Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Penis?Mikä ihme voi olla tollanen patti tuossa vyötärön alapuolella n.1cmx1cm kokoinen?.. punainen ja hirveen kipeä kun koskee mutta ei näyttäs miltää finniltä vielä ainakaa..?
Penis?
...

olisko kannattanut käydä vaikka kysymässä.Kävin lenkillä hyppyrimäen suunnalla ja ilmeisesti polttariporukan "uhri" oli just laskeutumassa suurmäen betoniseinää alas. Siinä seinässä näkyy olevan myös kiipeilykivet ja -lenkit ja tietäskö joku miten vapaassa käytössä tuo kiipeilyseinä on?
Eli voiko siellä käydä vain jonkun seuran kautta vai riittääkö lupa jostain jos käy omalla jengillä (asianmukaiset varusteet ja ihmiset of course)?
edit. Lahden hyppytornista kyse

olisko kannattanut käydä vaikka kysymässä.

Minkälaista palkkaa kannattaisi pyytää kesätöistä, kun olen jo toista kesää samassa firmassa töissä? Viime kesän olin kokonaan ja tämäkin kesä todennäköisesti kokonaan. Viime kesänä sain 5,5€/h, joka on mielestäni suhteellisen vähän. Toisaalta sain kyllä lomakorvaukset palkkana myös kertyneistä lomapäivistä, mikä kasvatti pottia hieman, mutta silti tuo palkka on mielestäni hiukan ala-arvoinen. Viime kesänä olin kuitenkin täysipäiväisenä työntekijänä rakennuksella, jossa oli myös toinen "kesätyöntekijä", mutta hänellä oli ikää yli 50v, vaikkei siitä huolimatta alan koulutusta. Hän sai aivan samasta hommasta 8€/h. Teimme vielä työtä aina saumattomasti yhdessä, joten mielestäni oma pienempi palkka oli hieman kyseenalainen. Kaveri vielä käytti paljon työaikaa kännykässä puhumiseen kavereidensa kanssa.
Eli paljonko pitäisi teidän mielestänne saada toiselta kesältä palkkaa? Koulutusta ei minullakaan vielä ole, mutta itse ajattelin n. 6-7,5€/h korvausta. Tekeminen on kuitenkin jo huomattavasti tehokkaampaa, koska tunnen työkaverini ja tiedän toimintaperiaatteet valmiiksi yms.
Minkälaista palkkaa kannattaisi pyytää kesätöistä, kun olen jo toista kesää samassa firmassa töissä? Viime kesän olin kokonaan ja tämäkin kesä todennäköisesti kokonaan. Viime kesänä sain 5,5€/h, joka on mielestäni suhteellisen vähän. Toisaalta sain kyllä lomakorvaukset palkkana myös kertyneistä lomapäivistä, mikä kasvatti pottia hieman, mutta silti tuo palkka on mielestäni hiukan ala-arvoinen. Viime kesänä olin kuitenkin täysipäiväisenä työntekijänä rakennuksella, jossa oli myös toinen "kesätyöntekijä", mutta hänellä oli ikää yli 50v, vaikkei siitä huolimatta alan koulutusta. Hän sai aivan samasta hommasta 8€/h. Teimme vielä työtä aina saumattomasti yhdessä, joten mielestäni oma pienempi palkka oli hieman kyseenalainen. Kaveri vielä käytti paljon työaikaa kännykässä puhumiseen kavereidensa kanssa.
Eli paljonko pitäisi teidän mielestänne saada toiselta kesältä palkkaa? Koulutusta ei minullakaan vielä ole, mutta itse ajattelin n. 6-7,5€/h korvausta. Tekeminen on kuitenkin jo huomattavasti tehokkaampaa, koska tunnen työkaverini ja tiedän toimintaperiaatteet valmiiksi yms.
Eli voiko siellä käydä vain jonkun seuran kautta vai riittääkö lupa jostain jos käy omalla jengillä (asianmukaiset varusteet ja ihmiset of course)?
edit. Lahden hyppytornista kyse
Vaihda duunipaikkaa. Harvoin tarvitsee edes kesätyöläisen tehdä duunia yksinumeroisella tuntipalkalla. En tiedä missä päin asut, mutta varsinkin pääkaupunkiseudulla on enemmän työmaita kuin tekijöitä, joten eikun vain kiertämään toisia raksoja.
Joo, kyllä täytyy neuvotella tuosta palkasta. Nyt kun on vielä kirjoitukset tulossa syksyllä, niin pitkällä tähtäimellä melkeinpä kannattavampaa jäädä töistä pois jo heti heinäkuun alussa niin kerkiää rauhassa lueskelemaan - mikäli siis liksa ei nouse. Kävin vain varmistamassa pestin tässä pari viikkoa sitten, niin pomo vain sanoi, että "Mullahan on jo sun tilitiedot valmiiks" ja kuulosti ääni vähän siltä, että tuolla kaneetilla kuitattiin palkkakeskustelut. Lentokonetehtaaltakin saa kesätyöläiset rikkaruohojen kitkemisestä pihasta ja muttereiden pesemisestä 7e/h, niin luulisi tuosta "vähän" vaativammasta ja vastuullisemmasta työstä saavan myös jotain vastaavaa korvausta.No enpä osaa sanoa mitä kannattaa pyytää, niin paljon kun pomo on valmis maksamaan. Mutta itse en noilla palkoilla töitä tekisi tuntiakaan, itsehän sen määrität monellako eurolla tunti myyt vapaa-aikaasi. Nyt se on kyllä alihintaan lähtenyt. Enkä kyllä yli 50 vuotiaana tekisi tuolla 8 euronkaan palkalla :D
Kyllä siihen nyt pari euroa kannattaa lisää kysellä, toi 5,5e raksahommista on kyllä aivan perseestä ja kyllä muistakin paikoista lomarahat saa, joten niitä en mukaan lähtisi laskemaan.