Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

:D Ok kiitoksia vastauksista. Ei kun mietin vaan että onko noilla nyt jotain kiirettä, kun MUISTAAKSENI edelliskerralla kun potaatteja ostin oli parasta ennen päiväys muutaman viikon päästä ostopäivästä. Hyvä että ketjun nimi oli TYHMIEN kysymysten kerho. ;)

en tiiä onko nyt nii tyhmä kysymys mut kysyn kuitenki..eli nyt on tullu kynsinauhan juureen sellasia pikkuhaavoja..lihatikkuja vai mitä ne on..mikä syy? jonku vitamiinin puute?

Resepti hukassa:
Jos laitan fisherman friendsejä 0,7l viinapulloon niin paljonko niitä kannattaa laittaa? Yhden pussin jo laitoin ja toinen on vielä varalla.

Ei vitsi että nauratti kun seurasin tilaamani paketin matkaa:

Lähtö Italiasta.
Saapui Helsinkiin seuraavana päivänä varastoon.
Lähti Saksaan vientiskannausta varten.

Ja minähän asun ihan Suomessa. Ei se ole näköjään polttoaine tarpeeksi kallista, kun huolintafirmat voi noin pyöritellä paketteja :D

Mitä kaikkea pitää huomioida mopoa myydessä?

En osaa sanoa kaikesta, mutta ainakin luovutustodistus ja kauppakirjat tms kannattaa katsoa kuntoon. Saat ainakin mopon pois nimistäsi, samoin sen vakuutukset, jos uusi omistaja syystä tai toisesta ei sitä omiin nimiinsä rekisteröisikään.

Olen joskus aikaisemminkin ihmetellyt, miten tälläiset(video) sairaalloisen lihavat ihmiset pysyvät hengissä jenkeissä?

Siis jos lähdetään ihan käytännön asioista, niin kun ei pääse edes omasta sängystä ylös kuka v*ttu käy tunkemassa päivittäin hevosannoksen roskaruokaa tuonkin jabbathehutin suuhun? Ja kuka ne maksaa, vai pääsekö tuossa kunnossa automaattisesti jollekin eläkkeelle?

Resepti hukassa:
Jos laitan fisherman friendsejä 0,7l viinapulloon niin paljonko niitä kannattaa laittaa? Yhden pussin jo laitoin ja toinen on vielä varalla.

Yhellä tulee IMO ihan paskaa, ite käytin 6 pussia litraa kohti, eli 4 - 4,5 pussia tuohon. Tuli tosi hyvää, ei oo vieläkää liian väkevää, eikä siirappimaista. Ihan nestemäistä, pakastimessa menee pakkasjägeriä muistuttavaks.

Ei vitsi että nauratti kun seurasin tilaamani paketin matkaa:

Lähtö Italiasta.
Saapui Helsinkiin seuraavana päivänä varastoon.
Lähti Saksaan vientiskannausta varten.

Ja minähän asun ihan Suomessa. Ei se ole näköjään polttoaine tarpeeksi kallista, kun huolintafirmat voi noin pyöritellä paketteja :D

Ja tästähän jäi se tärkein eli kysymys pois. Eli siis, miksi paketti seilaa ees taas maitten välillä? Miksei kelvannut jäädä Helsinkiin, kun kerran jo siellä kävi?

Hanzu sanoi:
Jos asuu vuokralla ja vuokranantaja on irtisanonut sopimuksen ja on 6 kk aikaa vielä asua siinä, niin onko silloin vielä kuitenkin vuokralaisen ilmoitettava kuukautta ennen että milloin on muuttamassa?
Tuo tummennettu kohta vastaa kysymykseen. Ei voi irtisanoa jo irtisanottua.;) Paitsi jos haluat lähteä kämpästä aiemmin etkä siis halua asua ja maksaa koko tuota kuutta kuukautta.

Luulen, että se pointti ei varsinaisesti ollut irtisanominen, vaan se, että onko oikeus lähteä saman tien ja lopettaa vuokranmaksu, vai pitäisikö silti ilmoittaa kuukautta ennen kun aikoo lähteä. Toisin sanoen, onko vuokralleantajalla irtisanomisestaan huolimatta oikeus odottaa saavansa vuokra loppuun asti, tai ainakin sen loppuminen kuukauden varoajalla.

En tiedä, mitä pykälät tästä sanovat, mutta noin kohteliaisuusperiaatteena näkisin, että irtisanomisilmoitus ei kuitenkaan vapauta vuokraajaa ennakkoilmoitusvelvollisuudesta, mikäli lopullisesta irtisanomisajasta poiketaan. Vuokralleantaja joutuu ilmoittamaan irtisanomisesta ajoissa, mutta ei varmaan ole laskenut kämpän jäävän saman tien tyhjilleen ja vuokran maksamatta. Asisoistahan tottakai voi sitten erikseen sopia säännösten ulkopuolella. Esim se aikaisemmin lähteminen saattaakin sopia myös vuokraisännän suunnitelmiin paremmin.

-k

Tuo vuokratapaus nyt menee seuraavasti:
Vuokranantaja irtisanoo ja irtisanomisaika 6 kk: Vuokrasopimus jatkuu normaalisti kunnes päättyy 6 kk kuluttua, jos vuokralaisella on 1 kk irtisanomisaika hän voi tuon 6kk aikana (jolloin vuokrasopimus jatkuu normaalisti) sanoa sopimuksen päättymään 1 kk päästä ja tällöin sopimus jatkuu normaalisti tuon 1 kk ajan jolloin se päättyy. Eli lyhyesti: vuokralainen voi sanoa sopimuksen irti ja lähteä irtisanomisajan kuluttua vaikka päällä olisikin vuokranantajan pitempi irtisanomisaika.

Miks ihmiset ei enää nykyään tee penkkiä? Onko ne rungoltaan niin huonossa kunnossa, että olkapäät alkais reistaileen vai miks mä oon ainoo tolla isolla salilla, joka tekee penkkiä? Tuntuu jotenkin hölmöltä nykyään käydä vääntämässä kovat sarjat sitä, kun kukaan muu ei kuitenkaan sitä tee. Ei sillä, että mä siihen suoritukseen mitään vertaistukee tarvitsisin, mutta alkanut vaan ihmetyttämään penkkaajien pieni määrä.

Miks ihmiset ei enää nykyään tee penkkiä? Onko ne rungoltaan niin huonossa kunnossa, että olkapäät alkais reistaileen vai miks mä oon ainoo tolla isolla salilla, joka tekee penkkiä? Tuntuu jotenkin hölmöltä nykyään käydä vääntämässä kovat sarjat sitä, kun kukaan muu ei kuitenkaan sitä tee. Ei sillä, että mä siihen suoritukseen mitään vertaistukee tarvitsisin, mutta alkanut vaan ihmetyttämään penkkaajien pieni määrä.

Mun mielestä ainakin tota penkkiä hinkataan siellä aina eniten. En käsitä kyllä minkä takia? Eikö sitä vois oikeesti treenata sitä kroppaa tasasesti, niin kroppa olis mukavasti tasapainossa.

Eikä sitä poistettu, se siirrettiin Salaisiin Kansioihin. Näin sitä voivat tulevat jälkipolvet ja mahdollisesti UJKL:n ja monnariblondin pikku kukerotkin lukea hämärässä tulevaisuudessa.

Back
Ylös Bottom