Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Onko masennus lisääntynyt Suomessa nykypäivänä vai johtuuko se vapaantuneemmasta ilmapiiristä ja paremmasta tilastoinnista?

Luin jo:D Vaikea enään alkaa uutta opettelemaan kun 12 vuotta totakin lukenu jo.

Onko masennus lisääntynyt Suomessa nykypäivänä vai johtuuko se vapaantuneemmasta ilmapiiristä ja paremmasta tilastoinnista?

Osin varmasti johtuu lisääntyneestä vapaa-ajasta. Kaikki askareet hoituu napin painalluksella, joten jää aikaa miettiä asioita. Ja työelämässä lisääntyvästä kiireestä. Lyhyesti tässä.

En oo kyllä mitenkään asiantuntija, mutta veikkaan että masennus on lisääntynyt ja lisäksi vapautuneempi ilmapiiri ja parempi tilastointi vaikuttavat tilastoihin. Eli ei ole lisääntynyt niin paljon kuin tilastoista voisi kuvitella, mutta on kuitenkin lisääntynyt.

And I base this on absolutely nothing.

Moro! Tyhmä kyssäri:Saanko jotenkin vielä pelastettua originaalin, täysikokoisen valokuvan, kun hölmönä menin huonontamaan laatua linkittääkseni kuvan pakkikselle ja tallensin täysikokoisen version päälle?

Lataamalla alkuperäinen kamerasta tai netistä uudelleen...

Jos sulla on uskomaton tuuri, niin kuvankäsittelyohjelma saattaa olla sellainen, joka ei itse asiassa talleta päälle, vaan poistaa vanhan ja tekee uuden tilalle. Tällöin se uusi saattaa olla mennyt eri kohtaan levyllä kuin vanha ja sen vanhan saa vielä undeletoitua takaisin. Mitään sille samalle levylle ei tässä välissä kannata sitten tehdä (esim asentaa undeletointiohjelmaa).

-k

Moro! Tyhmä kyssäri:Saanko jotenkin vielä pelastettua originaalin, täysikokoisen valokuvan, kun hölmönä menin huonontamaan laatua linkittääkseni kuvan pakkikselle ja tallensin täysikokoisen version päälle?

Jos sulla on photari jolla oot sen mulkannu etkä ole sulkenut kuvaa missään välissä niin peruuttele taaksepäin tilaan ennen resizinkia. Ei taida onnistua enää?

^ "david"-hymiö, eli tolla voit kuittailla jos joku toinen on sun mielestä heittänny esim: helvetin tytmän kommentin jne, eli tyhmyyttä/idioottimaisuutta jne tolla kuittaillaan...niin ainakin ite oon käsittänny homman nimen.

Onko koiralla jonkun ravintoaineen puutos tila jos se juo omaa kusta?

Siis ei se suoraan omaan suuhunsa kuse, mutta maasta sitten nuoleskelee sitä lätäkköä.

Tietäisikö joku paljonko vakuutusyhtiöillä on noin keskimäärin nuo vuosivähennykset? Esim tietotekniikka. Ensimmäinen vuosi on käsittääkseni vähennyksetön, mutta mitä sen jälkeen on?

Onko koiralla jonkun ravintoaineen puutos tila jos se juo omaa kusta?

Siis ei se suoraan omaan suuhunsa kuse, mutta maasta sitten nuoleskelee sitä lätäkköä.

Tämä johtuu siitä, että koira hirveässä pisuhädässä tulee päästäneeksi liian suuren erän kerralla ulos. Muistettuaan, että voidakseen laillisesti hallita hankkimaansa reviiriä, tulee koiran merkata reviiri virtsalla. Liiallisesti pissaamisesta johtuva pissanpuutos saa koiran vaistomaisesti reagoimaan puutostilaan pyrkimällä saamaan menetetyn merkkausaineen nopeesti takaisin sisäänsä.

Tai sitten koira on vain äärimmäisen perverssi, ja joutuu tyytymään itsetuotettuun ainekseen kun ei ole saanut houkuteltua sopivaa partneria pissaleikkihin mukaan.

saako kerrostalossa tuuletusparvekkeen oven lukita?
Parveke sijaitsee suoraan pelastustien yläpuolella.

Jos saa, niin kenellä on päätäntävalta? Hallituksella/puheenjohtajalla?

Ja tuota ovea olen siis käyttänyt rappukäytävän tuulettamiseen kun eräs mulkvisti tupakoi sisällä ja savut kerääntyy suoraan meidän&2 muun oven eteen. Hallitus lupaillut ilmanvaihdon parantamista(lue=rakentamista) mutta eipä ole näkynyt.

Ja lisäkysymyksiä jotka tuli just nyt mieleen: mitä vaaditaan että taloyhtiön hallitukselle ei myönnetä vastuuvapautta? Pitääkö olla enemmistö ääniä vai?

Missä voisi myydä Helsingin yliopiston pääsykoe itseopiskelumatskua? Olen täällä koittanut ko. pakettia saada myydyksi, mutta ei ole kiinnostusta. Netistä hakemalla ei oikein löydy mitään keskustelupalstojakaan mitkä keskittyisivät näihin kokeisiin. Harmittaa vietävästi kun hyllyssä täysin käyttämättömät 130 eur arvoiset kirjat keräämässä pölyä.

Jos sulla on photari jolla oot sen mulkannu etkä ole sulkenut kuvaa missään välissä niin peruuttele taaksepäin tilaan ennen resizinkia. Ei taida onnistua enää?

Juu, ei valitettavasti oo photarilla, vaan PhotoBasella muokattu :-(

Lataamalla alkuperäinen kamerasta tai netistä uudelleen...

Jos sulla on uskomaton tuuri, niin kuvankäsittelyohjelma saattaa olla sellainen, joka ei itse asiassa talleta päälle, vaan poistaa vanhan ja tekee uuden tilalle. Tällöin se uusi saattaa olla mennyt eri kohtaan levyllä kuin vanha ja sen vanhan saa vielä undeletoitua takaisin. Mitään sille samalle levylle ei tässä välissä kannata sitten tehdä (esim asentaa undeletointiohjelmaa).

-k

Joo, siis kamerasta oon jo poistanu alkuperäsen ottamalla sen alunperin "leikkaa" toiminnolla omalle koneelle. Oon nyt koittanu paria tiedostonpalautusohjelmaa (FreeUndelete ja Recuva) eikä niistäkään ole ollut apua. Löytävät kyllä joitakin tosi vanhoja poistettuja kuvia muistikortilta, mutta ei tietenkään sitä kuvaa, mikä nyt on kadoksissa. :curs:

Back
Ylös Bottom