Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

"Kuuluuko" miehen olla paikalla kun nainen synnyttää? Toisin sanoen onko käytäntö kuinka yleinen että mies on siellä samassa huoneessa?

Eiköhän tuo ole melko yleistä, mutta onhan mahdollisuus ottaa lapsen isän sijasta doula mukaan synnytykseen.

Saako alankomaista (Amsterdam) kännykkään prepaid liittymiä? Reissuun pitäis lähtä ja matkakumppanilla on vaan kotimaan prepaid, eikä se toimi ulkomailla. Uuden liittymän avaus ei tule kysymykseen tässä tapauksessa. Anyone?

Saa toki, Vodafonen ja T-Mobilen näin niiku esimerkkeinä. Kioskeissa ja tupakkakaupoissa mm. myydään, toki sitte ihan ruokakaupoissa ( esim. Albert Heijn) ainaki on.

Sitte sellasella soittaminen vaa on jonkun verran kalliimpaa ku suomessa. Itselläkin on toisessa puhelimessa Hollantilainen liittymä.

Mitenhän ne tuola armeejassa paikantavat kasi puvun? Suht tarkasti näytti löytyvän vaikka oli kuinka syvällä metsässä munat turpeessa tai sitten jossain rakennuksen sisällä..

Eikös siellä maastossa ole se tukiasema. ~25m korkea tilapäinen masto pystytetty sinne lähimaastoon.
Liivit lähettävät kokoajan paikkatietoja asemalle.

Nyt on kiirre. Kun ostan ipod nanon niin mitä siihen tulee mukaan? laturi ja usbkaapeli ja mitä muuta?

Eipä siinä ole kuin yksi piuha mukana, eli virtaakin ladataan usb:llä. Joku käyttöohjeen tapainen tulee mukana. Ja kuulokkeet toki.

germaani.webp

Kukas mahtaa olla tuo parrakas jässikkä oikeimmaisena. Kuva on Asterix Olympialaisissa elokuvasta.

Aina aamusin hampaisiin niinkun "sattuu" jos niitä vaikka puree yhteen, mistä tämä johtuu?
Tosiaankin väittäisin itsekin, että puret hampaita yhteen yöllä. Mulla oli pienempänä jääkiekkoilijoiden hammassuojia muistuttavat "hammasrauda" eli sellainen purukaluston muotoinen kumikappale, johon purtiin hampaat kiinni yön ajaksi ja se ohjasi niitä oikeisiin paikkoihin. Sitä pitäessä tuli hampaat aina aamulla vähän kipeiksi.

Oon menossa paatilla viroon ensiviikkolla ja pitäisi auto jättää suomen puolella jonnekkin. Voiko ihan terminaalin parkkipaikalle tms. jättää auton ja maksaako se mitään? Päivän reissun teen, eli illalla kotio.

mikä hiton allergia on semmonen, että aina sateen jälkeen hankaa silmät punaseks kun silmiä kutittaa ihan vitusti?

joku ruohon siitinpöly?

Oon menossa paatilla viroon ensiviikkolla ja pitäisi auto jättää suomen puolella jonnekkin. Voiko ihan terminaalin parkkipaikalle tms. jättää auton ja maksaako se mitään? Päivän reissun teen, eli illalla kotio.
http://www.portofhelsinki.fi/default.asp?docId=12690
edit : Itse käyttäisin olympiastadionin ilmaista parkkipaikkaa ja maksaisin sporaliput 4e.

Normaalin kokosen urheilukentän juoksuradan pituushan on 400 metriä, eikö? Sitten joissain paikoissa on näitä pienempiä urheilukenttiä... Onko niiden juoksuradat kaikki jonkun tietyn metrimäärän mittasia? :rolleyes:

Onko 37C normaali ruumiinlämpö? Tuntuu että on sellanen kuuma olo joka paikasta, vähän heikkokin. Viime kuumeesta taitaa olla sen 2 vuotta, joten en tiedä voiko tässä mennä ulos vai ei.

Onko 37C normaali ruumiinlämpö? Tuntuu että on sellanen kuuma olo joka paikasta, vähän heikkokin. Viime kuumeesta taitaa olla sen 2 vuotta, joten en tiedä voiko tässä mennä ulos vai ei.

37 astetta on normaalin yläraja, sen yli menevä ruumiinlämpö on kuumetta, tai lämpöä, ainakin kuumemittarivalmistajien mukaan. Oikeastihan kehon normaali lämpötila on hyvin yksilöllistä, itselläni se on noin 35,7 ja 37 asteen lämpö aiheuttaa jo selviä oireita. Jos on heikko olo ja lämpöä 37 astetta niin voisin veikata, että et ihan parhaimmassa kunnossa ole, mutta ulosmenosta päätät itse :)

Mistä voisi johtua tämä kainaloiden kutiseminen? Nyt noin viikon verran olen joutunut raapimaan itseni melkein vereslihalle, kun kutina ei meinaa millään luovuttaa. Uuden dödön sain tuossa viikko sitten, mutta ei kai sen nyt tällaista luulisi aiheuttavan? Näppylöitäkin löytyy.

Ehkä kuitenkin kannattaa vaihtaa takaisin vanhaan deodoranttiin ja verrata tilannetta - varsinkin, jos et ole samanaikaisesti tehnyt muita muutoksia (esim. eri saippuat, eri pyykinpesu tai -huuhteluaineet jne).

Back
Ylös Bottom