Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

voiko postissa maksaa visa electronilla?

Auttaako noi vihree tee pillerit läskiä? :D

Olen opiskelija ja tulorajat saattaa ylittyä, joten joutunen olemaan loppuvuodesta kuukauden tai pari ilman opintotukea. Voinko kuitenkin saada tuolta ajalta yleistä asumistukea?

Olen opiskelija ja tulorajat saattaa ylittyä, joten joutunen olemaan loppuvuodesta kuukauden tai pari ilman opintotukea. Voinko kuitenkin saada tuolta ajalta yleistä asumistukea?

En usko, vaikka en tarkistanutkaan mistään. Kesäkuukausillekaan ei saa yleistä asumistukea, joten tuskin myöskään mainitsemassasi tapauksessa.

Nyt on kyllä pakko kysyä. Mulla alkaa siis parin viikon päästä kesätyöt. Sinnehän pitää ottaa verokortti mukaan ekana päivänä, mutta taidan olla hukannut sen joka tuli postissa(en ole varma tuliko sitä postissa, mutta näin muistelisin). Mitäs, menenkö suoraan kelaan ja pyydän uuden? Tartteeko tietää, kun menee kelaan, paljonko saa palkkaa siltä ajalta tai muutakaan? Viimevuonna kun olin kesätöissä, postissa tuli työpaikasta lappunen jossa oli kaikki tiedot palkasta ja kai siinä muutakin oli, samaan lappuun piti myös laittaa tilinumero. Sitten heti ekana päivänä täytyi antaa se lappu ja verokortti. Nyt olen kyllä aivan pallo hukassa.

Nyt on kyllä pakko kysyä. Mulla alkaa siis parin viikon päästä kesätyöt. Sinnehän pitää ottaa verokortti mukaan ekana päivänä, mutta taidan olla hukannut sen joka tuli postissa(en ole varma tuliko sitä postissa, mutta näin muistelisin). Mitäs, menenkö suoraan kelaan ja pyydän uuden? Tartteeko tietää, kun menee kelaan, paljonko saa palkkaa siltä ajalta tai muutakaan? Viimevuonna kun olin kesätöissä, postissa tuli työpaikasta lappunen jossa oli kaikki tiedot palkasta ja kai siinä muutakin oli, samaan lappuun piti myös laittaa tilinumero. Sitten heti ekana päivänä täytyi antaa se lappu ja verokortti. Nyt olen kyllä aivan pallo hukassa.
Kyllä sen verokortin kerkiää toimittaa varmaan myöhemminkin, kunhan se on palkanlaskijalla ajoissa, sehän sitä tarvitsee. uuden saa soittamalla verotoimistoon, ei Kelaan. Ne pistää sen postissa niin että on parhaassa tapauksessa perillä seuraavana päivänä. Annat arvion siitä mitä tulet kesän aikana tienaamaan, niin ne siellä räknäilee sulle veroprosentin, helppoa kuin mikä! Kyllä se pomo sulta varmaan tilinumeron kysyy jossain vaiheessa, ei tarvii hötkyillä.:thumbs:

Joissakin paikoissa haluavat heti sen kortin. Verotoimistosta saa heti kun menee käymään, ainakin ite sain saman tien.

Niin juurikin verotoimistoa tarkoitin. Tuossa pöydällä sattuu vaan sopivasti olemaan Kelan papereita että sekotin nimet. Mutta joo, tuonne tarvii heti viedä se verokortti jos haluaa saada palkkansa ilman ylimääräisiä veroja. Käynkin heti ensi viikon alussa siellä verotoimistossa. Kiitos!:hyvä:

Niin juurikin verotoimistoa tarkoitin. Tuossa pöydällä sattuu vaan sopivasti olemaan Kelan papereita että sekotin nimet. Mutta joo, tuonne tarvii heti viedä se verokortti jos haluaa saada palkkansa ilman ylimääräisiä veroja. Käynkin heti ensi viikon alussa siellä verotoimistossa. Kiitos!:hyvä:

Or use the net Luke..

Back
Ylös Bottom