Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Onko Finnairin lentoemoja paikalla? Tuossa "huvikseni" mietin, että millä tavalla koneeseen sisäänastuneet matkustajat lasketaan. Lähinnä kiinnostaa, että kyylätäänkö bisnesluokan puolella tyhjille penkeille leiriytyneitä siipelijöitä :wtf:

En ole emo enkä stuertti, perämies enkä kapteeni, mutta lentänyt aika paljon. Joku henkilökunnasta yleensä käppäilee koneen päästä päähän sellaisen laskurin kanssa, jota mm. poket käyttää ovilla. Kyllä ne varmaan huomaa ylimääräiset bisnes-matkustajat... tai sitten ei, mistä mää tiedän. :D

Eikö autoliikkeet tykkää vastailla sähköposteihin? Olen kysellyt muutama autoa muutamasta liikkeestä sähköpostitse eikä vastausta ole kuulunut yhdestäkään, vaikka ihan asiallista mailia olen laittanut.

Siis eikö niitä kiinnosta myydä autoja vai eikö niitä saa lähestyä sähköpostitse? Ja jos ei niin miksi laittavat sähköpostiosoitteen näkyville?

No peruskulutus voi olla sama, mutta painavammalla kaverilla kaikki liikkuminen (kävely, yms.) kuluttaa kaksinkertaisen määrän energiaa. Jos painavampi kaveri liikkuu puolet vähemmän kuin kevyempi, niin silloin kokonaiskulutus voi olla tosiaan melko tasoissa. Mutta jos aktiivisuus on lähes sama, niin kyllä painavamman kaverin kulutus on selkeesti suurempi.

Niin ja onhan se ruumiin ylläpito mikä vie kanssa energiaa eli pitää kroppa n. 37 asteessa, järjestää verenkierto ja aineenvaihdunta koko kroppaan. Vertaa lämmityskuluja jos sulla on 50m2 kämppä tai 100m2 kämppä...

Ketä se kissa on Cheekin "liekeissä" musavideossa? Siis se joku lopussa ilmeisesti pelastaa cheekin tai jotain vastaavaa...

Jos joku tietää, niin pistä pikainen vastaus kiitos.

Miks Cheekillä ja elastisella on niin paska FLOW?

Jos on kutsunnoissa sanonut / sovittu että menee intttiin vuodeksi niin onko sitä mitenkään mahdollista muuttaa lyhyempään?
Mun mielestä toi palvelusaika määrätään vasta p-kauden lopussa, poikkeuksena tietysti esim. ljk missä kaikki ovat sen vuoden.

Eli riippuu minne olet menossa. Pienillä peliliikkeillä, esim. pällikokeiden täydellisellä kusemisella voit välttää auk:in. Näin itse tein, ja uskon että se oli yksi syy siihen miksi selvisin 9kk, tiestysti kaikissa kyselyissä ja haastatteluissa sanot että et missään nimessä halua olla vuotta, vedoten vaikka opiskelu/perhesyihin.

Onko edelleen niin, että kirkollisveroa maksetaan koko vuodelta vaikka eroaisi kesken vuoden, vai onko muuttunut niin, että jos eroat kesäkuussa, et maksa enää heinäkuussa kirkollisveroa?

Pitääkö uusi Visa electron kortti tilata itse vai tuleeko se automaattisesti?

Olin käyttänyt OP-Visan luottorajan tappiin asti, ja ylikin. Nyt maksoin tuon yli menneen osuuden ja pari euroa extraa. Koskakohan tuo suoritus näkyy/tulee voimaan? Eli kuinka nopeasti voin jälleen ylittää luottorajan vaikkapa automaatista käteistä nostamalla?

Edit: Miksi olen aina peeaa?

Olin käyttänyt OP-VIsan luottorajan tappiin asti, ja ylikin. Nyt maksoin tuon yli menneen osuuden ja pari euroa extraa. Koskakohan tuo suoritus näkyy/tulee voimaan? Eli kuinka nopeasti voin jälleen ylittää luottorajan vaikkapa automaatista käteistä nostamalla?

Sampo pankilla suoritus kulkee pääkonttorin järjestelmän kautta(näin he minulle lässyttivät) joka kestää aina n. viikon.

Sampo pankilla suoritus kulkee pääkonttorin järjestelmän kautta(näin he minulle lässyttivät) joka kestää aina n. viikon.

VOI HEVOSEN VITTU!!!

Edit: Jaa, no OP:n tililtä 16.07 maksettu suoritus näkyy jo, eli ihan noin hidasta ole.

Mikä pikavippi on "edullisin"?

Tulee automaattisesti, ainakin minulle tuli? ;)
Toivotaan, kun ei millään muista miten edellis kerralla meni. Tässä kuussa menee vanhaksi mutta on niin pirun laiska ettei jaksa alkaa soittelemaan Nordeaan

Onko edelleen niin, että kirkollisveroa maksetaan koko vuodelta vaikka eroaisi kesken vuoden, vai onko muuttunut niin, että jos eroat kesäkuussa, et maksa enää heinäkuussa kirkollisveroa?
Pikaisella etsimisellä näyttäisi olevan kuten ennenkin eli veroa maksetaan eroamisvuoden viimeiseen päivään asti.

Olin käyttänyt OP-VIsan luottorajan tappiin asti, ja ylikin. Nyt maksoin tuon yli menneen osuuden ja pari euroa extraa. Koskakohan tuo suoritus näkyy/tulee voimaan? Eli kuinka nopeasti voin jälleen ylittää luottorajan vaikkapa automaatista käteistä nostamalla?

Öh.

Grosskopf: Itse olen vastaavassa tilanteessa tehnyt siten, että olen soittanut Luottokunnan aspaan (096964603) ja selittänyt tilanteen. Sieltä on neuvottu maksamaan haluttu summa samalla tilinumerolla ja viitteellä millä normaalistikin maksaa visa-laskun. Tuosta maksusta on sitten vain pitänyt printti faksata luottokunnalle. Alle tunnissa on ollut Visassa taas virtaa.

Grosskopf: Itse olen vastaavassa tilanteessa tehnyt siten, että olen soittanut Luottokunnan aspaan (096964603) ja selittänyt tilanteen. Sieltä on neuvottu maksamaan haluttu summa samalla tilinumerolla ja viitteellä millä normaalistikin maksaa visa-laskun. Tuosta maksusta on sitten vain pitänyt printti faksata luottokunnalle. Alle tunnissa on ollut Visassa taas virtaa.

Eivätpä suostuneet moiseen toimintaan. Huomenna tosin kuulemma suoritus näkyy.

Pitää soittaa vielä uusiksi, jos osuisi hövelimpi virkailija kohdalle.

Back
Ylös Bottom