Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

^ Kolahdat maahan kuolettavalla nopeudella, ellei ponnistusvoimasi yllä ~300km/h nopeuteen. Toki putoamisnopeutesi vähän laskee, mutta silti se on kuolettava. Joskus Myytinmurtajissa oli hissimyyttinä.

Veloitetaanko kaikki verkkopankissa näkyvät katevaraukset?
Ostin verkkokaupasta eilen kamerajalustan ja niillä oli korttiyhteydet sekaisin. Siinä sitten höyläiltiin elektronia useampaan otteeseen, kunnes kyllästyin ja lähdin nostamaan käteistä.
Maksoi siis käteisellä ja nyt kun katsoi tiliotettan niin hoplaa, siellä on katevaraus tuosta jalustasta.

Todennäköisesti ylimääräiset varaukset poistuvat ajan kanssa. Ainakin luottokorteilla (muistaakseni) meni niin, että mikäli niin sanottua vastatapahtumaa ei tule, varaus vapautuu. Katevaraus voi kuitenkin näkyä parisenkin viikkoa.

miten saan wordissa tuon ylätunnisteen ja sivunumeroinnin synkkaamaan keskenään? Nyt kun asetan ylätunnisteen se tulee ok, mutta sivunumeron lisättäessä se deletoi kaiken muun jo kirjoitetun sieltä pois. Miten siis saan molemmat siististi? kiitos.

Kysyin samaa jo it puolella mutta kaikki siellä näköjään koomassa ja olisi kiirus.

miten saan wordissa tuon ylätunnisteen ja sivunumeroinnin synkkaamaan keskenään? Nyt kun asetan ylätunnisteen se tulee ok, mutta sivunumeron lisättäessä se deletoi kaiken muun jo kirjoitetun sieltä pois. Miten siis saan molemmat siististi? kiitos.
Hmm. Ei ole itsellä tullut vastaan tuommoista ropleemaa. Onks sulla ne sarkainsysteemit kunnossa? Jos niissä ois vikaa? Siis niissä mustissa pikku nuolissa siellä ihan ylhäällä.

Kysyin samaa jo it puolella mutta kaikki siellä näköjään koomassa ja olisi kiirus.
Tuplaklikkaat ylätunnistetta ja lisäät sivunumeron niillä työkaluilla, joita siinä tilassa on käytettävissä. Se valikoissa olevaa "lisää sivunumero" pikavalinta poistaa varmaan muut tekstit. En nyt osaa ihan tarkkoja ohjeita antaa, kun tällä koneella ei ole Wordia.

Onko epäterveellistä/terveellistä juoda hapettunutta vettä?
toiset väittävät, että on todella terveellistä juoda yön yli seisonutta huoneenlämpöistä vettä ja toiset taas, että hapettunut vesi on epäterveellistä, koska se hapattaa(=vanhentaa) kehoa.

Tilasin eilen vaatteita jenkeistä, kaksi paitaa yht. 48$ ja toimituskulut 27$ eli yhteensä 75$. Tähän olisi käsittääkseni pitänyt lisätä vielä 22%alv. jolloin hinta olisi noussut n. 91$:in.

Tänään katoin verkkopankista, että multa on veloitettu vain 60€. Eli multa ei ole alv.:ia veloitettu ollenkaan. Mistä tämä johtuu, otetaanko toi alv. vasta silloin kun paketti lähtee jenkeistä, vai joudunko maksamaan sen sitten kun noudan paketin? Tarviiko mun maksaa sitä ollenkaa, vai olenko mä ihan kujalla?:D

Tilasin eilen vaatteita jenkeistä, kaksi paitaa yht. 48$ ja toimituskulut 27$ eli yhteensä 75$. Tähän olisi käsittääkseni pitänyt lisätä vielä 22%alv. jolloin hinta olisi noussut n. 91$:in.

Tänään katoin verkkopankista, että multa on veloitettu vain 60€. Eli multa ei ole alv.:ia veloitettu ollenkaan. Mistä tämä johtuu, otetaanko toi alv. vasta silloin kun paketti lähtee jenkeistä, vai joudunko maksamaan sen sitten kun noudan paketin? Tarviiko mun maksaa sitä ollenkaa, vai olenko mä ihan kujalla?:D

alvi maksetaan tulliin.

Sitten maksat alvit kun se on suomessa.

edit: Todella hidas

Ahaa... Mitenkäs jos se paketti tuodaan suoraan kotiovelle, maksanko mä sen alvin sitten sen kuriirin kautta? Nyt oon viel enemmän kujalla.:D

Joko paketti on mennyt tullin ohi eikä tarvi maksaa mitään tai sitten kuriirifirma muistaa sinua laskulla. Yleensä kyllä ottavat yhteyttä aikaisemmin ja pyytävät kuittia etukäteen verojen laskemiseen. Alvin lisäksi joudut maksamaan tullin.

Joko paketti on mennyt tullin ohi eikä tarvi maksaa mitään tai sitten kuriirifirma muistaa sinua laskulla. Yleensä kyllä ottavat yhteyttä aikaisemmin ja pyytävät kuittia etukäteen verojen laskemiseen. Alvin lisäksi joudut maksamaan tullin.
Ei muuten tarvitse tullia maksaa. Nykyäänhän tullia tarvitsee maksaa vasta yli 150€ arvoisesta tavarasta, alviin pätee tuo vanha ~45€ raja edelleen.

Hesen grilli-/perunamauste, mitä siinä oikein on, kun se on niin syntisen hyvää?

Kuvitelkaa ulko-ovi *nyt kaikki kuvittelevat*.... Kun ovesta halutaan tuoda sisään vaikkapa jotain leveämpiä huonekaluja, niin joissain ulko-ovissa voi aukaista sen sellaisen kapean "sivu-oven", jotta oviaukko saadaan leveämmäksi. Se "sivuoven" kykenee laittamaan kiinni sellaisesta vivusta työntämällä, jolloin oven ylä- ja alaosasta painuu sellaiset nupit oven karmin ja kynnyksen sisään.

Millä nimellä tätä "sivuovea" virallisesti kutsutaan?

Back
Ylös Bottom