Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miten Duudsonien Jarppi menetti sen peukalonsa?
Onko jollakin faktaa, netistä kun löytyy tietoa tolppasahasta karhupainiin.

Ns. klapikoneella puita tehdessähän tuo irtosi.

Nyt tarvittais sähkärin apua. Opiskelen ite sähkäriks viimeistä vuotta ja nyt on lopputyön teko kesken. Yksi työn osa on sähköpatterien asennus "kesämökin" keittiöön, eteiseen ja olkkariin. Keittiössä on 2kpl 750W patteria, eteisessä 1kpl 500W ja olkkarissa 2kpl 750W. Yhteistehoksi muodostuu siis 3500W joten 16A sulake riittäisi jos laittaisi kaikki saman sulakkeen alle. Onko siis hyvä idea laittaa kaikki saman sulakkeen alle, vai kannattaako jakaa esim. 2 sulakkeen kesken.
Toinen asia joka askaruttaa, on että joka huoneesta tulee yksi MMJ3x2,5 johto sähkökeskukseen. Jos kytken kaikki saman sulakkeen alle kannattaako esim. kattoon laittaa jakorasia jonne kaikki kolme johtoa menee. Sieltä sitten yhden johdon kanssa keskukseen. Kaikki kolme johtoa ei nimittäin taida mahtua kytkettäväksi sulakepesään, joka on vanhanmallinen "proppusulake".
Toivottavasti saitte edes jotain selvää mitä yritin kirjoittaa, ja olen todella kiitollinen kaikista neuvoista.

Ei toimi Windows live messenger, windows messenger eikä se web-messenger. Virheilmoitus oli 8000306 ja tein kaikki ne vippaskonstit mitä tuolla käskettiin tehä ja asenuksenkin tein uudestaan. Kumma juttu kun muilla toimii ja itselläkin eilen toimi, eikä sen jälkeen mitään tässä koneessa ole muutettu :( Vituttaa kun ei tässä koneella muuta tekemistä ole ku mesetys ja pakkiksen selailu:D

Ei toimi Windows live messenger, windows messenger eikä se web-messenger. Virheilmoitus oli 8000306 ja tein kaikki ne vippaskonstit mitä tuolla käskettiin tehä ja asenuksenkin tein uudestaan. Kumma juttu kun muilla toimii ja itselläkin eilen toimi, eikä sen jälkeen mitään tässä koneessa ole muutettu :( Vituttaa kun ei tässä koneella muuta tekemistä ole ku mesetys ja pakkiksen selailu:D
Mulla oli joskus sama ja oli jotain tilapäistä häiriötä nettiyhteydessä taloyhtiöllä. Portit ei jotenkin toiminu kunnolla tjms. Yritä katkasta nettiyhteys ja yhdistä uudestaan, jos et oo tehny viel. Luulis että menee ajan kanssa, jos oot asentanu uusiks ja käyttäny sitä korjaustoimintoa.

Mulla oli joskus sama ja oli jotain tilapäistä häiriötä nettiyhteydessä taloyhtiöllä. Portit ei jotenkin toiminu kunnolla tjms. Yritä katkasta nettiyhteys ja yhdistä uudestaan, jos et oo tehny viel. Luulis että menee ajan kanssa, jos oot asentanu uusiks ja käyttäny sitä korjaustoimintoa.

Ihan ekana kokeilin modeemin pistää uusiks päälle ja koneenkin olen pariin otteeseen käynnistäny uudestaan. Netti kyllä toimii ja lataa normaalilla nopeudella yms. Varmaan joku demoni muuttanu tähän koneeseen:D

Ihan ekana kokeilin modeemin pistää uusiks päälle ja koneenkin olen pariin otteeseen käynnistäny uudestaan. Netti kyllä toimii ja lataa normaalilla nopeudella yms. Varmaan joku demoni muuttanu tähän koneeseen:D
Menee varmaan ohi. On mullakin ollu mese toimimatta ja kysyin kaverilta, niin sillä taas toimi. Eli ei kaikilla mene samaan aikaan.

Kun mäkihyppääjät hyppäävät mäestä, ja laskeutuvat vinoon maahan, niin mitä se vastaisi suorassa pudotuksessa? Hyppyä 3. kerroksesta (oma arvaukseni)?

Back
Ylös Bottom