Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kuinka työssään tarvitseman työvälineen hankinnan saa vähennettyä veroista?
Siis yksinkertaisemmin: olen raksalla töissä ja ostan turvakengät (en saa niitä työnantajalta)
,voinko vähentää veroista turvakenkien hinnan tai edes osan siitä?. Jos onnistuu niin miten?

Siis yksinkertaisemmin: olen raksalla töissä ja ostan turvakengät (en saa niitä työnantajalta)
,voinko vähentää veroista turvakenkien hinnan tai edes osan siitä?. Jos onnistuu niin miten?

Tulonhankkimiskulunahan noi varmaan menis. Käytännössä kenkien hankinta ei vaikuta mitenkään, ellei sulla ole tulonhankkimiskuluja vuodessa yli 620 euroa. Sen suuruinen tulonhankkimisvähennys nimittäin tehdään ansiotuloista kaikille viran puolesta. Täällä lisää.

Muistaako kukaan sellasta nuorta, hiukan salkkareissakin olleen "Illin" näköistä jannua, joka veti vaparinsa jonkun räppibiisin tahtiin? Joku linkkas sen tänne ööh ainakin pari vuotta takaperin.

Mitä ihmettä on tapahtunut Karolina Kurkovan navalle :eek:?!

Liitteet

• untitled.webp
    untitled.webp
    40,4 KB · Katsottu: 580
Oon tässä luultavasti saamassa osa-aikatyötä eräästä hiihtokeskuksesta ja kirjoitan tänä keväänä myös ylioppilaaksi. Kertokaa te, ylioppilaat, oma mielipiteenne työskentelystä lukuloman aikana, kun tavoitteena olis vetää kuitenkin niitä yläpään arvosanoja ja sikäli menestyä kirjoituksissa. Vähän arveluttaa jaksaminen jos olis viikonloput töissä ja arkipäivät lukis, niin riittääkö aika siltikään kunnolliseen panostamiseen? Kaiken kukkuraks kirjoitusten aikaan helmi-maaliskuun vaihteessa alkaa hiihtokeskuksissa sesonki ja kuulemma olis hyvä, jos pystyis olemaan joskus muutaman arkipäivänkin töissä.

Oon ihan täydellisesti kahden vaiheilla, mutta rupee kuitenkin vähän arveluttamaan toi lukeminen rankkojen työpäivien jälkeen. Kuinka teillä riitti aika lukemiseen?

Jos lisään Kalorilaskuriin esim. Mama-nuudeleita 100 g, tulee sivun alas tuotteen kohdalle seuraavat tiedot:

P H R
7% 47% 46 %
1g 7g 3g
4kcal 28 kcal 27kcal

Mitä tarkoittaa noi kyseiset 1, 7 ja 3 grammaa? Siis mihin niitä verrataan, kun kokonaismäärä on kuitenkin 100 g? Eihän hiilihydraatteja voi olla 3 g sadasta, kun se on kuitenkin 46 %?

Kyllä aika riittää. Kaikki on vaan siitä kiinni viitsitkö lukea vai meetkö mieluummin kaverin kanssa kaffille jne.

Tossa Nokia N73 matkapuhelimessa vilkkuu etupuolella tollanen salamavalo yötä päivää, miksi? Joku puhelimen pulssi? Pitää öisin aina piilottaa puhelin johonkin ettei häiritse nukkumista..

Tyhmä kysymys: Onko ihan oikeesti semmosia työnantaja-raksoja, jotka ei maksa turvakenkiä?

Photoshop disaster?
Hankalaa.. Firefox lakkasi jostain syystä toimimasta, mutta Explorerilla pääsee nettiin. En tajua mikä on ongelman nimi, eikä sitä varmaan kukaan osaa veikatakaan.. Mutta: Jos nyt jatkan tämän Expl... käyttöä, saako asetuksia jotenkin muutettua niin, että kun avaa uuden ikkunan, niin se ikkuna olisi esim. Google, eikä sama ikkuna uudestaan? En löydä.:itku: Ja miksi tämäkään ikkuna ei näy kokonaan? Hymiövaihtoehdoista näkyy vain oikeanpuolimmaiset, eikä mitään vierityspalkkiakaan näy. En ehtinyt edes vastata tuohon napakyssäriin kun tuskailin tämän kanssa.. Ja tähän se :punainen vihainen naama:

Kenen kroppaa tuossa kuvassa on käytetty pohjana?

Oon tässä luultavasti saamassa osa-aikatyötä eräästä hiihtokeskuksesta ja kirjoitan tänä keväänä myös ylioppilaaksi. Kertokaa te, ylioppilaat, oma mielipiteenne työskentelystä lukuloman aikana, kun tavoitteena olis vetää kuitenkin niitä yläpään arvosanoja ja sikäli menestyä kirjoituksissa. Vähän arveluttaa jaksaminen jos olis viikonloput töissä ja arkipäivät lukis, niin riittääkö aika siltikään kunnolliseen panostamiseen? Kaiken kukkuraks kirjoitusten aikaan helmi-maaliskuun vaihteessa alkaa hiihtokeskuksissa sesonki ja kuulemma olis hyvä, jos pystyis olemaan joskus muutaman arkipäivänkin töissä.

