Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

No, ei se ihmekkään, jos pelkiltään piimän kanssa ei talkkuna oikeen maistu. :D
Kai siihen sokeria laitettiin, tai joskus jotain marjoja. Ei se kuitenkaan poista sitä, että toi setti on saatanasta. En tiedä sitten onko noi eri talkkunat eri makuisia, mutta wikipedia ainakin väittää, että eri puolilla tehdään vähän erilaisia. Ainakin tämä hämäläinen jota itse olen maistellut, ei uppoa sitten millään.

Ehdin mennä jo poistamaan digiboxista viimeisen jakson K-Villestä, joka tuli viime sunnuntaina:

Sunnuntai 28.12, 23:35 - 00:25 MTV3

K-Ville

Kuolettavat laukaukset. Poliisi hälytetään jumalanpalveluksen aikana Marlin Bouletin hyvin tuntemaan kirkkoon. Perillä odottaa tapahtuman uhri ja kovin vaitelias seurakunta.

k-ville.jpg

Tossa jaksossa soi kaunis kappale siinä aika loppuvaiheessa ja nyt täytyisi saada selville sen nimi sekä esittäjä. Yritin googlettaa, mutta englannin kielen taitoni ei ole mikään huippu. Yksi vaihtoehto on tietysti yrittää selvittää asiaa maikkarilta, mutta keksisikö kukaan mitään muuta vaihtoehtoa ennen sitä?

Kiitos.

Onko jotain vippaskonstii jolla lievittäis hammassärkyy? Säteilee oikee ala viisaudenhamms niin perkeleesti kuulaa.

Parin viikon päästä on vasta sen poisto.

Ehdin mennä jo poistamaan digiboxista viimeisen jakson K-Villestä, joka tuli viime sunnuntaina:

Sunnuntai 28.12, 23:35 - 00:25 MTV3

K-Ville

Kuolettavat laukaukset. Poliisi hälytetään jumalanpalveluksen aikana Marlin Bouletin hyvin tuntemaan kirkkoon. Perillä odottaa tapahtuman uhri ja kovin vaitelias seurakunta.

Tossa jaksossa soi kaunis kappale siinä aika loppuvaiheessa ja nyt täytyisi saada selville sen nimi sekä esittäjä. Yritin googlettaa, mutta englannin kielen taitoni ei ole mikään huippu. Yksi vaihtoehto on tietysti yrittää selvittää asiaa maikkarilta, mutta keksisikö kukaan mitään muuta vaihtoehtoa ennen sitä?

Kiitos.

Kuvauksen perusteella kyseinen jakso on nimeltään "Critical Mass", ja IMDB:n soundtrack listing osasi kertoa yhden biisin ko. jaksosta, Herman Matthews - Home at Last. Kyseistä biisiä voi kuunnella ainakin tältä sivulta vasemmasta palstasta.. En tiedä auttoiko.

^

Voi kiitos paljon!

Juuri tuota kappaletta taisin etsiä, kuulosti meinaan just oikealta. Ja kiitos linkistämuutenkin, tolla Herman Mathews'illa tuntuu olevan muitakin hyviä biisejä.

Nyt seuraa ehkä tyhmääkin tyhmempiä kysymyksiä...

Kuvittelen lataavani netistä musiikkia maksua vastaan (eka kerta)...

Eteen tulee laatikko, jossa pyydetään valitsemaan joku vaihtoehdoista:

FLAC, MP3, MPC, M4A, OGG ja WMA

Ja jos valitsen MP3, niin sen jälkeen vaihtoehdoiksi tulee:

MP3 cbr 128
MP2 cbr 160
MP3 cbr 192
MP3 cbr 256
MP3 cbr 320
MP3 preset standard
jne... jne...

Mitä minun pitää valita, jotta saan kopioitua kappaleet ihan normaalisti kotikoneelleni ja ehkä myöhemmin MP3 -soittimeeni?

Nyt seuraa ehkä tyhmääkin tyhmempiä kysymyksiä...

Kuvittelen lataavani netistä musiikkia maksua vastaan (eka kerta)...

Eteen tulee laatikko, jossa pyydetään valitsemaan joku vaihtoehdoista:

FLAC, MP3, MPC, M4A, OGG ja WMA

Ja jos valitsen MP3, niin sen jälkeen vaihtoehdoiksi tulee:

MP3 cbr 128
MP2 cbr 160
MP3 cbr 192
MP3 cbr 256
MP3 cbr 320
MP3 preset standard
jne... jne...

Mitä minun pitää valita, jotta saan kopioitua kappaleet ihan normaalisti kotikoneelleni ja ehkä myöhemmin MP3 -soittimeeni?

Ota "cbr 320", tarkoittaa sitä että bitrate on 320kbps ja näinollen parhaan laatuinen mainituista vaihtoehdoista (paitsi FLAC).

Miksköhän eivät tarjoo VBR?

Basso: eikö oo hiukan ylimitoitettu tuo 320? Veikkaisin, ettei Anonymity ole mikään hifisti. Jos olen oikeassa niin suosittelen 192, max 256.

