Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Eli sillon jollai rosmolla ois aikaa vaikka pilkkoa se koira kilon paloiks sillä aseistetulla kädellä... Ja sen koiran henki on (ikävä) kyllä toisarvoinen siinä kohtaan kun ihmishenkiä suojataan...
Näinhän se menee mutta jos ja kun koira saa kunnon purasun aikaan niin voin sanoa että sillon putoaa rosmon ase maahan ja tämä koittaa ennemminki työntää koiraa paniikissa pois tai tehdä jotain muuta hätiköityä.

On muuten hauskan näköistä kun poliisi joutuu kuristaa koiraa kaulasta kunnes happi loppuu ja tämä päästää irti. Kovalla asenteella ne pysyy kiinni.

Säilyykö C-vitamiini miten pakastattaessa? Laitoin jääkuutiolevyyn c-vitamiinit, hiukan vettä ja jäädytin ja napsin noita tosta. On niin paskaa vedellä tota grammoittain veden kanssa, tuskin tekee edes hyvää kiilteelle kun on niin hapanta.

Näinhän se menee mutta jos ja kun koira saa kunnon purasun aikaan niin voin sanoa että sillon putoaa rosmon ase maahan ja tämä koittaa ennemminki työntää koiraa paniikissa pois tai tehdä jotain muuta hätiköityä.

On muuten hauskan näköistä kun poliisi joutuu kuristaa koiraa kaulasta kunnes happi loppuu ja tämä päästää irti. Kovalla asenteella ne pysyy kiinni.

Niihän se ase putoaa joo... Ja se koiraa tosiaan riuhtoo niin kovaa et siin on isotki miehet katollaan... Ja se kuten myös sanoit on hassua et ne koirat joudutaan usein väkivallalla omistajan toimesta irrottamaan siitä kohteesta...

Säilyykö C-vitamiini miten pakastattaessa? Laitoin jääkuutiolevyyn c-vitamiinit, hiukan vettä ja jäädytin ja napsin noita tosta. On niin paskaa vedellä tota grammoittain veden kanssa, tuskin tekee edes hyvää kiilteelle kun on niin hapanta.
Miksi ihmeessä vedät sitä grammatolkulla?

C-vitamiinin imeytyminen määrä/imeytymistehokkuus:
0,18g/90%
1,0g/75%
3,0g/40%
5,0g/24%
12,0g/16%

Lisäksi, kun kudosten saturaatioaste on saavutettu ja veren askorbiinihappokonsentraatio ylittää 12-18mg/l, ylimääräinen askorbiinihappo erittyy virtsaan. Tämä saavutetaan keskimäärin yli 100mg:n vuorokausiannoksella. Ylimääräinen askorbiinihappo lisää virtsakivien riskiä.

Missä muodossa otat sen kun kiillevaurioita pelkäät? Niitähän myydään ihan sellaisina tabletteina jotka saa kerralla kurkusta alas..

Ja c-vitamiini ei merkittävästi kärsi pakastamisesta, siksi pakastemarjatkin on hyviä c-vitamiinin lähteitä.

Miksi ihmeessä vedät sitä grammatolkulla?

C-vitamiinin imeytyminen määrä/imeytymistehokkuus:
0,18g/90%
1,0g/75%
3,0g/40%
5,0g/24%
12,0g/16%

Lisäksi, kun kudosten saturaatioaste on saavutettu ja veren askorbiinihappokonsentraatio ylittää 12-18mg/l, ylimääräinen askorbiinihappo erittyy virtsaan. Tämä saavutetaan keskimäärin yli 100mg:n vuorokausiannoksella. Ylimääräinen askorbiinihappo lisää virtsakivien riskiä.

Missä muodossa otat sen kun kiillevaurioita pelkäät? Niitähän myydään ihan sellaisina tabletteina jotka saa kerralla kurkusta alas..

Ja c-vitamiini ei merkittävästi kärsi pakastamisesta, siksi pakastemarjatkin on hyviä c-vitamiinin lähteitä.

Kiitos vastauksesta näin ensialkuun :)

No tota nyt grammatolkulla tulee vedeltyä kun on niin halpaa. Jauheena vetelen, joka oli paskin ostos ikinä. Tabuissakaan kun toi ei mitään maksa, mutta en viitti pois heittää.