Oon ihan täydellisesti kahden vaiheilla, mutta rupee kuitenkin vähän arveluttamaan toi lukeminen rankkojen työpäivien jälkeen. Kuinka teillä riitti aika lukemiseen?
Tohon ei kyllä muu mielestä muut voi vastata sun puolesta. Itse tunnet itsesi parhaiten ja tiedät, kuinka jaksat työpäivän jälkeen lukea. Ootko esim. aikaisemmin tehnyt koulun ohessa töitä, ja jos olet, niin miten on silloin mennyt?

Siitä, että kuinka paljon aikaa tarttee lukemiseen, niin sekin on ihan yksilöllistä ja riippuu tietty myös siitä, että kuinka hyvä on lähtötaso (eli kuinka hyvin asiat on ennen lukulomaa hallussa) ja kuinka paljon ylemmäs siitä haluat päästä. Omista kirjoituksista on jo aikaa (kevät2002), mutta muistaakseni luin arkipäivisin n. 6 tuntia päivässä (välillä varmaan vähemmänkin), viikonloppuisin en ollenkaan. Töissä en siis käynyt. Tuo lukeminen riitti tavoitteiden mukaisiin arvosanoihin (2L, 2E, 1M). Tietysti noista ajoista kirjoitukset on jonkin verran muuttuneet, mutta vaativuus on varmaan suunnilleen samaa luokkaa.

Luulen kyllä, että töissä käyminen (varsinkin jos työ on raskasta) haittaa lukemista ainakin vähän. Itse kuitenkin parhaiten tiedät, paljonko sun tarttee opiskella saadaksesi ne haluamasi arvosanat. Semmoisen neuvon antaisin vielä, että jos töihin päätät mennä, niin älä aseta itsellesi liian kovia vaatimuksia lukemisen suhteen. Esim. 8 tuntia töitä ja 4 tuntia lukemista joka arkipäivä on jo todella paljon, ja sellaiseen työmäärään voi helposti uupua, varsinkin jos samalla painaa stressi tulevista kirjoituksista. Nämäkin tietysti riippuu henkilöstä, joillekin sopii kovempi tahti kuin toisille. Ja muista, että ei siihen maailma kaadu, jos jostain aineesta saakin yhtä tai kahta pykälää huonomman arvosanan kuin oli suunnitellut. Tsemppiä opiskeluihin sulle :thumbs:

Otetaan ihan hypoteettinen tilanne, Olen lähdössä töistä kotiin ja näen ulkona pihalla pari tuttua neitosta. Ulkona puhaltaa kylmä tuuli ja toinen neidoista on pelkällä T-paidalla liikkeellä. Pysähdyn polttamaan tupakit heidän kanssaan. Kun tulen paikalle, tämä vähemmän pukeutunut sanoo samantien: " Vitsi että sulla on lämpimän näköinen takki". Vastaan tähän vain kylmästi: eikös. Jatkamme siinä juttua ja kyseinen henkilö sanoo saman uudestaan, vielä maireammalla äänellä. En vieläkään reagoi oikein mitenkään ja sitten neidit lähtevätkin takaisin sisälle ja meikä himaan.
Kysymys nyt kuuluukin: Olisiko ehkäpä kenties mahdollista, että tämä kyseinen neito olisi halunnut mun luovuttavan oman takkini hänelle lämmikkeeksi?
Ihan niikuin hypoteettisesti?

Hmm, perkele, sanoisi sitten suoraan että saisiko takkia vähän lainaksi kun on kylmä, eikä tollasia epämääräisiä vihjeitä.

No, onneksi tilanne oli vain hypoteettinen, osaanpa sitten tosipaikan tullen käyttäytyä vaaditulla tavalla

Hmm, perkele, sanoisi sitten suoraan että saisiko takkia vähän lainaksi kun on kylmä, eikä tollasia epämääräisiä vihjeitä.
No kyllähän sitä nyt pitää pientä pelisilmää flirtille olla. Palleistako pitäisi tarttua, että menisi jakeluun?:rolleyes:

Jos sitä nyt haluaa saman henkisesti vastata kysymykseen, niin avaa takkia ja myydä neitoa lämmittelemään kanssasi takin sisälle.
No, onneksi tilanne oli vain hypoteettinen, osaanpa sitten tosipaikan tullen käyttäytyä vaaditulla tavalla
Hyvä pelastus.:D

"en mää, mutta kaveri kerto"

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom