Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Viddu, kadonnut Excel-taidot kokonaan:

Mulla on kolme kenttää, joissa on yhteenlasketut summmat. Yhdessä on protskut, yhdessä hiilarit ja yhdessä rasvat. Miten saan excelillä suoraan noista numeroista aikaiseksi prosenttijakauman. Eli mitkä on niiden keskinäiset prosenttiosuudet ja miten sen saa laskettua tuolla Excelillä?

Ts. ravintoainesuhteet

A1 = proteiinista saadut kalorit/grammat, kumpia sitten seuraatkin
B1 = hiilihydraateista "
C1 = rasvasta "

Jos vaikka tuohon rinnalle haluaisit prosenttijakauman niin

Proteiinin osuus: D1 soluun kaava = A1 / (A1 + B1+ C1) jne
Solut voi vielä muotoilla prosenttimuotoon

Nyt kun TJJkin on linjoilla tohtoroimassa niin kysäisen...

Unohtui tuossa ottaa hepatiittirokotteen kakkososa kesällä joten joudunko vetämään koko kuurin alusta vai saakohan tuon tehostepiikin vielä nyt perseeseen? Taisi olla twinrix tuotteena.

Alkaa olla jo niin kauan edellisestä, että luulen että joudut ottamaan koko sarjan uusiksi saadaksesi kunnon suojan.

Oliko se Sokrates vai Aristoteles, kun sano että "kahesta pahasta vaihtoehdosta on valittava vähemmän paha" ? jne...

Pitäiskö huolestua ku oikean käden kyynertaipeessa on outoa kipua välillä. Hauiskääntö, penkki ranskalainne yms. ei tunnu missään mutta esim maitopurkin nostaminen välillä tuntuu vähän pistävältä kivulta. Myös jos istuu maassa ei voi nojata oikealla kädellä. Käsi revähti kerran kun hakkasin nyrkkeilysäkkiä ja löin ohi niin että käsi suoristui kokonaan ja päästi pienen raksahduksen.

Jos siljalle koittaa kuljettaa omia juomia, mut jää kiinni nii voidaanko jättää laivasta pois vai takavarikoidaan vaan juomat? Oon siis 18v
Miksei sinne saisi kuljettaa omia juomia? Saahan sieltä ostaakin juomia, mutta niiden nauttiminen laivalla(myös hytissä) on kielletty.

Kannattaa katsoa matkustusehdot, Merilaki ja Ateenan sopimus. Itse en tosin pikaisella katsauksella löytänyt niistä vastausta, joten paras olisi ehkä soittaa asiakaspalveluun.

Mistä ne säännöt löytää?
Kuvittelis siellä jossain laivayhtiön sivuilla olevan. Pitäähän siellä olla joku dokumentti, jonka voi lukea ennen kuin ostaa lipun. Jos siellä ei mitään tuollaista sanota, niin sitten kyllä pitäisi saada viedä omiakin juomia laivalle. Itse olen kyllä aina ollut sellaisessa käsityksessä, että omia ei saa viedä. Toisaalta miksi veisikään, kun ne on siellä laivan tax-freessä kuitenkin halvempia.

Nyt kun TJJkin on linjoilla tohtoroimassa niin kysäisen...

Unohtui tuossa ottaa hepatiittirokotteen kakkososa kesällä joten joudunko vetämään koko kuurin alusta vai saakohan tuon tehostepiikin vielä nyt perseeseen? Taisi olla twinrix tuotteena.

Havrixin Tuoteselosteesta:

Aikuiset ja 16 vuotta täyttäneet: Primaarirokotukseen yksi Havrix 1440 ELISA U/ml -annos (1,0
ml).Tehosteannos (1,0 ml) tulee antaa aikaisintaan 6 kuukauden ja viimeistään 5 vuoden kuluttua
ensimmäisestä annoksesta. Tehosteannos suositellaan kuitenkin annettavaksi 6-12 kuukauden
kuluttua ensimmäisestä annoksesta

Mitä velaton hinta ja myyntihinta meinaavat asuntoilmoutksissa? Myyntihinnan jälkeen maksetaan vielä velattomasta hinnasta erotettu osa korkealla korolla pois vain?

Miten rubikinkuutio ratkaistaan? On saanu 3x ratkaistua tuurilla 2x2 kuution, mutta "taidolla" en saa kuin yhden puolen valmiiksi.
3x3 kuutiossa on väärä tapa tehdä yksi sivu valmiiksi alkuun ja se kokoaminen ei muuten ole helppoa ees noiden ohjeiden avulla.

Mitä velaton hinta ja myyntihinta meinaavat asuntoilmoutksissa? Myyntihinnan jälkeen maksetaan vielä velattomasta hinnasta erotettu osa korkealla korolla pois vain?

Jos asunnon hinta on hinnoiteltu siten että siinä on kaksi eri hintaa; velaton- ja myyntihinta niin se tarkoittaa että taloyhtiöllä on lainaa jota osakkeen omistajien täytyy maksaa. Yleensä asunto on aika uusi tai putkiremonttia varten on otettu juuri lainaa.

Eli jos maksat vain pienemmän hinnan joka on myyntihinta niin joudut maksamaan lisäksi rahoitusvastiketta. Velattoman myyntihinnan maksamalla sinun ei tarvitse vastiketta maksaa koska olet kuitannut osasi taloyhtiön lainasta silloin. Jos vain mahdollista niin ymmärtääkseni aina kannattaa maksaa tuo velatonhinta koska se tulee edullisemmaksi.

Toivottavasti tuosta saa nyt jotain selvää..

Kuvittelis siellä jossain laivayhtiön sivuilla olevan. Pitäähän siellä olla joku dokumentti, jonka voi lukea ennen kuin ostaa lipun. Jos siellä ei mitään tuollaista sanota, niin sitten kyllä pitäisi saada viedä omiakin juomia laivalle. Itse olen kyllä aina ollut sellaisessa käsityksessä, että omia ei saa viedä. Toisaalta miksi veisikään, kun ne on siellä laivan tax-freessä kuitenkin halvempia.
Kannetaanhan Tallinnan päässä viinaa laivaan vaikka kuinka ja paljon, eikä niistä kukaan ole kiinnostunut. Veikkaisi että muissakin satamissa käytäntö olis samanlainen.

Kannetaanhan Tallinnan päässä viinaa laivaan vaikka kuinka ja paljon, eikä niistä kukaan ole kiinnostunut. Veikkaisi että muissakin satamissa käytäntö olis samanlainen.
Mun mielestä noilla ruotsin risteilyillä on ainakin joskus ollut tällainen käytäntö. Ainakin abi-risteilyllä oli, mutta se saattoi kyllä tarkemmin ajateltuna olla vain abi-risteilyä varten tehty sääntö, ettei känniset teinit tuhoaisi ihan koko laivaa.:D

Back
Ylös Bottom