Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miksi pyöreät Nesquick-murot ajautuvat maidon pinnalla yhteen kuin magneetit?
Itse veikkaisin myöskin pintajännitystä, koska se muodostaa maidon pinnasta kupin, koska maito nousee kupin reunoja vasten hieman ylöspäin. Ilmiö näkyy hyvin esim. koeputkissa ja mittalaseissa, ja sen takia mittaustulos pitääkin ottaa pinnan alareunasta. Täten siis murot liukuvat keskelle, koska se on alempi kohta.

Miten mulla voi olla kaks ostoa (pieniä 11e ja 18e) sellaisesta kaupasta missä en ole ikinä käynytkään? Siis pankkikortilla, ja kortti ei ole ollut hukassa hetkeäkään eli kukaan ei ole sitä päässyt hyödyntämään. Miten tämä on mahdollista?

Miten mulla voi olla kaks ostoa (pieniä 11e ja 18e) sellaisesta kaupasta missä en ole ikinä käynytkään? Siis pankkikortilla, ja kortti ei ole ollut hukassa hetkeäkään eli kukaan ei ole sitä päässyt hyödyntämään. Miten tämä on mahdollista?

Onko varma, ettei se tiliotteella näkyvä kaupan nimi ole kuitenkin kauppa, missä olet käynyt, mutta eri nimellä. Jotkut kaupat käyttävät esimkerkiksi sen pääkonserninsa nimeä tuossa tilityksessä. Kerran ihmettelin kahta laskua. Olin maksanut kaksi ostosta 52 euroa ja 11 euroa johonkin ihme SM-kenkä&poika&jälkikasvu -firmaan olevinaan. Piti emännältäkin kysyä, että mitä helvettiä. Sitten kaivoi esiin pojan kengät ja kertoi, että nämä ostettiin sinä päivänä. Kenkäkaupan nimi, missä kävimme oli siltikin joku "kenkäkauppa".

Tietäisikö joku onko päästäisissä (tai hiirissä tai myyrissä) kirppuja? Lintukirpuista ei liene kyse enää tähän aikaan kesästä (vai..?), mutta puremat (ihmiseen tehdyt) muistuttavat niitä. Rotilla on omansa, jotka levittivät sitä "mustaa surmaa" aikoinaan, mutta täällä ei ole rottia. Voiko rottakirppuja olla muissa jyrsijöissä? Käsittääkseni niitä on vain mustarotassa ja harmaarotassa? Sekavaa.. tajuaako joku ja osaako ehkä vastata jotain? Oltaisiin kovin kiitollisia.:D

En kyllä noista hiiristä tiedä, mutta kun itsellä on metsästys lähellä sydäntä kun kerran lapissa asunkin niin voin sanoa että linnuissa on kirppui mutta ne eivät pysty elämään saattavat sen 5-30min olla mutta niillä ei ole tulevaisuutta ihmisessä :) oravilla on sitten kirppuja jotka viihtyvät vissin aika hyvin ihmisessä. :D

Hmm, okei, mutta silti.
Ostopäivämäärä ei täsmää mihinkään.
Tulee heti mieleen joku pankin kämmäily... :rolleyes: Nyt kun tästä yhdestä pankista ollut vähän juttua...

Back
Ylös Bottom