Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Tällänen ongelma olis, että päässä on tuolla niskan ja takaraivon liittymäkohdassa semmonen patti ollut jo monta vuotta. Aiemmin se on ollut n. peukalon pään kokoinen ja nyt sitten yks aamu heräsin ja se oli paisunut niin että se on halkaisijaltaan jotain 4-5cm ja muutenkin kasvanut. Kipeä se on myöskin vaikka aiemmin ei ole ollut. Näytin sitä tossa lekurille(joku venakko), ja se totesi että rasvapatti joka on nyt sitten jotenkin levähtänyt. Tästä nyt päästäänkin itse kysymykseen, eli voiko ton mennä poistamaan asap vai tarviiko venata että tulehdus loppuu? Antibioottia olen popsinut nyt yhden kuurin, mutta kosketus herkkyys jatkuu ja patti on edelleen mallia BB-Aki.
bb_aki.jpg

Bussissa joku tyyppi örisi kännykkäänsä juttuja siitä, miten sen kaveri kulkee Fiskarsin pikkukirves povarissa kun sillä on "virolaiset perässä", ja miten tämän saman kaverin oli pitänyt hankkia sille "alpoja" eurolla kappale, mutta se oli vetänyt välistä. Jäi mietityttämän, että mitä nämä "alpot" on? :D

Bussissa joku tyyppi örisi kännykkäänsä juttuja siitä, miten sen kaveri kulkee Fiskarsin pikkukirves povarissa kun sillä on "virolaiset perässä", ja miten tämän saman kaverin oli pitänyt hankkia sille "alpoja" eurolla kappale, mutta se oli vetänyt välistä. Jäi mietityttämän, että mitä nämä "alpot" on? :D

Alpratsolaameja, eli bentsojahan noi on. Yleisimpänä Suomessa esim. Xanor.

Tossa autokoulukirjassa luki, että kitka renkaan ja tienpinnan välillä vähenee nopeuden kasvaessa ja tietenkin lepokitkan menetyksessä. Miten nopeuden kasvu vaikuttaa lepokitkan suuruuteen? Itse en ainakaan lukion pitkällä fysiikalla keksi selitystä tai sitten tässä on joku yleismaailmallinen selitys: "Kurvissa pidon menettäminen on todennäköisempää, kun nopeutta on enemmän tms." Kitkaanhan tuokaan ei vaikuta tosin yhtään mitään.

Et sitten perunut tai vapaaehtoisesti palauttanut kuitenkaan sitä ylimääräistä kuukautta? Eihän ne edes hakiessa tarkista siellä yhtään mitään, itse pitää olla selvillä kaikesta ja pitää huoli ettei tule liikaa tukia.

Mulla oli opintotuet haettuna kesäkuun loppuun ja tuo 18 päivän täyspäiväisen opiskelun sääntö oli jäänyt sitten unohtumaan. Mä vähän yllätyin kun tuli nyt jo ilmoitus, että pitäis jotain palauttaa, yleensähän se tulee joskus vuoden viiveellä.

Ainaki jos tempaset muutamaan minuuttiin 10 litraa vettä, voi seurata vesihumala. Kyllä tuollaisen määrän voi ehkä vetää pitkin päivää jos hikoilee reilusti ja muistaa vetää myös suoloja.
Tuttu oli hullujenhuoneella töissä, ja sanoi että on välillä niin helvetin hankalaa kun on vesijuoppoja asiakkaana. Käyvät juomassa vessanpöntöstäkin kun koko ajan on kuulemma jano, ja vettä menee sitten se 10+ litraa päivässä. Joku kertokoot enemmän tästä juoppouden tilasta jos tietää!

Tossa autokoulukirjassa luki, että kitka renkaan ja tienpinnan välillä vähenee nopeuden kasvaessa ja tietenkin lepokitkan menetyksessä. Miten nopeuden kasvu vaikuttaa lepokitkan suuruuteen? Itse en ainakaan lukion pitkällä fysiikalla keksi selitystä...

Tuossa saatetaan tarkoittaa kitkalla kitkavoimaa kertoimen sijaan. Henkilöautoissa on muistaakseni nostetta, joka johtunee siitä, että auton päällä staattinen paine on alhaisempi kuin alla. Seurauksena siis vähäisempi kitkavoima.

minkälaiset hemmetin idiootit ottaa septum -lävistyksiä? siis ei juma että ne osaa näyttää joillakin tyhmiltä, näyttäävät ihan sioilta :D

Miten saan gmailissa järjestettyä viestit kronologiseen järjestykseen (keskustelut järjestäytyvät automaattisesti, mutta yksittäiset viestit pitäisi saada)?

Miten USA:ssa toimii tv-lähetykset? :D Jenkeissähän on monta aikavyöhykettä, jos vaikka Conan tulee itärannikolla 00:00 niin nähdäänkö tuo länsirannikolla 00:00 paikallista aikaa vai 21:00 eli 00:00 itärannikon aikaa (aikaerot eivät ole mitenkään tarkasti otettu).

Tossa autokoulukirjassa luki, että kitka renkaan ja tienpinnan välillä vähenee nopeuden kasvaessa ja tietenkin lepokitkan menetyksessä. Miten nopeuden kasvu vaikuttaa lepokitkan suuruuteen? Itse en ainakaan lukion pitkällä fysiikalla keksi selitystä tai sitten tässä on joku yleismaailmallinen selitys: "Kurvissa pidon menettäminen on todennäköisempää, kun nopeutta on enemmän tms." Kitkaanhan tuokaan ei vaikuta tosin yhtään mitään.

