Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kutsutaanko sitä empatiaksi vai sympatiaksi, kun tulee paha mieli katsoessaan muiden ihmisten nauravan ja/tai tekevän pilkkaa jostain heikommassa asemassa olevasta henkilöstä? Mikä erottaa nämä kaksi käsitettä toisistaan?

Rupesinpa vain ajattelemaan, kun viime syksynä Teneriffalla ollessani jotkut (yllätys, yllätys!) nuorisoa edustaneet henkilöt naureskelivat eräälle Mc Donaldsissa työskentelevälle siivoojalle, jonka katse haritti melko pahasti. (Ilkkuivat ja jättivät mm. tarjottimet törkeästi pöytään lähdettyään! :curs:) Mieleni olisi tehnyt puuttua tuohon, mutta en uskaltanut... :(

Empatia (kreikan ilmaisusta em pathos, tuntea sisälle) tarkoittaa kykyä asettaa itsensä toisen henkilön asemaan ja ymmärtää toisen tunteita. Empatia on sympatian tapaan myötätuntoa, mutta sympatia on "kanssa tuntemista" (kreikan ilmaisu sym pathos), kun empatia on toisen sisällistä ymmärtämistä.

T. Wikipedia

Minä vastaisin, että tunsit empatiaa. Jos olisit mennyt siivoojan luo harmittelemaan tälle tämän kohtaloa, olisi se ollut sympatiaa. Vai kuis?

Viimeksi muokattu:
Mistä johtuu kun joskus tredissä näkyy vika sivu tossa sivujen listauksessa, mutta sitä ei saa auki? Sitä kun klikkaa niin heittää edelleen tokavikalle sivulle.

Mulla on tollanen Cylinda pari vuotta vanha astianpesukone. Mahtaakohan noihin saada jostain netistä tilaamalla varaosia kun kiertovesipumppu maksaa 190e huoltoliikkeessä?

Mä lähtisin melkein huuhtomaan sitä ensin runsaalla lämpimällä vedellä, jonka jälkeen huuhtoisin sitä vielä jollain puhdistavalla aineella (joka ei ole elimistölle haitallinen jos sitä joutuu pieniä määriä kehoon). Sitten vaikka vielä astianpesukoneeseen niin eiköhän siitä jo uskalla juoda.
Riittää pelkkä vesihuuhtelukin. Kyllä sillä pullon riittävän puhtaaksi saa.

Itse joskus teininä juonut jonkun idiootin tarjoamaa "pontikkaa", jonka alkuperä selvisi vasta seuraavana päivänä. Oli nimittäin tislailtu Lasolista ja yleissivistykseenhän kuuluisi tietää, että ne denaturointiaineet eivät poistu tislaamalla. Kyseisen "pontikankeittäjän" yleissivistykseen ko. asia ei tuntunut kuuluvan.

No, ei siitä hirveästi normaalikrapulaa kamalampaa oloa tullut vaikka sitä taatusti enemmän tuli juotua kuin mitä huuhdeltuun pulloon jää jäljelle.

Riittää pelkkä vesihuuhtelukin. Kyllä sillä pullon riittävän puhtaaksi saa.

Itse joskus teininä juonut jonkun idiootin tarjoamaa "pontikkaa", jonka alkuperä selvisi vasta seuraavana päivänä. Oli nimittäin tislailtu Lasolista ja yleissivistykseenhän kuuluisi tietää, että ne denaturointiaineet eivät poistu tislaamalla. Kyseisen "pontikankeittäjän" yleissivistykseen ko. asia ei tuntunut kuuluvan.

No, ei siitä hirveästi normaalikrapulaa kamalampaa oloa tullut vaikka sitä taatusti enemmän tuli juotua kuin mitä huuhdeltuun pulloon jää jäljelle.

denaturoidut aineet voi pistää pakkasella valumaan ränniä pitkin tai pahimmassa hädässä esim. rautalankea pitkin kuten "työmiehet" tekee. Pontikassa/pirtussa on "rasvan"maku jos se on hyvin tehty, hiiliä käyttäen.

No miksi se sitten näkyy jos siellä ei ole viestejä?
En ole suunnitellut systeemiä, mutta luulisin, että tästä on kyse. Eihän se tavallaan näykkään. Joku asiasta oikeasti tietävä voisi ratkaista tämän suuren mysteerin.

Jos mun pakkiksen kello näyttää nyt 9:06 kun tän viestin lähetin vaikka kello on oikeesti 11:06 mitä mun pitää tehä saaha nuo samaan aikaan? :nolo:

Jos mun pakkiksen kello näyttää nyt 9:06 kun tän viestin lähetin vaikka kello on oikeesti 11:06 mitä mun pitää tehä saaha nuo samaan aikaan? :nolo:

Meet profiiliin muutata aikavyöhykkees GMT+3 eli suomen aika.

edit. hidas, rangeri ampu mut

Miksi jotkut(esim. NHL ja NBA) Pohjois-Amerikan urheiluliigat alkavat sanalla National vaikka liigassa pelaa joukkueita useammasta maasta? 6 joukkuetta NHL:ssä ja 1 NBA:ssa ovat Kanadasta ja loput Yhdysvalloista.

Mene profiiliisi, -->edit options -->Date & Time Options --> time zone, sieltä valitset GMT +03 st petersburg moscow baghdad

Meet profiiliin muutata aikavyöhykkees GMT+3 eli suomen aika.

Huom. Kesäajan variaatiot... GMT ei siirry kesäaikaan, vaan maat muuttavat. Eli Suomen aika on GMT+2 ja GMT+3

Miksi huulirasvaan tulee riippuvaiseksi?

Eikä tuu.

Kyllä siihen tulee. :D

Itellä tahto aina, varsinkin talvisin, huulet kuivata ja rohtua, joten piti käyttää kaiken maailman huulirasvoja. Sitten tulin siihen tulokseen, että sitä enemmän ne huulet kuivaa, mitä enemmän niitä huulirasvoja käyttää. Enää ei tarvi käyttää.

Miksi huulirasvaan tulee riippuvaiseksi?
Mä en voi lähteä edes kotoa ilman huulirasvaa, aina on pakko olla ainakin 2 tuubia.

Pitäisi saada homehtunut auto putsattua talvisäilytyksen jäljiltä, ajattelin pestä sen, vuokrata pesu-imurin, ja käyttää kloriittia, mutta otsonointi.. Onko kukaan rakennellut itse elohopealampusta, tietokoneen tuulettimesta ja boksista otsonigeneraattoria? Helppoa?
http://netti.nic.fi/~hege3/omat/Otsonaattori/O3-3.jpg

tollasen ajattelin jos voisi väsätä, ja laittaa sen autoon vuorokaudeksi kun on pesty ja kuivattu, nyt se auto haisee ihan haudalle.

Back
Ylös Bottom