Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Edit: myös jamppax:lle kiitos vastauksesta!! Olisihan se pitänyt arvata, että Pakkis Vastaa. :) Jatkokyssärinä voisi olla, että onkohan tuo kaasu laillinen vai laiton, noh, sillä ei liene väliä.

Kaasu on laiton. Ampuma-ase rikokseen syyllistyt, jos tuollaista kannat ilman lupia.

nim. Kokemusta valitettavasti on.

Missä vaiheessa tuo kaasu on mennyt laittomaksi? Alunperin on ollut luvat ostaa ja kantaa kaasua (hankintahetkellä siis).
Siinä vaiheessahan tuo menee laittomaksi, kun sen kaasuluvan määräaika päättyy/oikeutus sen kantamiseen päättyy muuta kautta. Määräaika maksimissaan viisi vuotta luvan myöntämisestä.

En löydä mistään verokorttiani, eli olen varmasti vienyt/lähettänyt myös originaalin paperin jollekin lukuisista työnantajistani. Mulla on siis "freelancer"-kortti, eli kopio tai kortin näyttö riittää.

Olen kuitenkin menossa tänään tuuraamaan sellaiseen paikkaan missä en ole vakkaristi töissä ja tarttisin verokortin. Löysin paperin, jonka kulmassa lukee "selvitys vuoden 08 muutosverokortin laskennassa käytetyistä tuloista ja vähennyksistä" ja päiväys. Voinko esittää tämän paperin, vaikka se ei se virallinen verokortti olekaan, tästä käy ilmi prosentit ja lisäprosentit..?

Olen kuitenkin menossa tänään tuuraamaan sellaiseen paikkaan missä en ole vakkaristi töissä ja tarttisin verokortin. Löysin paperin, jonka kulmassa lukee "selvitys vuoden 08 muutosverokortin laskennassa käytetyistä tuloista ja vähennyksistä" ja päiväys. Voinko esittää tämän paperin, vaikka se ei se virallinen verokortti olekaan, tästä käy ilmi prosentit ja lisäprosentit..?
Riippuu palkanlaskijan älystä ja ammattitaidosta. Ei niitä verokortteja tarvitse koskaan oikeasti esitellä verottajalla heidän taholtaan eli tuollaisen virallisesta paperista saa aivan yhtä pätevän veroprosentin kuin verokortistakin, mutta asian sisäistäminen saattaa joillekin palkanlaskijoille tms. olla vaikeahkoa.

Netistä tulee myös verokortti päivässä tai parissa, kun tunnistautuu verkkopankkitunnuksilla. Itse tilasin pari viikkoa sitten ja nopeasti tuli.

Miksi ihmeessä telkussa edelleen mainostetaan Lumilyhty-kalenteria? Eikö se koko paska loppunut jo 24.12?

Miksi YLE:n uutisissa palestiinalaista puhuessa käytetään termejä taistelija tai uhri, mutta israelilaisista puhutaan sotilaina ja vainajina???

Back
Ylös Bottom