Nii minähän en mitään tiedä, mutta voisko olla, että tossa on tarkotettu lepokitkalla vaan sitä "alkunotkahdusta" siis jos vaikka työnnät jotain, nii alussa pitää työntää lujempaa, että saa kappaleen liikkeelle..? :D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kitka

Miten USA:ssa toimii tv-lähetykset? :D Jenkeissähän on monta aikavyöhykettä, jos vaikka Conan tulee itärannikolla 00:00 niin nähdäänkö tuo länsirannikolla 00:00 paikallista aikaa vai 21:00 eli 00:00 itärannikon aikaa (aikaerot eivät ole mitenkään tarkasti otettu).
Jos ohjelma tulee itärannikolla itärannikon aikaa 00:00 niin länsirannikolla se tulee 21:00 länsirannikon aikaa. "Weeknights at 12.35/11.35c".

Tossa kun olin työpaikan pihalla röökillä, pamautti äijä autolla pihaan ihan tuhannen päissään. Valveutuneena kansalaisena soitin sitten poliisin paikalle tarkastamaan tilanteen. Ensin poliisi ajoi kerran tämän auton ohi, eikä huomannut, vaikka annoin tarkat tiedot missä auto ja kuski on ja minkälaisessa autossa. Kun poliisi oli soittanut minulle ja löytäneet auton, niin alkoi show, jota seurailin tupakkapaikalta. Kuski sanoi, ettei ole ajanut metriäkään, vaan odottelee tässä kaveria. Äijää ei edes mielestäni puhallutettu, vaan poliisit jatkoivat matkaa kun kuski oli selvittänyt, että ei ole ajanut autoa.

Siis WTF! Kuski ihan tuhannen tupakeissa, eikä poliisi tehnyt mitään. Onko tosiaan niin, että poliisi ei voi tuollaiseen asiaan tehdä mitään, eli pitääkö auton liikkua ja eikö riitä että minä olisin todistanut, että äijä ajoi auton paikalle.

Siis WTF! Kuski ihan tuhannen tupakeissa, eikä poliisi tehnyt mitään. Onko tosiaan niin, että poliisi ei voi tuollaiseen asiaan tehdä mitään, eli pitääkö auton liikkua ja eikö riitä että minä olisin todistanut, että äijä ajoi auton paikalle.

Sana vastaan toisen sana. Ei voi poliisi paljoa tässä tilanteessa tehdä...

Outoa kyllä. Eihän sitä autoa edes tarvitse ajaa, rattijuopumukseen riittää, jos istuu kuskin paikalla ja avaimet ovat virtalukossa.
Kyllä sitä autoa pitää "kuljettaa". Avaimien virtalukossa oleminen ei vielä ole kuljettamista.

"Kuljettamiseksihan" on katsottu esim. käsijarrusta vetäminen, ohjauspyörästä kääntäminen (matkustajana) mutta esim. käsivarresta vetäminen siten, että auto on suistunut metsään ei enää ollut kuljettamista. Ei niinkään edes tuota sinun mainitsemaasi tilannetta lähellä ollut seuraavanlainen tilanne:

Pysäköitynä olleen auton oikeanpuoleisella etuistuimella istunut alkoholia nauttinut matkustaja oli yrittänyt käynnistyspainiketta painamalla käynnistää auton moottoria saadakseen lämpöä auton sisätiloihin. Koska auton vaihde ei ollut ollut vapaalla eikä käsijarru päällä, auto oli liikkunut 1,5 metriä käynnistysmoottorin voimalla. Matkustajan ei katsottu kuljettaneen autoa eikä näin ollen syyllistyneen rattijuopumukseen. KKO:2007:78.

Tuossa väitetty rattijuoppo oli istunut oikealla puolella joten sinänsä ei ole kysymys sinun mainitsemastasi tilanteesta mutta jos otetaan huomioon, että KKO:ssa on monesti katsottu, että jos matkustaja esim. vetää ohjauspyörästä, käsijarrusta tms. niin sillä missä rattijuoppo istuu ei ole merkitystä. Tässä KKO:n tapauksessa auto oli jopa liikkunut mutta silti tuota ei ole katsottu rattijuopumukseksi niin ei kyllä avaimien virtalukossa oleminen tee autossa kännissä istumista vielä rattijuoppoudeksi.

Sana vastaan toisen sana. Ei voi poliisi paljoa tässä tilanteessa tehdä...
Kyllä poliisit nyt sen verran voi tehdä että puhalluttavat. Mitä sillä sanalla on väliä jos alkometri näyttää 2-promillea?

edit: Ei mitää sittenkää. Älysin taas vaihteeks jäljessä :jahas:

Kyllä sitä autoa pitää "kuljettaa". Avaimien virtalukossa oleminen ei vielä ole kuljettamista.
Laki on sitten muuttunut, aiemmin ei tarvinnut muuta kuin istua kuskin paikalla avaimet virtalukossa. Auton ei tarvinnut edes käydä, eikä sitä tarvinnut kuljettaa.

Pitääpä lukaista vissiin lakipykälät uusiksi.

Edit. Kyllä näköjään sitä kulkuneuvoa näköjään pitää kuljettaa, tullakseen rattijuopoksi, mikä tietysti oikein onkin:
Joka kuljettaa moottorikäyttöistä ajoneuvoa tai raitiovaunua nautittuaan alkoholia niin, että hänen verensä alkoholipitoisuus ajon aikana tai sen jälkeen on vähintään 0,5 promillea tai että hänellä tällöin on vähintään 0,22 milligrammaa alkoholia litrassa uloshengitysilmaa, on tuomittava rattijuopumuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Lähde: Rikoslaki 19.12.1889/39, 3 §

Back
Ylös Bottom