Jos nyt kerran ostamassa ollaan, niin melkein laittaisin rahani flacciin. Häviötön formaatti, josta pystyy helposti muuttamaan sitten haluamaansa muotoon tarpeen mukaan.

Miksköhän eivät tarjoo VBR?

Basso: eikö oo hiukan ylimitoitettu tuo 320? Veikkaisin, ettei Anonymity ole mikään hifisti. Jos olen oikeassa niin suosittelen 192, max 256.

No ehkä, mutta kun kerran samaan hintaan saa niin kannattaa tottakai ottaa parhaan laatuinen. :) Tuskin enää nykypäivänä on kiintolevytilasta kiinni.

wiFFy sanoi:
Jos nyt kerran ostamassa ollaan, niin melkein laittaisin rahani flacciin. Häviötön formaatti, josta pystyy helposti muuttamaan sitten haluamaansa muotoon tarpeen mukaan.

Juu FLAC on tottakai parhaan laatuinen, mutta kaikki MP3-soittimet eivät tue sitä ja Anonymity tuskin jaksaa konvertoida biisejä hirveästi.

Voitteko vastata ihan suomen kielellä...? Kiitos! :)

En todellakaan ole mikään hifisti ja mulle on pääasia, että saan tota musiikkia tietokoneelleni ja tarvittaessa MP3 -soittimeeni. Tosin tuohon soittimeen lataaminenkaan ei ole mulle mikään helppo juttu. Mä olen siis täysin kädetön tietokoneisiin ja näihin termeihin liittyvissä asioissa, mutta yritän pikkuhiljaa harjoitella.

Voitteko vastata ihan suomen kielellä...? Kiitos! :)

En todellakaan ole mikään hifisti ja mulle on pääasia, että saan tota musiikkia tietokoneelleni ja tarvittaessa MP3 -soittimeeni. Tosin tuohon soittimeen lataaminenkaan ei ole mulle mikään helppo juttu. Mä olen siis täysin kädetön tietokoneisiin ja näihin termeihin liittyvissä asioissa, mutta yritän pikkuhiljaa harjoitella.

Ota se MP3, 192, 256 tai 320kbps, ihan sama mikä josset omista hifivehkeitä. :)

Kiitti, tää riitti. Mä en erota näissä jutuissa helmeä paskasta, joten ihan sama mitä ostan. Pääasia on, että en tajua olla tyytymätön.

:)

Kutina

Mikähän kumma tämä on, kun iho taas rapisee selästä ja haukkareista ja kutina on karmivaa.. Tulee tuommoisia ihmeellisiä näppyjäkin vielä.
Aina sama homma kun hetken saa treenin kulkemaan.. Vaikka nuo raskausarvet eivät tunnu silminnähden kasvavankaan?

Mikähän kumma tämä on, kun iho taas rapisee selästä ja haukkareista ja kutina on karmivaa.. Tulee tuommoisia ihmeellisiä näppyjäkin vielä.
Aina sama homma kun hetken saa treenin kulkemaan.. Vaikka nuo raskausarvet eivät tunnu silminnähden kasvavankaan?
Juo paljon vettä ja käytä kosteus voidetta. Nuo näppylät on varmaan molluskoita jotka johtuu kuivasta ihosta. Ja kun on kuiva iho niin muutenkin kutiaa enemmän.

Juo paljon vettä ja käytä kosteus voidetta. Nuo näppylät on varmaan molluskoita jotka johtuu kuivasta ihosta. Ja kun on kuiva iho niin muutenkin kutiaa enemmän.
Kait se pitääpi uskoa et se on kuivaa ihoa.. Tuo vain on jotenkin käsittämätöntä. Nikkeliihottuma ärtyilee välistä. Sen lisäksi sit rupee muut paikat kutiamaan ihan päättömästi.
Noita doven kosteuttavia saippuoita koettanut käyttää.
Kortisonilla saanut välistä tuota rauhoitellakkin. Lääkärien lausunnot tuosta oli et lievä nokkosrokko tms. Lääkäritkään osanneet oikein sanoa aiemmin kun tutkitutin. Terveydenhoitaja passitti terveyskeskukseen, terveyskeskus lähtti keskussairaalaan, keskussairaalassa ihotauti lääkäri haki toisen lääkärin tutkimaan. Sen seurauksena lausunto oli "se voi olla sitä tai tätä, mutta jos kokeiltaisiin tämmöistä".

Joku järkevä selitys miten herään joka yö klo 2350 jos menen nukkumaan aikasin, eli n. 22-23? Ei ole herätyskelloa tai mitään vastaavaa.

Joku järkevä selitys miten herään joka yö klo 2350 jos menen nukkumaan aikasin, eli n. 22-23? Ei ole herätyskelloa tai mitään vastaavaa.

Sun friikkinaapuri käyttää koiraansa pissillä joka ilta kello 2350. Oven kolahdus on niin kova, että heräät siihen, mutta kuitenkin niin hiljainen ettet tiedosta ääntä ollenkaan :)

edit. kotikotona tuolla kaukana maalla heräsin joskus siihen, kun katuvalot sammutettiin joka ilta klo 24. se voisi ehkä olla parempi selitys.

Back
Ylös Bottom