai limonadeja. Karkkia tai suklaatakaan en ole syönyt pitkiin aikoihin. Ennen kyllä meni 1000kcal päivässä makeisten muodossa ja silloin ei tätä ongelmaa ollut :rolleyes:

Mutta tuskin se siitä johtuu että olen lopettanut suklaan syönnin :D

Diacorilla maksoi muistaakseni n. 60 euroa dna-seulonnalla tehtävä laktoosi-intoleranssitesti. Ei kannata kysyä miten se toimii tai mihin se perustuu, koska en tiedä. Otin kuitenkin ennemmin tuon kuin sen rasitustestin. Niin ja tulos oli negatiivinen hajuhaitoista huolimatta. :dance2:

jahas, Wiki tiesi:
Laktoosi-intoleranssia tutkitaan nykyään yleisesti geenitestillä. Tällöin vältytään laktoosirasituskokeen aiheuttamilta suolisto-oireilta. Geenitesti paljastaa, onko tutkittavalla genotyyppi, joka aiheuttaa laktaasientsyymin kehittymisen pysähtymisen aikuisiällä. Lapsilla ja nuorilla voi kuitenkin jonkin verran laktaasientsyymiä vielä erittyä genotyypistä huolimatta.

Back
Ylös Bottom