Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Edit: Useiden kaupunkien järjestyssääntöjen mukaan alkoholin nauttimisesta julkisella paikalla rangaistaan joko rikesakolla tai sakolla.

Lähde: http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_575_2000_p.shtml
Wanhaa tietoa. Kuntien ja kaupunkien järjestyssäänöt on korvannut järjestyslaki 2003.

http://www.poliisi.fi/poliisi/periodic.nsf/vwArchivedDocuments/D26E305DD30B50B9C2256DBE004A65A1

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030612

E: Jahas, tuoreemmat mutta hitaammat tiedot.

Luin vähän alempaa tuolta sivulta että olisi kadulta löydetty. Tuossahan tuo on pentu, ja siksi niin veikeä. Jos jotain tuon väristä lyhytkarvaista etsii niin luulen että burma on aika lähellä. (Itsekin olen harkinnut tuota rotua.:D) Täällä muutama kuva ruskeista burmista, jotkut on tummempia kuin toiset: http://burmat.net/burma/?s=brown

Arvasin että vähintäänkin Uwishiin voi luottaa täällä kissa-asioissa :D kiitoksia, burmaltahan tuo hyvin pitkälti näyttää kun selailee noita pentukuvia.

Alkoholin nauttiminen on (ainakin ollut) kiellettyä julkisella paikalla. Nimim. sakot saanut.

Edit: Useiden kaupunkien järjestyssääntöjen mukaan alkoholin nauttimisesta julkisella paikalla rangaistaan joko rikesakolla tai sakolla.

Lähde: http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_575_2000_p.shtml

Viimeksi kun tuli julkisella paikalle olutta vedettyä niin kyttä tuli siiihen marmattamaan että vain piknikillä saa juoda alkoholia julkisella paikalla. Kaveri kaivoi NAKIN taskusta mutta ei riittänyt piknik eväiksi poliiseille..

Viimeksi kun tuli julkisella paikalle olutta vedettyä niin kyttä tuli siiihen marmattamaan että vain piknikillä saa juoda alkoholia julkisella paikalla. Kaveri kaivoi NAKIN taskusta mutta ei riittänyt piknik eväiksi poliiseille..

Järjestyslaki (www.finlex.fi)

1. luku

4§ (15.7.2005/582)

Päihdyttävän aineen nauttiminen

Päihdyttävän aineen nauttiminen on kiellettyä yleisellä paikalla taajamassa, rajavartiolaissa (578/2005) tarkoitetulla rajanylityspaikalla ja julkisessa liikenteessä olevassa kulkuneuvossa.

Mitä 1 momentissa säädetään, ei koske erityisen luvan tai ilmoituksen mukaista anniskelualuetta taikka yksityisessä käytössä olevan kulkuneuvon sisätilaa. Se ei liioin koske alkoholijuoman nauttimista puistossa tai muulla siihen verrattavalla yleisellä paikalla siten, että nauttiminen sekä siihen liittyvä oleskelu ja käyttäytyminen ei estä tai kohtuuttomasti vaikeuta muiden oikeutta käyttää paikkaa varsinaiseen tarkoitukseensa.

Wikipediassa väitetään, että Merkurius ja Venus jäävät auringon sisään sen muuttuessa punaiseksi jättiläiseksi, mutta maapallo ei.

Fair enough. Mä olen lukenut sen jostain tähtikirjasta skidinä. Sittemmin on voinut arvio tarkentua.
Itse lopputuloksen kannaltahan sillä ei toki ole mitään merkitystä : )

-k

Tietääkö kukaan mitään MP4 converter ohjelmaa? oon kokeillu paria mutta ne jää johonkin 5% aina.

Voisiko tietotekniikka/pelit/tele-osasto olla jatkossa tietotekniikka/pelit/tele/hifi-osasto?

Mistä tulee kahvin suodatinpussien koot. Wiki tietää kertoa, että kokoja merkitään 101,102,104 jotka tarkoittavat pääsääntöisesti samaa kuin 1x1, 1x2, 1x4 tai sit numeroin: esim. nro. 4 mutta mistä tulevat nuo koko merkinnät? Onko niillä mitään tekemistä minkään maailman mittayksiköiden kanssa? Toinen mikä tulisi mieleen, että voisko noilla kertomerkinnöillä olla jotain tekemistä sivujen suhteiden kanssa. Ei kylläkään 1x4 pusseissa ole mitään mihin toi voisi liittyä, tai no ala sivun suhde kumpaakin kylkeen voisi olla 1:4.

Voiko itselleni tulla jotain maksuja siitä jos tilaan hinauspalvelun hinaamaan jonkun mulkun auton vittuun autopaikaltani ja pyydän laittamaan laskun auton omistajalle?

Onko itse tiedosto sitten viallinen? Itse käytän Pazera Free Mp4 to Avi converteriä, paras. Google löytää.

Joo mulla menee 20% ja sitte se sanoo et finished, sillon se on vaan 20% siitä leffasta, kokeilin eri leffoilla ei auttanu

Voiko itselleni tulla jotain maksuja siitä jos tilaan hinauspalvelun hinaamaan jonkun mulkun auton vittuun autopaikaltani ja pyydän laittamaan laskun auton omistajalle?

Ehkä kannattaa yrittää ensin jotain muuta keinoa. Ei se mulkku ole velvollinen vastaamaan sopimuksesta jonka sinä teet hinausliikkeen kanssa.

Ehkä kannattaa yrittää ensin jotain muuta keinoa. Ei se mulkku ole velvollinen vastaamaan sopimuksesta jonka sinä teet hinausliikkeen kanssa.

Ihan totta kyllä. Päädyinkin jo sellaiseen ratkaisuun että työnsin sen auton suht hankalaan paikkaan :D Siinäpähän koittaa opetella jättämään autoaan toisten paikalle..

Lasketaanko olkalaukku käsimatkatavaraksi? Lentoyhtiönä Raijan Airi ja tarkoituksena ottaa mukaan vain reppu ja olkalaukku. Säännöissä sanotaan, että voi ottaa mukaan vain yhden käsimatkatavaran, enintään 10kg...

Back
Ylös Bottom