Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

En tiedä, ihan huhupuheita tuohon heitin. Mutta edellisten postien perusteella edes siitä kuljettamisesta ei saa välttämättä mitään.

Juuri niinkuin Mikkii sanoikin. Ajoneuvoa tulee kuljettaa että voidaan epäillä rattijuopumuksesta. Kuljettajan paikalla saa kyllä istua ja auto saa olla käynnissäkin (tietysti voidaan sakottaa auton tyhjäkäyttämisestä), kunhan auto ei liiku. Vaikka auto ei olisi käynnissäkään ja kaveri työntää takaapäin, niin päissään ratissa istuva kärähtää taatusti ratista.

Tuohon Prayerin esimerkkiin uskaltaisin sanoa että :anssi:.

Lisäystä edelliseen.

Nämä huhupuheet rattijuopumuksista mitä ihmeellisimmistä syistä (nukkui kuskin paikalla, laittoi avaimet virtalukkoon, laittoi lämmityksen päälle, käynnisti auton) on lähtenyt liikkeelle siitä kun ihmiset ovat perustelleet tekemisiään eivätkä ole kehdanneet myöntää kärähtäneensä ratista. Kärähtäminen on melko nolo juttu ja siksi näitä tarinoita kerrotaan kavereille ja kaverit kertovat sitten eteenpäin "tositarinoina".

Juuri niinkuin Mikkii sanoikin. Ajoneuvoa tulee kuljettaa että voidaan epäillä rattijuopumuksesta. Kuljettajan paikalla saa kyllä istua ja auto saa olla käynnissäkin (tietysti voidaan sakottaa auton tyhjäkäyttämisestä), kunhan auto ei liiku. Vaikka auto ei olisi käynnissäkään ja kaveri työntää takaapäin, niin päissään ratissa istuva kärähtää taatusti ratista.

Tuohon Prayerin esimerkkiin uskaltaisin sanoa että :anssi:.

No sinä saat uskoa tästä asiasta mitä tahansa mutta minä tiedän miten asiassa oikeasti kävi.
Aika sekava on tuosta asiasta tuo lainsäädäntö, pakko myöntää..

No sinä saat uskoa tästä asiasta mitä tahansa mutta minä tiedän miten asiassa oikeasti kävi.

Ja jatkoa tähän liittyen. Onko Suomen laki tehty tarkoituksella niin sekavaksi ja tulkinnanvaraiseksi vai onko se sellaseksi vaan muodostunut ajan kanssa..?

e. Nyt vois heittää pari lisäargumenttia ja kysymystä tohon sun vastaukseen mutta alkas mennä niin pilkunnussimiseksi että antaa olla:D

Ja jatkoa tähän liittyen. Onko Suomen laki tehty tarkoituksella niin sekavaksi ja tulkinnanvaraiseksi vai onko se sellaseksi vaan muodostunut ajan kanssa..?
Koita tehä yksiselitteinen 'laki' ja mieti sitten onnistumisesi perusteella miks lakihommat on niin monimutkaisia/moniselitteisiä/tulkinnanvaraisia ym.. :rolleyes:

Tästä muistuu nuoruusajalta mieleen pari sankaria, joilla oli tapana istuskella perjantai-iltana kaupungilla parkissa toisen auton takapenkillä, ryypiskellä, käyttää autoa lämpimäksi ja yrittää bongata ohiajavasta p-ralliporukasta jonkun ajokuntoisen. Eli tämä ei ole rattijuopumus. Alkoi jo jossain vaiheessa naurattaa, kun huomasi tutun auton tietyssä paikassa parkissa käynnissä eikä etupenkillä istu ketään.

Oliko kyseisessä tapauksessa ulkona oli niin kova pakkanen, että kuskin täytyi käynnistää auto jottei paleltuisi? Jostain muistaakseni tällaisesta tapauksesta luin.

