Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Sellanen fiilis, ettei yli 22% hallussapito 18-v täyttäneeltä ole Suomessa laitonta, joten ei myöskään olisi maahantuonti. Varma en ole.

Sellanen fiilis, ettei yli 22% hallussapito 18-v täyttäneeltä ole Suomessa laitonta, joten ei myöskään olisi maahantuonti. Varma en ole.
Väärä fiilis:

6 LUKU

Alkoholijuoman ja väkiviinan hallussapito ja kuljetus sekä veroton varastointi (29.12.1994/1477)

34 §
Hallussapito ja kuljetus

Alkoholijuomaa ei saa pitää hallussa tai kuljettaa, jos se ei ole laillisesti valmistettu tai maahantuotu.

Alkoholijuomaa ei saa pitää hallussaan eikä kuljettaa henkilö, joka ei ole täyttänyt kahtakymmentä vuotta. Kahdeksantoista vuotta täyttänyt henkilö saa kuitenkin pitää hallussaan ja kuljettaa mietoa alkoholijuomaa.

Lähde: Alkoholilaki

Moottoritiellä lahti-helsinki välillä on jossain vaiheessa nuottirivistö tjsp. sielä mettän reunassa, niin onko ne nuotit heitelty sinne miten sattuu, vai onko se joku ihan oikee biisi ja kuulostaako se hyvältä?

aattolisä, eli sama ku lauantailisä, ainaki PAMilla

Moottoritiellä lahti-helsinki välillä on jossain vaiheessa nuottirivistö tjsp. sielä mettän reunassa, niin onko ne nuotit heitelty sinne miten sattuu, vai onko se joku ihan oikee biisi ja kuulostaako se hyvältä?

Nuotit ovat Uusmaalaisten laulun alkuosaa: "Missä maat on mainiommat, vetreämmät veet,.." Sibelius on säveltänyt tuon laulun, siistä syystä ne ovat juuri Järvenpään kohdalla. Nuotit on taiteillut Yrjö Ala-Heikkilä.

Onko olemassa yhtään Ensimmäiseen Maailmansotaan sijoittuvaa Medal of Honor tyylistä FPS-peliä? Olen löytänyt vain lentotaistelupelejä, jotka sijoittuvat WW1 aikaan.

Onko olemassa yhtään Ensimmäiseen Maailmansotaan sijoittuvaa Medal of Honor tyylistä FPS-peliä? Olen löytänyt vain lentotaistelupelejä, jotka sijoittuvat WW1 aikaan.

Eipä oikein, ja ihan hyvästä syystä, ensimmäinen maailmansota kun oli lähinnä juoksuhaudoissa makaamista.

Eipä oikein, ja ihan hyvästä syystä, ensimmäinen maailmansota kun oli lähinnä juoksuhaudoissa makaamista.

Passchendaelen, Verdunin tai Sommen taisteluthan olisi mitä oivallisin paikka räiskiä... (jos jätetään pois ne piiiiiitkähköt suvantovaiheet siellä juoksuhaudoissa pois)

Pitää kysäistä tässä samalla listaa elokuvista ja tv-sarjoista (sekä fakta että fiktio) jotka sijoittuvat ensimmäiseen maailman sotaan. Itse tiedän ja olen katsonut vain seuraavat:
Kadonnut pataljoona (Lost Battalion)
Länsirintamalta ei mitään uutta (All Quiet on the Western Front) 1930 & 1979
Blackadder IV (Blackadder goes Forth)
Kunnian kotkat (Blue Max)
Ilmojen ässät (Aces Hig)

Eipä taida olla pelejä mutta BF1942:seen oli semmonen laadukas WWI modi. Siinä oli sakemanneil piikkikypärät ja kiväärimiehil pistimet ynnä muut. Maximit paukku ja kaksitasot tykitti.

Pari vuotta sitten meni levy paskaks ennen koneen formatointia niin ei oo päässy pelaamaan =(
Eli en tiedä nykytilannetta, kai semmonen pitäis vielä olla.

e. Toi Lost Batallion on kyllä paras WW1 -leffa ja harvoja mitä oon nähny. Ei oikeen kiinnosta kattoa mitään 80-90-luvun alittavia kökköleffoja eli näitä 60-70-luvun tuotoksia. Harmi kun toinen maailmansota viennyt kaiken sijan ensimäiseltä, vaikka toinen nyt olikin tapahtumarikkaampi.

Miksi viimeisimmässä Suomen huippumalli haussa ohjelmassa sanottiin, että haetaan suomen ensimmäistä huippumallia, eikös se Suvi Koponen edellisen kerran tuon kilpailun?

Back
Ylös Bottom