Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Sun tasapaino on parempi kun katsot kauemmas. Esim jos pitää seisoa yhdellä jalalla kannattaa ottaa joku kiintopiste kaukaisuudesta.
Ja lisäksi, siltä varalta että syy ei ole tasapainossa, toinen selitys: katsoessa kuppia huomaat miten sen sisältö läikähtelee ja pyrit tekemään korjausliikkeitä esim. pysäyttämällä liikkeen (ja varmasti läikkyy!:D) tai kiihdyttämällä. Korjausliikkeet eivät toimi koska nesteen liikkeet ovat liian nopeita; tapahtuu sama kuin liukkaalla kelillä tai humalaisen ajaessa, jolloin puhutaan (auton) yliohjautuvuudesta. Korjausliike aiheuttaa läikkymisen vastakkaiselta laidalta.

Ja lisäksi, siltä varalta että syy ei ole tasapainossa, toinen selitys: katsoessa kuppia huomaat miten sen sisältö läikähtelee ja pyrit tekemään korjausliikkeitä esim. pysäyttämällä liikkeen (ja varmasti läikkyy!:D) tai kiihdyttämällä. Korjausliikkeet eivät toimi koska nesteen liikkeet ovat liian nopeita; tapahtuu sama kuin liukkaalla kelillä tai humalaisen ajaessa, jolloin puhutaan (auton) yliohjautuvuudesta. Korjausliike aiheuttaa läikkymisen vastakkaiselta laidalta.

:offtopic: Auton yliohjautuvuus ei tarkoita ihan vastaavaa asiaa. Se tarkoittaa ememmänkin tällaista tilannetta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Yliohjautuminen

Eli auton takapää lähtee liukumaan ennen etupäätä. Tämä mitä ilmeisesti tarkoitit on ihan vain reagoinnin hitautta ja korjausliikkeen liioittelua.

Tämä mitä ilmeisesti tarkoitit on ihan vain reagoinnin hitautta ja korjausliikkeen liioittelua.
Eikös tuo johdu lähinnä massan hitaudesta ja siitä että joudut käyttämään enemmän voimaa tuon massan pysäyttämiseen -> syntyy vastaliikke, joka on usein suurempi kuin alkuperäinen liike.

Voi olla että nyt yhdistelen useita fysiikan lakeja / termejä väärin.

Samaa meinasin ehdottaa, itse pidän Salvatoren kirjoista paljon, kevyttä lukemista ja tarkasti kuvaillut taistelut.

Kiitos vinkistä! En ole lukenut Salvatorea, joten kävin heti hakemassa ton trilogian, joka alkaa kirjasta Demoni herää.

Nyt pitäs saada lääkärintodistus ja intistä ei ole pitkä aika, niin mitä kautta minä saisin sen armeijassa tehdyn? Palveluspaikka oli Onttolan rajavartiosto.

Nyt pitäs saada lääkärintodistus ja intistä ei ole pitkä aika, niin mitä kautta minä saisin sen armeijassa tehdyn? Palveluspaikka oli Onttolan rajavartiosto.

no soita sinne sairastuvalle ja kysy?

Kiitos vinkistä! En ole lukenut Salvatorea, joten kävin heti hakemassa ton trilogian, joka alkaa kirjasta Demoni herää.

Eka sarja on mustahaltia-trilogia alkaa kirjalla kotimaa. Tuossapa ne kirjat http://fi.wikipedia.org/wiki/R._A._Salvatore Kannattaa aloittaa tosiaan ensimmäisestä niin ei ole ihan hukassa. Demonisota-sarja on kyl eri tarinaa mutta suosittelen lukemaan kuitenkin aikajärjestyksessä kirjat. Sitä paitsi mustahaltia-sarja on loistava.

Eka sarja on mustahaltia-trilogia alkaa kirjalla kotimaa. Tuossapa ne kirjat http://fi.wikipedia.org/wiki/R._A._Salvatore Kannattaa aloittaa tosiaan ensimmäisestä niin ei ole ihan hukassa. Demonisota-sarja on kyl eri tarinaa mutta suosittelen lukemaan kuitenkin aikajärjestyksessä kirjat. Sitä paitsi mustahaltia-sarja on loistava.
Niin siis Demonisota-sarjahan kertoo ihan eri maailmastakin eli eivät liity mitenkään mustahaltia-sarjoihin, eli huoletta voi lukea nekin ensin.

