Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Nussitaan nyt sit lisää kun kerran alkuun päästiin. Luitko tota mun postausta? Siks just mainitsinkin ton ikimerkin koska tarkoitin kulloinkin voimassa olevaa "normaalia" postimaksua. Nyt siis 80 senttiä, ens vuonna voi olla jo jotain ihan muuta. En oo väittänyt ettei olis arvokkaampia merkkejä tai ettei kakkosluokassa vois lähettää muita kirjeitä.

Edit. Ampujakin puhuu tuosta "perusmerkistä".

JOO joo. Siksi ton editin laitoinkin, kun huomasin itse nussivani pilkkua.

Tossa eräs henkilö neuvoikin minulle jo noita nettikauppoja, joista voi vaatteita tilailla.
Nyt jos joku viitsisi vielä selvittää, mitä nuo tuuma luvut noissa vaatteissa tarkoittaa esim, jos koko on 36x32 niin mitä tämä meinaa. Tai jos housujen koko on esim. 40 niin mitä se meinaa?

Tossa eräs henkilö neuvoikin minulle jo noita nettikauppoja, joista voi vaatteita tilailla.
Nyt jos joku viitsisi vielä selvittää, mitä nuo tuuma luvut noissa vaatteissa tarkoittaa esim, jos koko on 36x32 niin mitä tämä meinaa. Tai jos housujen koko on esim. 40 niin mitä se meinaa?

esim. 36x32 tarkoittaa että vyötärö on 36 tuumaa (ympärysmitta) ja lahkeiden pituus on 32 tuumaa. Käy kokeilemassa jossain saman valmistajan housuja, niin saat osviittaa omasta koostasi. Tai katso farkuistasi, yleensä siellä jossain on noi koot.

Jos housujen koko on 40? Ei mitään hajua? Puvuissa yleensä käytetään noita merkintöjä. En tiedä miten mitataan.

Ok. kiitos tosta tiedosta.
Jos jollain on vielä hyviä nettikauppa ehdotuksia zoovillagen, dress for.. ja planet sportin lisäksi, jossa myydään XL ja XXl kokoisia vaatteita niin ilomielin otetaan vastaan.. yritetään pysyä suomen ja saksan välisellä alueella. Ja mielellään sellaisia kauppoja, joista olette itse joskun jotain tilanneet tai tuttu on tilannut ja kaikki on perille tullut :)

Kuinka paljon joudun maksamaan jos isovanhempani testamenttaavat talonsa mulle?
Entäpä jos he lahjoittavat sen mulle vielä kun ovat elossa?

Riippuu kiinteistön käyvästä arvosta eli todennäköisestä myyntihinnasta.

Lahjaverotaulukko
Perintöverotaulukko

Edit. Perintöverotus on kevyempää, joten veron määrä ei ole yhtä paljon kummassakin tapauksessa. Varsinkin pienemmissä lahjoissa/perinnöissä ero on tuntuva, koska alle 20 000 euron perintö on verovapaa.

Suostuvatko mitkään kasvattajat "tuottamaan" risteytettyjä pentuja, jos itse toisi toista rotua olevan koiran paikalle "toimitusta" varten?

sekasikio.JPG
Tulipa sitten toinenkin kysymys mieleeni. Missä myydään halpaa (norjalaista) lohta? Aina jotain kokkausketjua lukiessa joku sanoo ostaneensa lohta 6-7e kilohintaan, mutta en minä ole ikinä noin halpaa nähnyt missään. Kerran oli Lähicittarissa joku 6.90e/kg erä, mutta se oli ja meni. Nyt kaikki myynnissä olevat kalat on siellä taas 10e+ hintaluokassa.

Kumpi on haitallisempaa hampaille: kokis vai sitrushedelmistä duunattu mehu? Itsellä kuluu Rybb&Deckersin mehuja useita purkkeja viikossa aerobisen perään ja epäilen ettei hammaskalusto ole trendistä kovin mielissään. Onko 1-2,5l viikottaisesta mehun kittaamisesta hampaille haittaa ja kuinka haitan voi minimoida?

Latasin netsistä tv-sarjoja ja ne ovat power-iso tiedostoja. Kysymys kuuluu että millä ohjelmalla voin muuttaa tiedostoa siten että sen ymmärtäisi dvd-soitin?

Kumpi on haitallisempaa hampaille: kokis vai sitrushedelmistä duunattu mehu? Itsellä kuluu Rybb&Deckersin mehuja useita purkkeja viikossa aerobisen perään ja epäilen ettei hammaskalusto ole trendistä kovin mielissään. Onko 1-2,5l viikottaisesta mehun kittaamisesta hampaille haittaa ja kuinka haitan voi minimoida?

Jaa-a.. TYKSin kariologian proffa rankkasi joskus sokeriset hedelmämehut varsin pahaksi hampaille. Tuskin kovin suurta eroa sokerilimppareihin on.. Pahinta oli kuulema sokeriset "kurkkupastillit" ja kokis+sipsit kombon.

Mites valokatkaisimen saa irti seinästä? Jotenkin muistelen, että pitää repiä ne painikkeet ensin pois ja sitten siellä on sellaiset klipsit, miten sen saa seinistä mutta en oo yhtään varma, menikö se niin...

Mites valokatkaisimen saa irti seinästä? Jotenkin muistelen, että pitää repiä ne painikkeet ensin pois ja sitten siellä on sellaiset klipsit, miten sen saa seinistä mutta en oo yhtään varma, menikö se niin...
No sehän riippuu katkaisijasta.... Jussi-sarjan katkaisimesta otetaan ensin ne kytkimet irti jonka jälkeen saadaan reunus irti (se on pienillä klipsuilla, pieni meisseli auttaa). Sen alla on sitten ruuvit joilla itse kytkin on kytkentärasiassa.

No sehän riippuu katkaisijasta.... Jussi-sarjan katkaisimesta otetaan ensin ne kytkimet irti jonka jälkeen saadaan reunus irti (se on pienillä klipsuilla, pieni meisseli auttaa). Sen alla on sitten ruuvit joilla itse kytkin on kytkentärasiassa.

Jep, hyvä! Sitten muistin ihan oikein, kiitän! Noita joskus yli 10v sitten tullut itsekin laitettua seinään kiinni muttei sitten viitsinyt lähteä repimään päreiksi ilman varmistusta..

Back
Ylös Bottom