Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Onko kahdella vammaisella oikeus perustaa perhettä? Tuleeko vammaisten lapsista vanhempiensa kaltaisia, eli myös vammaisia?

Vastaus molempiin kysymyksiin riippuu siitä mikä vamma on kyseessä. Kehitysvammaisuus, jota vammaisuudella yleensä tarkoitetaan, voi olla geneettistä tai olla olematta, esim. äidin raskauden aikainen alkoholin käyttö voi aiheuttaa lapselle kehitysvamman, joka ei periydy.

Periaatteessa vammaisilla on samanlainen oikeus perustaa perhe kuin muillakin ja näitä Suomessakin on. Voihan ajatella sen niinkin päin, että jos vanhemmat joilla on lapsia joutuvat auto-onnettomuuteen ja vammautuvat, heiltä ei ehkä ensimmäisenä olla viemässä lapsia pois.

Vammaisia pakkosterilisoitiin Suomessa vielä senkin jälkeen, kun pakkosterilisaatiosta tuli laitonta.

Mistä tulee täysi-ikäisyyden raja 18v.

Kuka sen päättää?

Mistä tulee täysi-ikäisyyden raja 18v.

Hatusta. Ei edes joka paikassa ole 18. Suomessakin täysi-ikäisyyden raja oli ennen 21 vuotta

Kuka sen päättää?

Suomessa varmaan eduskunta. Jossakin Amazonin viidakossa sen päättää sit joku muu ku Suomen eduskunta.

Montako ikävuotta on täysi-ikäisyyden raja Amazonin viidakossa?

Oisko atomiydinenergiareaktorigeneraattorilauhduttajaturbiiniratasvaihde? En ole ihan 100 varma.
No Wikipedia antaa tämmöstä tietoa:

"Guinnessin ennätysten kirjan 2006 mukaan suomen kielen pisin käytetty yhdyssana on atomiydinenergiareaktorigeneraattorilauhduttajaturbiiniratasvaihde (66 kirjainta),"

Taisit olla oikeassa.:)

Itse olisin vastannut epäjärjestelmällistyttämättömyydellänsäköhänkään, mutta tuo on ilmeisesti sitten vanhentunut. Ainakin äikän ope yläasteella n.10 vuotta sitten oli samaa mieltä että olisi suomenkielen pisin sana.

edit: molemmathan noista ovat keinotekoisen kuuloisesti väännettyjä, mutta jälkimmäinen silti mielestäni luonnollisempaa suomea morfeemeineen.

Itse olisin vastannut epäjärjestelmällistyttämättömyydellänsäköhänkään, mutta tuo on ilmeisesti sitten vanhentunut. Ainakin äikän ope yläasteella n.10 vuotta sitten oli samaa mieltä että olisi suomenkielen pisin sana.

edit: molemmathan noista ovat keinotekoisen kuuloisesti väännettyjä, mutta jälkimmäinen silti mielestäni luonnollisempaa suomea morfeemeineen.

Esittämäsi sana on sit ehkä pisin yksittäinen sana. Tuo ensin mainittuhan on yhdyssana.

edit. Ei kai morfeemit tee sanasta yhtään sen luonnolisempaa :D

1 jätkä on aiheuttanu mulle ihan vitusti haittaa. Puhunu paskaa selän takana, nolannu paska puheilla , niin et oon huonossa maineessa joidenki silmissä. Uhannu puukottaa yms. vaikka ite en oo mitään tehny ja joskus oltiin ihan kavereitankin:( ja nyt oon lähössä sillä asenteella kostamaan että hakkaan niin kauan kun henki pihisee. Kannattaako miettiä vielä vai antaa palaa?

1 jätkä on aiheuttanu mulle ihan vitusti haittaa. Puhunu paskaa selän takana, nolannu paska puheilla , niin et oon huonossa maineessa joidenki silmissä. Uhannu puukottaa yms. vaikka ite en oo mitään tehny ja joskus oltiin ihan kavereitankin:( ja nyt oon lähössä sillä asenteella kostamaan että hakkaan niin kauan kun henki pihisee. Kannattaako miettiä vielä vai antaa palaa?

Mieti ensiks. Tai mottase vaikka pari kertaa sillai, että ei mitään isompaa vahinkoa tule. Sitten meinaan kun tipahtelee hampaita, murtuu nenä, kylkiluita yms. ei ole kellään enään kivaa. Lasku on suuri.

Viimeksi muokattu:
Montako olutta voi 98-kiloinen mies juoda, veren alkoholipitoisuuden pysyessä alle 0,5 promillen? Eli täytyisi pysyä laillisesti ajokunnossa.

Kuinka monta karkkia (noin) on Haribon matador mix rasiassa(725g?)?
Yksi karkki painaa kyseisessä lootassa varmaan sen 4-8 grammaa, riippuen tietysti namin koosta. Eli, paketissa on (noin) 90-180 karkkia. Arvaan, että juuri siinä ostamassasi boksissa on 150 nannaa.

Kerro sitten kun olet laskenut ne, että menikö arvioni täysin metsään.

billmaier sanoi:
Montako olutta voi 98-kiloinen mies juoda, veren alkoholipitoisuuden pysyessä alle 0,5 promillen? Eli täytyisi pysyä laillisesti ajokunnossa.
Ei ainakaan enempää kuin 2. Onko pakko juoda yhtään jos tietää kuitenkin joutuvansa rattiin?

Yksi karkki painaa kyseisessä lootassa varmaan sen 4-8 grammaa, riippuen tietysti namin koosta. Eli, paketissa on (noin) 90-180 karkkia. Arvaan, että juuri siinä ostamassasi boksissa on 150 nannaa.
Enpä tiedä kehtaanko näpelöidä, kun pitää koulussa tarjota yleisestä vaatimuksesta karkkia synttärien kunniaksi, tulee ihan ala-aste mieleen *haikea*

Tässä käytössä oleva pitkähkö sana;
lentokonesuihkuturbiinimoottoriapumekaanikkoaliupseerioppilas
61 kirjainta

aika outo ilmiö kun hauikset on ihan totaalisen kipeet vaikka mulla oli eilen jalkatreeni ja sitä edellisenä päivänä lepo, eli mistä kumman syystä kävi näin? ei siis kipeet tyyliin tulehdus, vaan sellasta treeninjälkeistä särkyä. jalkatreenin liikkeetki oli vielä sellaset ettei kyllä ota käsiin :eek: :confused:

aika outo ilmiö kun hauikset on ihan totaalisen kipeet vaikka mulla oli eilen jalkatreeni ja sitä edellisenä päivänä lepo, eli mistä kumman syystä kävi näin? ei siis kipeet tyyliin tulehdus, vaan sellasta treeninjälkeistä särkyä. jalkatreenin liikkeetki oli vielä sellaset ettei kyllä ota käsiin :eek: :confused:
Olet pullistellut liikaa peilin edessä illalla;)

Teitkö etukyykkyä? Voi siitä johtua.

Back
Ylös Bottom