Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Ajankohtainen aihe, ostin juuri itselle ensimmäisen mustekynän ja dippausmustetta. Mistähän saisi kauniin muttei Mont Blanc-hintaisen kynän? Tykkäisin että olisi kullan värinen.

Jos et osta minulta tarjoamaani MB meisterstuckia (kaikille muillekin: 150 euroa, edullinen!), osta sitten joku tältä sivustolta: www.pens.it

Jos sähköpostilaatikko on ollut melko täynnä ja joku on laittanu mailinsa oheen liitetiedoston, joka ei mahdu laatikkoon, niin kauanko kyseistä postia yritetään minulle toimittaa? Eli kuinka nopeasti minun täytyy saada lisätilaa laatikkoon jotta maili ei katoa bittiavaruuteen?

Tuli tässä mieleen, että onkohan vankiloissa omat tatuoijat? Kun niillä linnakundeilla tuppaa sitä kuvaa jonkun verran olemaan :D

Ainakin telkkarissa vangit väsää toisilleen niitä tatuointeja. Eli kai ne saa tuoda tatuointivehkeet mukanaan sinne linnaan ja siellä sitten piirtää jengitunnukset toistensa perseeseen.

Ainakin telkkarissa vangit väsää toisilleen niitä tatuointeja. Eli kai ne saa tuoda tatuointivehkeet mukanaan sinne linnaan ja siellä sitten piirtää jengitunnukset toistensa perseeseen.

Eiku jollain kuppasella sata vuotta jemmassa olleella neulalla ja hiilestä tai jostain tehdystä tahnasta old schoolisti ne vetää :rock:

Eli planeetoilla, joilla on vulkaanista toimintaa tai koostuvat kaasusta on magneettikenttä?
:hyvä: Jos on pakko viilata, niin tee se edes kunnolla. Jokainen varmaan ymmärsi mitä tarkoitin. On se kumma juttu, kun sen kerran vastaa lyhyesti, eikä jaksa kirjoittaa järjetöntä litaniaa, niin heti on kaksikin viilaajaa venyttelemässä omaa virtuaalipippeliään ja puuttumassa sanomisiin. Menee vähitellen hermot.

:hyvä: Jos on pakko viilata, niin tee se edes kunnolla. Jokainen varmaan ymmärsi mitä tarkoitin. On se kumma juttu, kun sen kerran vastaa lyhyesti, eikä jaksa kirjoittaa järjetöntä litaniaa, niin heti on kaksikin viilaajaa venyttelemässä omaa virtuaalipippeliään ja puuttumassa sanomisiin. Menee vähitellen hermot.

eli siis niin ei voi sanoa?

Niin siis jos et huomannut, niin kysyin tuon alkuperäisen kysymuksen itse. Ja ei, en ollut nussimassa mitään, vaan kysyin tosissani, että voiko siis sanoa, että planeetoilla, joilla on vulkaanista toimintaa tai koostuvat kaasusta omaavat magneetti kentän.

Ei ainakaan itsestään selvyys minulle.

Niin siis jos et huomannut, niin kysyin tuon alkuperäisen kysymuksen itse. Ja ei, en ollut nussimassa mitään, vaan kysyin tosissani, että voiko siis sanoa, että planeetoilla, joilla on vulkaanista toimintaa tai koostuvat kaasusta omaavat magneetti kentän.

Onhan noita kaasuplaneettoja, joilla on magneettikenttä. (Jupiter, Saturnus, Uranus, Neptunus)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Planeettojen_magneettikent%C3%A4t

Siinä tapauksessa pahoittelen. Kuulosti pahaenteisesti siltä samalta pilkun viilaamiselta mitä jotkut harrastaa heti kun on pienikin tilaisuus. Mutta vastataan sitten.

Laava on käsittääkseni peräisin vaipasta, ja se on pääosin kiviainesta, eli sillä ei ole tekemistä magneettikentän kanssa. Maan ulkoytimessä oleva sula rauta aiheuttaa maan magneettikentän. Kaasuplaneetan magneettikenttä taas riippuu ihan siitä sen ytimestä. Kaasuplaneetallakin voi olla sula rautaydin, kuten ilmeisesti Uranuksella jolla on myös magneettikenttä.

Onko esim. Fysioterapeutiksi haettaessa maksimipisteet 35? Koulumenestyksestä 30 ja ensinmäisestä hakutoiveesta 5p. Katsoin, että Piramk:uun olisi päässyt 29p:llä valintakokeeseen, mutta onko tuo vähän liian korkea ollakseen totta, jos maksimi on 30?

Jos sähköpostilaatikko on ollut melko täynnä ja joku on laittanu mailinsa oheen liitetiedoston, joka ei mahdu laatikkoon, niin kauanko kyseistä postia yritetään minulle toimittaa? Eli kuinka nopeasti minun täytyy saada lisätilaa laatikkoon jotta maili ei katoa bittiavaruuteen?

Riippuu täysin lähettävästä postiserveristä (tai siitä viimeisestä joka sun serverillesi mailia yrittää tunkea). Aika moni luovuttaa noin vuorokauden jälkeen, osa saattaa jatkaa muutamankin päivän, joku lyö hanskat tiskiin heti jollei posti mene perille.

-k

Selailin astianpesukoneeni käyttöohjetta ja siinä oli maininta että pohjassa olevaan aukkoon (jossa on korkki päällä) pitäs lisätä jotain suolaa? Tähhäh? Avasin korkin ja vettä se aukko oli täynnä. Mitä suolaa ja kuinka paljon? Käyttöohje oli enkuksi enkä ihan päässyt perille asiasta. Kone on Candy Trio.

Back
Ylös Bottom