Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mistähän johtuu, että kun olen juonut alkoholia, alkaa lihaksiani särkemään? :eek: Särky alkaa melkein ensimmäisestä huikasta, mutta häipyy, kun on ottanut hieman enemmän alkomaholia. Olen miettinyt jo melko kauan, että mistähän tällainen saattais johtua. Semmosen pointin voisin sanoa, että juon melko harvoin (lue: en joka viikonloppu läheskään, yleensä korkeintaan 2krt/kk).

Krapulassa tulevan lihasäryn voisin kuvitella olevan jotenkin yhteydessä nestehukkaan tai vatsalihassäryn oksentamiseen/nauramiseen. Ihan vain mutuilua... Tosta lihasten kipeytymisestä ekasta huikasta lähtien en osaa sanoa mitään.

Mulla on krapulapäivinä ylleensä sääret kipeät korkokengillä kävelemisestä (käytän niitä yleensä vain bilettämään mennessä)... ;)

haluaisin soittaa tähän 060021775 saksalaiseen numeroon, mutta ei ole hajuakaan miten ulkomaille soittelu nyt oikein käytännössä tapahtuu. Mitä tuohon pitää lisätä ja mihin kohtaan, kun noinhan tuo ei toimi. suuntanumeroa? mihin väliin? olisin kiitollinen jos joku laittaisi numeron suoraan kansainvälisessä muodossa tänne

haluaisin soittaa tähän 060021775 saksalaiseen numeroon, mutta ei ole hajuakaan miten ulkomaille soittelu nyt oikein käytännössä tapahtuu. Mitä tuohon pitää lisätä ja mihin kohtaan, kun noinhan tuo ei toimi. suuntanumeroa? mihin väliin? olisin kiitollinen jos joku laittaisi numeron suoraan kansainvälisessä muodossa tänne

Kännykällä +4960021775 ja lankapuhelimella 004960021775

Miks joidenkin finnien, lähinnä selässä olevien, puristelu sattuu aivan helvetisti? Vaikea kuvitella miten sellasen näppylän puristaminen tuntuu kuin lyötäisiin puukko selkään pystyyn...:eek:
Itse mietin samaa hommaa. Finnithän on tulehtuneita ihohuokosia. Kuitenkaan ei oikein muualta satu kuin selästä puristettaessa. Epäilen että selässä on paksumpi iho, joten ihohuokonen on syvemmällä ja isompi, joten sattuukin enemmän.

t. Tri Weeboom

Mistähän johtuu, että kun olen juonut alkoholia, alkaa lihaksiani särkemään? :eek: Särky alkaa melkein ensimmäisestä huikasta, mutta häipyy, kun on ottanut hieman enemmän alkomaholia. Olen miettinyt jo melko kauan, että mistähän tällainen saattais johtua. Semmosen pointin voisin sanoa, että juon melko harvoin (lue: en joka viikonloppu läheskään, yleensä korkeintaan 2krt/kk).
Täälläkin on mietitty, ja muistaakseni täällä pakkiksellakin.:D Minullakin on tuttu tunne tuo "ekan oluen kipu", tunne on jokseenkin sellainen kuin olisi reisilihakset maitohapoilla, vaikka vaan istuu paikallaan. Yhdellä kaverilla on myös tismalleen sama, mutta muistaakseni eri lihaksissa. Aina tuo ei kuitenkaan tule. Osaako joku kertoa enemmän?

Saanko laittaa matkalaukkuni lukkoon esim. nippusiteillä? Oon lähössä Bulgariaan ja oon kuullut että lentokenttähenkilökunta ei ole kaikkein rehdeintä joten ajattelin laittaa laukkuun pienen varmistuksen että tiedän jos laukkuun on koskettu.

eiköhän sen saa, mikäs sitä kieltää. Ohan niitä sellaisiaki laukkuja joissa on numerolukko.

Missä täällä on se treath mihi voi laittaa noita huomautuksia ulkonäöstään. "kauheeks kaapiks oot kasvanu" yms.

Laukun saa lukita, eikä sitä silloin avata kenttähenkilökunnan toimesta. Jos he haluavat tutkia laukun sisällön, he pyytävät sinua avaaman laukun.

Laukun saa lukita, eikä sitä silloin avata kenttähenkilökunnan toimesta. Jos he haluavat tutkia laukun sisällön, he pyytävät sinua avaaman laukun.

Täh? eikös nuo juuri sen takia kannata jättää auki, koska jos läpivalaisussa näkyy jotain tarkistettavaa, niin silloin ne murtaa lukon, ellei saa tiirikoitua auki. Tuskin ne sieltä rahtitiloista keneltäkään ehtii pahemmin kysellä, että voitaisko me tuo sun laukku availla.

No tämmöistä informaatiota mä olen lentokentällä asiasta kysyessäni saanut, että sitä laukkua ei väkivalloin avata muuta kuin hätätilanteessa.

Kuuluko pistorasioiden hoito taloyhtiölle vai vuokraisännälle?
Talo on ikivanha ja pistorasiat ovat aina olleet löysässä, ts. töpseliä irroittaessa on aina pitänyt pitää toisella kädellä kiinni pistorasiasta ettei se irtoa seinästä. Tänään kuitenkin unohdin ja pistorasia tuli seinästä sen verran ulos, etten tiedä uskallanko sitä tuollaisenaan käyttää...

Menis lakiosioon, mut liian pieni et laitan tänne. Onko laillista Suomessa enkoodata/dekoodata omistamastaan DVD:stä oma versio DVD5-levylle?

Menis lakiosioon, mut liian pieni et laitan tänne. Onko laillista Suomessa enkoodata/dekoodata omistamastaan DVD:stä oma versio DVD5-levylle?

Öö... siis periaatteessa tehdä itselleen toinen kopio eri tallennusmedialla? Yksittäisten kopioiden ottaminen omaan käyttöön on sallittua. Tekijänoikeuden kanssa tulee ongelmia silloin jos murretaan joku levyssä oleva suoja (vaikka se olisikin simppeli; tekijänoikeuslain mukaan suojan saa rikkoa vain vahingossa) tai jos teet suuria määriä kopioita, vaikka se ei välttämättä tapahtuisikaan ansaintatarkoituksessa.

Öö... siis periaatteessa tehdä itselleen toinen kopio eri tallennusmedialla? Yksittäisten kopioiden ottaminen omaan käyttöön on sallittua. Tekijänoikeuden kanssa tulee ongelmia silloin jos murretaan joku levyssä oleva suoja (vaikka se olisikin simppeli; tekijänoikeuslain mukaan suojan saa rikkoa vain vahingossa) tai jos teet suuria määriä kopioita, vaikka se ei välttämättä tapahtuisikaan ansaintatarkoituksessa.
Eli kun leffa on
warena
koneella ja sen polttaa DVD:lle, siinä ei rikota mitään kopiosuojausta?

Back
Ylös Bottom