Kannettava tietokoneeni hurisee kovaa lähes koko ajan niin, että hulluksi meinaa tulla! Mitä tehdä?
Tuuletinta on muutama kerta availtu ja putsattu ja on ollut muutaman päivän hiljaa kunnes taas aloittanut uudestaan. Pudottaminen vahingossa about 30cm päästä matolta auttoi myös muutamaksi päiväksi ;)
Jos ja kun minun pitäisi ostaa kannettavaan uutta, mitä ostan? Vienkö koko koneen huoltoon, otanko vain tietokoneen tiedot ylös vai mitä *ihan pihalla*
...ja missäköhän Helsingissä korjataan koneita...? Ilmeisesti ei kuitenkaan Expertillä:D

Kannettava tietokoneeni hurisee kovaa lähes koko ajan niin, että hulluksi meinaa tulla! Mitä tehdä?
Tuuletinta on muutama kerta availtu ja putsattu ja on ollut muutaman päivän hiljaa kunnes taas aloittanut uudestaan. Pudottaminen vahingossa about 30cm päästä matolta auttoi myös muutamaksi päiväksi ;)
Jos ja kun minun pitäisi ostaa kannettavaan uutta, mitä ostan? Vienkö koko koneen huoltoon, otanko vain tietokoneen tiedot ylös vai mitä *ihan pihalla*
...ja missäköhän Helsingissä korjataan koneita...? Ilmeisesti ei kuitenkaan Expertillä:D
Mulla teki samaa, kunnes koko paska kaatu (lakasi toimimasta).. Format c: ja kaikki ohjelmat uusiksi. Nyt toimii taas ilman että koko ajan tuulettimet huutaa.

Anna ku arvaan, et kyseessä on Fujitsu-siemens Amilo :D

Edit. siellä siis pyörii todennäköisesti koko ajan jotain ohjelmia taustalla
Edit2. siinä vaiheessa, kun se sammuu itestään, kannattaa ottaa viimeistään varmuuskopiot.

Mulla teki samaa, kunnes koko paska kaatu (lakasi toimimasta).. Format c: ja kaikki ohjelmat uusiksi. Nyt toimii taas ilman että koko ajan tuulettimet huutaa.

Edit. siellä siis pyörii todennäköisesti koko ajan jotain ohjelmia taustalla.
Mulla aivan sama, juuri tuo fujitsu-siemens, myöskin pirun hidas välillä ja käynnistyy vartin. Mitä pitäisi tehdä, koko kone uusiksiko?

Hmmm... Sama juttu mullakin kuin muutamalla edellisellä ja sama kone. Pitäskö tässä huolestua, että kohta illalla kynttilän valossa laukeaa muutakin kuin koneen käyttäjä vai voiskohan asialle tehdä muuta kuin käyttää varmuusvälineitä ja toivoa parasta? Ei kun varmuuskopioita.

-edit-
Ja mitä muuta sieltä kannattaa/pitää ottaa talteen kuin valokuvat...?

Melkein menis kyllä jo tuonne tietokone-tyhmien-kysymysten-kerho-threadin alle, mutta menköön nyt tässä kun alotettiin.

Edit. siellä siis pyörii todennäköisesti koko ajan jotain ohjelmia taustalla
Edit2. siinä vaiheessa, kun se sammuu itestään, kannattaa ottaa viimeistään varmuuskopiot.

Ei helvetti, just sehän minul on! Ja itse kun en tiedä tietokoneista yhtään mitään ja silloinen ystävä minulla tätä tietokonetta suositteli ja sain vielä alennettuun hintaan:jahas:

Mulla yks päivä hurras tuuletin satasella ties kuinka kauan, kunnes kaveri tuli siihen ja otti resurssienhallinnan päälle (ctrl+alt+del) ja katseli sieltä prosessit-välilehdestä onko siellä joku ohjelma päällä joka vie suoritinkäyttöä paljon. Olihan siellä, muistaakseni Quicktime tms. playeri jäänyt raksuttamaan. mutta älä sammuta mitää jos et ole varma.
Joku tietokoneista tajuava neuvokoon paremmin mitä tarkoitan.

Ei helvetti, just sehän minul on! Ja itse kun en tiedä tietokoneista yhtään mitään ja silloinen ystävä minulla tätä tietokonetta suositteli ja sain vielä alennettuun hintaan:jahas:

maksamallasi hinnalla hyvin todennäköisesti et olisi saanut yhtään parempaa konetta vaikka olisit mitä merkkiä kokeillut... eli ei kannata pottuuntua.

toi format c: ois varmaan se eka keino, jos ei sillä lopu niin huoltoon, todennäköisesti jäähdytyssysteemissä jotain häikkää kun puhaltaa ja puhaltaa eikä jäähdy.

maksamallasi hinnalla hyvin todennäköisesti et olisi saanut yhtään parempaa konetta vaikka olisit mitä merkkiä kokeillut... eli ei kannata pottuuntua.

toi format c: ois varmaan se eka keino, jos ei sillä lopu niin huoltoon, todennäköisesti jäähdytyssysteemissä jotain häikkää kun puhaltaa ja puhaltaa eikä jäähdy.
vielä lisäkysymyksenä, mitä on format c:?

Back
Ylös Bottom