Osaisiko kukaan nimetä että mikä sarja oli joskus 90-luvulla sellainen tulevaisuuteen sijoittuva texas ranger(piirretty) ? Kotona niitä löytyy VHS-kasettina mutta empä sitä pääse tarkastamaan... Kyseisellä tyypillä oli ainakin keskiverto-kaveria enemmän habaa ja kestävyyttä. Lisäksi hän ajeli sellaisella star wars tyylisellä lehmäkiiturilla.

ps. Mitähän sieniä sitä on tullu vedettyä kiinalaisessa ?

Jos oikein käsitin mitä tarkoitat, niin niillä nostetaan/lasketaan telinekorkeutta.

Näin olen uumoillutkin. Ilmeisesti tarkoitus on että jos tangossa on painoa niin telinettä saa nostettua ja laskettua näitä "keppejä" käyttäen? Keppien päässä on siis sellaset kolot jotka sopii niihin tappeihin millä telineet pysyy ylhäällä.

Miten saa soittoääneksi kännykkään jonkun biisin alkamaan tietystä kohasta (ei alusta) ? Vaatiiko paljon vaivaa?

Otat haluamasi kappaleen ja millä tahansa audiotyökalulla valitset siitä pätkän, jonka haluat soittoääneksi. Tallennat mp3:ksi tai mitä muita formaatteja puhelimet nykyisin lukevat. Viiden minuutin homma jos ei turhan tarkkaan halua hieroa. Tietenkin tarvitaan puhelin, jonka saa yhdistettyä tietokoneeseen. Jos tämä ei ole hallussa, niin sitten menee vähän enemmän aikaa.

Missä kohtaa Visa Electronia lukee joku "Start Date (MM/YY)" eli kortin saantiaika?
Loppumisajan kyllä löydän.. mut en tota..

E. tai voiskohan sen laskea jotenki?

Mistä johtuu se, että vesihanasta kuuluu ulinaa? Kun hanaa vääntää suuremmalle, se loppuu (ainakin muistelen itse jossain aikoinani havainneeni). Ärsyttää kun joka hemmetin ilta tähän aikaan naapuri nähtävästi on iltapesulla, koska hirveä ulina ja vinkuna täyttää mun olkkarini (jonka seinän takana naapurin veski on). Ja eikö se prkl itse kuule sitä vai eikö sitä muka haittaa :curs:

Mistä johtuu se, että vesihanasta kuuluu ulinaa? Kun hanaa vääntää suuremmalle, se loppuu (ainakin muistelen itse jossain aikoinani havainneeni). Ärsyttää kun joka hemmetin ilta tähän aikaan naapuri nähtävästi on iltapesulla, koska hirveä ulina ja vinkuna täyttää mun olkkarini (jonka seinän takana naapurin veski on). Ja eikö se prkl itse kuule sitä vai eikö sitä muka haittaa :curs:

Ilmaa putkistossa.

Naapuri pieree lavuaariin?

1.Millä työvälineellä saisi parhaiten hienonnettua kuivatut yrttikasvit yms. jauhoksi? Riittääkö normaali tehosekoittimen terä? Tarkoitus olisi väsätä omatekoista yrttisuolaa vähemmällä suolalla ja hienoisella chililisällä.:kuola:

2.Mitä mielenkiintoista kropassa tarkalleenottaen tapahtuu, kun haavaan menee likaa ja kuume nousee sen seurauksena? Töissä on n+1 kertaa tullut tehtyä haava jotain paskaista konetta korjatessa ja haavaan on mennyt muutaman vuoden vanhat likaiset rasvat, öljyt yms. Seurauksena muutamassa tunnissa noussut kuume ja heikotus.

1.Millä työvälineellä

2.kun haavaan menee likaa ja kuume nousee sen seurauksena?

1. Hyväksi todettu

2.Oot saanu jonku bakteerin sisääs-> keho lähtee sotimaan sitä vastaan. Selkäytimen lämpökeskusanturihermojoku nostaa ruumiin lämpöä (ei tavoite, johtuu siihen menneestä bakteerista tms, joka toimii myrkkynä sille)

Back
Ylös Bottom