Määrää funktion Y=x^2-3 / (x+1)^2 ääriarvot?

Toisen asteen yhtälössä muistaakseni ääriarvot on sellaisissa kohdissa joissa derivaatan arvo muuttuu vasemmalta oikealle mentäessä positiivisesta negatiiviseksi (maksimikohta) tai päin vastoin. Jos yhtälö on kahdesti derivoituva, niin silloin voidaan nähdä myös ääriarvo suoraan. Eli jos f''(x0) < 0, niin silloin kyseessä on maksimikohta. Olettaen että yhtälö on jatkuva ja derivoituva, nämä pitää todeta aina erikseen.

Osamäärän derivaatta lasketaan muistaakseni näin
D( f(x) / g(x) ) = [ D(f(x))g(x) - D(g(x))f(x) ] / g(x)^2

Eli f'(x) = [D(x^2-3)*(x+1)^2 - D((x+1)^2)*(x^2-3)] / ((x+1)^2)^2) = laskepa itse tästä eteenpäin.

Muistutuksena tämä:
Funktion paikallinen ääriarvo voi esiintyä:
1. derivaatan nollakohdassa,
2. (mahdollisissa) välin päätepisteissä,
3. funktion epäjatkuvuuskohdissa,
4. niissä muissa kohdissa, joissa derivaattaa ei ole olemassa.

Olen tässä kirjoittamassa työhakemusta ja mietin, että pitääkö se hakemus laittaa sähköpostiin liitteenä vai käykö että kirjoitan sen vain siihen itse viestiin? Entäs cv? En ajatellut mitään kovin pitkää hakemusta kirjoittaa, eikä cv:kään ole pitkä, niin minusta ne menisi ihan itse viestissä.
Soitin ja kysyin työpaikkaa yhdestä firmasta ja kerroin jo jotain itsestäni ja he pyysivät laittamaan hakemuksen ja cv:n vielä sähköpostilla. Kesätöitä haen ja kyseessä yksinkertaista fyysistä työtä urakkapalkalla, joten tämäkin varmaan vaikuttaa ettei tarvitse olla niin hieno ja fiksattu hakemus, kuin jos hakisin jonnekin pankkiin.

Itse laittaisin hakemuksen viestiin ja CV:n liitteeksi. Sähköposti ei kuitenkaan ole niin virallinen, että sillä olisi mitään merkitystä. CV liitteeksi ettei postista tule liian pitkä. CV luetaan jos hakemus kiinnostaa. Tämä siis mutulla.

CV:n olen aina pistänyt liitteenä. Nykyään tuntuu myös olevan tärkeää, että CV:ssä on oma kuva mukana ja se on aika paljon helpompi laittaa dokumenttiin mukaan kun pistää liitteenä viestiin. Sähköpostiviestinä ei myöskään asettelut - sun muut tuppaa pysymään kasassa. Sitä sillisalaattia onkin mukava työnantajan lueskella kun sisennykset, kappalejaot ja rivit hyppii sinne tänne.

Työhakemuksesta sen verran, että joskus olen laittanut sähköpostiviestinä ja joskus liitteenä. Esim. jos on pyydetty vapaamuotoista hakemusta olen pistänyt suoraan sähköpostiviestinä ja jos muodollista ja pidempää hakemusta, niin word-dokumenttina.

Kyllä mä panostaisin työhakemukseen ja CV:hen kunnolla. Tekee siihen jotain omanlaista ja katsoo silmäiltävyyden ja luettavuuden kuntoon, niin saattaa herättää mielenkiinnon. Sellaiset mitäänsanomattomat kun tuppaa lentämään suoraan sinne ö-mappiin.

Jos itse olisin valitsemassa kesätyöntekijöitä ja hakemuksia on useita kymmeniä tai jopa satoja, ottaisin sieltä joukosta ne mielenkiintoisimman näköiset hakemukset ja tutkin ne tarkemmin. Suurinta osaa en edes lukisi. Ja ikävä kyllä näin toimitaan monessakin paikassa.

Säilyykö avattu ketsuppi huoneenlämmössä? Jäi ketsuppitötsä pariksi päiväksi pöydälle...

Back
Ylös Bottom