Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miksi margariinia ei saa käyttää paistamiseen? Johtuuko se vain alhaisesta rasvan määrästä, vai hä?
Saa, muttei niitä vähärasvaisia, koska niiden proteiinit palaa. Tai näin olen jostain lukenut. (esim. 60% olen vielä käyttänyt hyvällä menestyksellä mutta 40% muuttuu aika pian ruskeaksi..)

Saakohan mistään Lontoon metrokarttaa isona julisteena? Se on niin tyylikkään sekava että olisi kiva laittaa se seinälle.

Soitin tuttavilleni Englantiin, Lontoon julkisen liikenteen laitokselle sekä Iso-Britannian liikenneministeriöön ja pitkän tinkaamisen jälkeen siellä se virkamies suostui lopulta paljastamaan tämän vinkin:

Googleen kuvahakuun hakusanaksi "London underground map" ja valitse sitten "hae vain isoja kuvia". Sitten vain teetät yliopistopainossa (www.yliopistopaino.fi) tai fotonetissä tai Eirikuvalla julisteen. Maksaa n. 10-20 €, postikuluineen.

http://www.mtsn.org.uk/files/tube colourmap.gif

Onko jollain tuohon The Ultimate Fighterin ekaan tuotantokauteen suomen tai englanninkielisiä tekstejä? En löytäny mistään.

D-vitamiinin saannin ylärajana pidetään 50 mikrogrammaa päivässä, ja tähän määrään saisi juoda 100 litraa maitoa..:rolleyes:

Pieni nollavirhe, koska litrasta maitoa saa 5 mikrogrammaa d-vitamiinia eli yli kymmentä litraa päivässä ei pidä maitoa nauttia. *pilkunviilaaja*

Saakohan mistään Lontoon metrokarttaa isona julisteena? Se on niin tyylikkään sekava että olisi kiva laittaa se seinälle.
TubeMapZ1_TFL.png

Tässä pari erityylistä versiota.

http://diagrams.org/images/png/large/f00023.png

http://diagrams.org/images/pdf/f00022c.pdf

Tuo PDF on vektorimuotoinen kartta, joten siitä voi kait periaatteessa tehdä vaikka seinän kokoisen printin.

Pieni nollavirhe, koska litrasta maitoa saa 5 mikrogrammaa d-vitamiinia eli yli kymmentä litraa päivässä ei pidä maitoa nauttia. *pilkunviilaaja*
Ai katos vaan, sori!:nolo:

1. Onko eläimillä mahdollisuuksia sairastua samoihin tauteihin kuin ihmisillä, kuten esimerkiksi syöpään, sokeritautiin, kuumeeseen tai vaikkapa sukupuolitauteihin?

2. Mikä on siittiöiden elinikä? Kuolevatko ne koskaan? Säilyvätkö hengissä huoneenlämmössä?

Mm. näitä ja monia muita kysymyksiä mietiskelee :david:

Meikkivoiteen kanssa ei ole mitään ongelmia, kun pitää sitä käsilaukussa lentokentän turvaselvityksessä (no, paitsi kerran, mutta luulen että se tarkastaja oli vaan pihalla eikä löytänyt mitään muuta syytä miksi tuli häly laukusta). Pienipulloiset piilarinesteet oon laittanut läpinäkyvään pussiin. Entäs sitten 50 ml-kokoinen aurinkorasva? Lasketaanko se nesteeksi?

1. Onko eläimillä mahdollisuuksia sairastua samoihin tauteihin kuin ihmisillä, kuten esimerkiksi syöpään, sokeritautiin, kuumeeseen tai vaikkapa sukupuolitauteihin?

Lyhyesti: on, on, on. Sukupuolitaudeista en tiedä. Olisi ihan mielenkiintoista kuulla, elääkö jotkut samat sukupuolitaudit ihmisessä ja eläimessä. Esim. voisiko ihminen tartuttaa vaikka koiraan jonkun taudin.

