Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Haluisin kans tietää, millä toi korjautuu. Ilmeisesti vahingossa aina painaa jostain niin tulee ä heittopilkkuna ja muita merkkejä muuttuu. Bootilla tosta pääsee kuitenkin ohi.

Tossa alhaalla toi palkki, niin siellä oikealla on toi FI nyt jos on suomenkielisel ni se välillä menee sit muun kieliseks ni näppäimet muuttuu ;)

Mistähän johtuu, että en pysty enää mennä taaksepäin tai eteenpäin tuliketulla? Siis noilla nuolinäppäimilla tuolla vasemmassa ylänurkassa. Kyseessä on se uusin 3.0 vai mikä se oli.

Mistähän johtuu, että en pysty enää mennä taaksepäin tai eteenpäin tuliketulla? Siis noilla nuolinäppäimilla tuolla vasemmassa ylänurkassa. Kyseessä on se uusin 3.0 vai mikä se oli.
Sun omista asetuksista tai jtn. Mulla toimii noi nuolet aivan normaalisti ja on 3.0. vai miten se oli?

Mä vaihdan tapiolaan. Mutta kannattaa, koska vaihdetaan myös vakuutukset jne. sinne, eli ei maksa mittää.:)

Mä kaipaisin jotain ihan simppeliä, helppohoitoista niinkuin toi Sampokin oli ennen Danskea.. Kunhan verkkopankkijutut sekä yhistetty pankki- ja luottokortti löytyisi niin kaikki olis oooooldrait :piis:

Mä kaipaisin jotain ihan simppeliä, helppohoitoista niinkuin toi Sampokin oli ennen Danskea.. Kunhan verkkopankkijutut sekä yhistetty pankki- ja luottokortti löytyisi niin kaikki olis oooooldrait :piis:

Nordea on varmaan ihan hyvä. Miehellä on siellä toinen tili ja aina on pelannut.

Nordealla sitten on käytössä kerran käytettävät turvaluvut verkkopankissa, eli paperista viivaillaan yli. Toinen tili meikällä on Säästöpankissa, missä turvaluvut on kortilla ja nämä toistuvat loputtomiin. Eli huomattavasti helpompaa Säästöpankissa - turvattomampaakin ehkä jonkun mielestä.

Isossa pankissa on ison pankin ongelmat. Palvelu tuntuu olevan parempaa, henkilökohtaisempaa, pienissä pankeissa, itse vaihdoin Samposta Aktiaan (joka on muuten suomalainen, vaikka moni luulee että ruotsalainen). Moni asia jota joutuisi jonottamaan ison pankin tiskillä tai hoitamaan paperilla hoituu tuolla puhelimen ja sähköpostin kautta. Nettipankin turvaluvut on kortilla ja toistuvat uudestaan ja uudestaan.. Osuuspankkia on moni kehunut myös.

Osuuspankkiin vaihdoin aikoinaan Meritasta(Nordea), enkä ole päivääkään katunut. Palvelu on aina ollut tiskillä hyvää ja nyt on kaikki vakuutuksetkin pohjolassa, joten pankki- ja vakuutusasiointi tapahtuu samassa paikassa.

Isossa pankissa on ison pankin ongelmat. Palvelu tuntuu olevan parempaa, henkilökohtaisempaa, pienissä pankeissa, itse vaihdoin Samposta Aktiaan (joka on muuten suomalainen, vaikka moni luulee että ruotsalainen). Moni asia jota joutuisi jonottamaan ison pankin tiskillä tai hoitamaan paperilla hoituu tuolla puhelimen ja sähköpostin kautta. Nettipankin turvaluvut on kortilla ja toistuvat uudestaan ja uudestaan.. Osuuspankkia on moni kehunut myös.

Aktia on osa entistä säästöpankkia(ei kai kukaan kuvittele, että se on Ruotsalainen).

Parasta olisi jos 99% asioista voisi hoitaa suoraan nettipankin kautta. Tällä hetkellä ei ole syitä miksi minun pitäisi mennä pankin tiskille.

Kyssäri:
Päivän lehdessä äiti kirjoitti, että muka vaaditaan molempien vanhempien nimmarit lapsen tilin avaamiseen. Ei kai se noin voi olla. Toisaalta mikä estää äitiä avaamasta omalla nimellään lapselle.

Olen menossa arkistoon, jossa ei saa ottaa valokopioita materiaalista sen iän takia. Mikä olisi kätevin tapa kopioida suhteellisen suuria määriä tekstiä ilman valokopiota? Tulee vain digikamera mieleen, ja sitä monet käyttävätkin, mutta onko mitään muuta keinoa? Kameraa käytettäessä voi ongelmaksi tulla se, että kaikki kuvat eivät onnistu tai alkuperäisteksi on liian pientä. Käsinkirjoittaminen ei tule kysymykseenkään, koska kopioitavaa tekstiä on niin paljon.

Olen menossa arkistoon, jossa ei saa ottaa valokopioita materiaalista sen iän takia. Mikä olisi kätevin tapa kopioida suhteellisen suuria määriä tekstiä ilman valokopiota? Tulee vain digikamera mieleen, ja sitä monet käyttävätkin, mutta onko mitään muuta keinoa? Kameraa käytettäessä voi ongelmaksi tulla se, että kaikki kuvat eivät onnistu tai alkuperäisteksi on liian pientä. Käsinkirjoittaminen ei tule kysymykseenkään, koska kopioitavaa tekstiä on niin paljon.

Mikähän arkisto on kyseessä? Hyvin vanhaa materiaalia ei usein saa edes asiakkaat näpelöidä, joten kannattaa tiedustella eri vaihtoehtoja. Arkistoaineistoa digitoidaan kovaa vauhtia, joten tuurilla saat suoraan kopiot muutenkin. Myös mikrofilmillä on tavaraa.

Oma kysymys: mitä helvettiä tarkoittaa sanonta "kepeitä multia"? Onko tässä toiveena, että vainajan muutos zombieksi tapahtuu mahdollisimman kivuttomasti kun ei tarvitse kaivaa niin paljon päästäkseen ylös?

Työväen arkisto on kyseessä ja tekstit ovat 1900-luvun alkupuolelta, joten eivät ne aivan ikivanhoja ole. Olen kyllä tutkinut niitä jo aiemmin ja sainkin ihan omiin käsiini, mutta valokopiointi on kielletty. Olen melko varma, että näitä ei ole digitoitu, koska siitä olisi kyllä mainittu viimeksi siellä vieraillessani.

Osuuspankkiin vaihdoin aikoinaan Meritasta(Nordea), enkä ole päivääkään katunut. Palvelu on aina ollut tiskillä hyvää ja nyt on kaikki vakuutuksetkin pohjolassa, joten pankki- ja vakuutusasiointi tapahtuu samassa paikassa.
tykkäät maksaa törkeää ylihintaa vakuutuksistas? ;D

osuuspankin kanssa kannattaa olla varovainen kun suoraan sanottuna kusettavat niillä boonuksillaan. jos pankin tuloskunto heikkenee, nousee aika julmasti kaikki maksut kun boonuksia ei enää tulekaan..sen jälkeen maksaa kalliita vakuutuksia, palvelumaksuja, jne jne..

tämä kannattaa pitää mielessä jos etsii pankkia jossa meinas viihtyä pitempäänkin. varsinkin jos hakee asuntolainaa ja mainostavat sitä "tää 0.20 on sun marginaali bonuksien kanssa!!!!" ja jää oikea marginaali kertomatta.. voi yllättää sit jos bonukset ehtyy ja marginaali onkin kaksinkertainen..

Back
Ylös Bottom