Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

miten käy jos warettaa kirjaston wlanissa? :D
ihan läpällä aattelin testata. katkaseekoha ne yhteyven ku näkevät että joku naamakala vie koko kaistan?
Luultavammin ei edes onnistu. Varmaan kaikki ylimääräiset portit blokattu palomuurista. Ainakin jos on edes jotenki osaava It-henkilö siellä...

Saako Oulusta hyviä sikareita ja jos niin missä niitä myydään?
En keksi ystävälle oikein muutakaan valmistujaislahjaa kun kaikki koriste-esineet yms. höpötykset on vielä huonompia vaihtoehtoja.

Saako Oulusta hyviä sikareita ja jos niin missä niitä myydään?
En keksi ystävälle oikein muutakaan valmistujaislahjaa kun kaikki koriste-esineet yms. höpötykset on vielä huonompia vaihtoehtoja.

Hyvistä en tiedä kun en käytä, mutta muistaakseni Stockmannilla on jonkinlaista sikaribisnestä.

Saakohan Troijan kebabista enää niitä sikareita? Jos ei, niin voihan sieltä ainakin kebun hakea.

Stockkalta saa sikareita joka lähtöön, mutta kalliitahan ne on. Cohiban kakkonenkin muistaakseni parikymppiä joten koskaan en ole raaskinut ostaa. Kerran ku oltiin keltasella aitalla nii kävästiin ostaa siitä seurahuoneelta Cohiba neloset ja oli vain 36e, uskon että oli halvempi kuin stockalla. Sellainen on jo miehekäs sikari ja kävisi lahjasta IMO. Jos ostat jonku hyvän lahjaksi ja haluat itsellesi ostaa huokean sikarin seurassa tupruteltavaksi niin suosittelen stockalta The Punch nimistä alumiinisessa tuubissa olevaan 7egen sikaria, sellainen mieto ja helposti poltettava mutta makuakin on.

Minä en siis ole mikään asiantuntija sikareissa enkä hinnoissa mutta tuollaista pientä vinkkiä asiaan.

edit: ja kokemuksen rintaäänellä vielä sellainen juttu tuosta stockan putiikista että jos haluat sikarin leikattavan nii leikkaa se siinä tiskillä itse, tytöt saattaa leikata ne aivan vinoon.

Oliko esim.toisen maailman sodan aikaan sotilailla kuulosuojaimia sodan aikana?

En usko et oli.

Tää perustuu siihen mitä nähny leffoissa jne :D

Viimeksi muokattu:
Mitä nimimerkki Huppe tekee työkseen, usein olen tätä miettinyt kun kuitenkin perheineen kiertää maailmaa?

Tohon lisäkysymys että miten kaikki sotamiehet eivät ole täysin kuuroja? Onko korva "tottunut" kiväärien paukutteluun ja kranaatin räjähdyksiin että se ei enää niin kovaa ota damagea? Siis onhan niillä veteraaneilla huono kuulo mutta luulisi että ne olisivat täysin kuuroja..

Kuulonsuojaimet tuli tehdaskäyttöön vasta 70-luvulla, joten tuskin kovin yleisiä olivat II MS:n aikaan. Vielä tehdaskäyttöön tullessa ne eivät edes olleet pakolliset, eikä niitä monetkaan pitäneet edes paperikonesaleissa yms. erittäin meluisissa paikoissa.

Muuten olisi kiva tietää, miten taisteluolosuhteissa voi kuulosuojaimet korvilla toimia tehokkaasti, koska ne tuppaavat leikkaamaan puhe- ja huutoäänet aika tehokkaasti. Komentojen kuuleminen ja lähiympäristön hahmottaminen väkisinkin kärsii.

Missä se iloisia asioita tai vastaava threadi on kun en löydä edes searchilla?

Mistäköhän saisin kesätöitä tai/ja rahaa? Mistään ei näytä tippuvan työpaikkaa :((
Kesätöitä voi olla vaikee saada enää, mutta kannattaa pitää silmät ja korvat auki. Festari- ja ulkoilmatapahtumajärjestelyissä tarvitaan paljon pätkätyöläisiä, joten sellaisia suosittelisin hakemaan.

Rahaa saa WinCapitasta:hyvä:

NOT

Lisäkysymys edellisen sivun sikarinsaanti kysymykseen...

en itse polta sikareita ja tarkoitus olisi tosiaan antaa niitä lahjaksi. Montako ja minkälaisia? Lahjan saada ei polta säännöllisesti, mutta ihan paskat ja kuivat sikarit erottaa paremmista.

Toinen kysymys:

jos mä tarpeeksi kauan istun olut kädessä takapihallani ja tuijotan pensaan taimia niin kaivaako ne itselleen kuopan ja istuttaa itsensä?

Minulla on ikenessä suoraan tuossa etuhampaiden kohdalla pieni näppylä, ja kun siitä painaa nii ikenestä suoraan yläpuolelta rupeaa vuotamaan verta. Mikähän tuo on? Näppylä ei ole kipeä.

Back
Ylös Bottom