2. Mikä on siittiöiden elinikä? Kuolevatko ne koskaan? Säilyvätkö hengissä huoneenlämmössä?

Siittiöt elävät huoneenlämmössä muutaman tunnin, spermapankissa jäädytettynä joitakin vuosia.

Kun digiboksilla hakee kanavat niin Jimi löytyy ja näkyy haettujen kanavien listalla. Sitten kun menee telkkarin puolelle niin Jimiä ei ole millään kanavapaikalla ja siten sitä voi sitten katsoa. Mikäs tähän auttaisi?

Meikkivoiteen kanssa ei ole mitään ongelmia, kun pitää sitä käsilaukussa lentokentän turvaselvityksessä (no, paitsi kerran, mutta luulen että se tarkastaja oli vaan pihalla eikä löytänyt mitään muuta syytä miksi tuli häly laukusta). Pienipulloiset piilarinesteet oon laittanut läpinäkyvään pussiin. Entäs sitten 50 ml-kokoinen aurinkorasva? Lasketaanko se nesteeksi?

Joo:

Liquids include:

Contents of pressurised containers, including shaving foam, other foams, water and other drinks, soups, syrups, deodorants, creams, lotions and oils pastes - including toothpaste, perfumes, liquid-solid mixtures, sprays, mascara, gels - including hair and shower gels, any other item of similar consistency

We strongly recommend that if you must carry any liquids, gels, pastes, lotions or liquid cosmetics (up to 100ml max per item) in your hand baggage that they should be packed in the required transparent, re-sealable bag...BEFORE ARRIVING AT THE AIRPORT.

Kun digiboksilla hakee kanavat niin Jimi löytyy ja näkyy haettujen kanavien listalla. Sitten kun menee telkkarin puolelle niin Jimiä ei ole millään kanavapaikalla ja siten sitä voi sitten katsoa. Mikäs tähän auttaisi?
Ootko lisännyt sen jimin sieltä hausta? Jotkut digiboxithan ei automaattisesti lisää löydettyjä kanavia, vaan sieltä pitää itse valita ne kanavat, jotka haluaa näkyvän.

Nuorisovaateliikkeitä mieluiten ei ketjuliikkeitä, kuten jack&jonesit ja onewayt, vaan jotain yksittäisiä, joissa olis jees kuteit pk seudulta?

Eläinten taudeista (STD = sexually transmitted disease = sukupuolitauti):

STDs in Animals

According to Planned Parenthood: "All plants and animals that reproduce sexually may develop sexually transmitted infections."

Yes. Animals can get STDs. Some breeders will only breed their animals with others that have been tested.

Animals have their own STDs. It's unlikely that a human STD would infect an animal.

Yes, most warm blooded animals can get Chlymidia and Brucellosis. In fact, one of the reasons that Koalas are endangered in the wild in Australia is a Chlamidia epidemic. There are others but these are the most commonly seen and very difficult to get rid of once it is in a herd or flock.

Human STDs are exclusive to humans. These infections do not transmit to other animals. Other mammal STDs do not transmit to people.

Mutta kuinka ollakaan, seurauksia voi tulla ihmisen ja eläimen välisestä seksistä, kuten tulehduksia, loisia..

Tuskin mitkää kerraku Siwatkaa ei oo auki...

Eikö? Mä ajattelin just viedä pullot. Hyvä kun sanoit niin en turhaan mene.
Pitänee mennä steissille, veskipaperi pääsi loppumaan.

Aaa, vien siis pullot kuitenkin, ja saan veskipaprutkin!

Mutta nyt mä mokasin. Siirsin liikaa rahaa tililtä toiselle - ja haluan siirtää rahaa takaisin nopeasti, tai nostaa rahat toiselta tililtä heti pois. Kauankohan kestää että siirto Nordean tililtä Aktian tilille tapahtuu? Onko pyhäpäivillä/viikonlopulla mitää vaikutusta Suomessa rahansiirtoihin eri pankkien tileiltä? Uittu että osaa olla huono olemaan tarkka kun on pari päivää ollut suht toimettomana. En tykkää pyhistä.

Back
Ylös Bottom