Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Keittolihalla tarkoitetaan ns. huonompaa lihaa.

Näin on. Keittolihaa myydään ihan valmiiksi pakattuna ja keittolihan nimellä. On sen näköistä tavaraa, että en yhtään ihmettele, miksi kouluaikoina lihakeitto ei oikein maistunut eikä sitä ole ikinä tullut itse tehtyä.

Miten toi auton omistaja <-> auton haltija kuvio menee eli jos olisin vain haltija ja kaverini omistaja niin menevätkö vakuutusmaksut jne. kaverille, mutta hän ei voisi esimerkiksi myydä autoa?

Se pitää tehdä just toisinpäin. Eli sinä jäät omistajaksi ja lisäät kaverin haltijaksi. Haltija on auton käyttäjä ja vakuutukset ja verot ovat haltijan vastuulla. Ja auton voi myydä vain omistaja.

Paljonko on työnantajat sivukulut noin suurin piirtein? Jos henkilölle A maksetaan palkkaa vaikka 2000 kuussa niin paljonko siitä on työnantajalle kaikkiaan kuluja? Riittääkkö, jos kertoo palkan 1,5:lla, kuten eräs tuttu sanoi?
Taitaa olla lähempänä lopullisia kuluja kun kertoo 1,7:llä.

Riippuu vähän mitä kaikkea "lopullisiin kuluihin" sisällytetään, ehkä vähän yläkanttiin silti nuo kertoimet.

Suoraan palkasta tulee maksettavaksi
työeläkemaksu 17,30 (sopimustyönantaja)
sotu 2,771 (I luokka)
työttömyysvakuutus 0,7
ryhmähenki- ja tapaturmavakuutus ~1,0
Noista tulee yhteensä noin 22 %

Tuohon tulee päälle lakisääteisesti loma-ajan palkka/lomakorvaus ~10% ja työehtosopimuksen mukaan mahdollisesti lomaraha/lomaltapaluuraha. Lisäksi kannattaa varautua maksamaan sairasajan palkkaa.

Voihan sinne lihakeittoon laittaa tietenki parempaakin lihaa. Parempihan siitä sopasta vaan tulee.
Paitsi, että parhaimman makuisen sopan saa juuri siitä "huonommasta" lihasta.

Ja kuka helvetti sitä muutenkaan pilaa esimerkiksi hyvää filettä keittämällä sitä.:wtf:

Paitsi, että parhaimman makuisen sopan saa juuri siitä "huonommasta" lihasta.

Ja kuka helvetti sitä muutenkaan pilaa esimerkiksi hyvää filettä keittämällä sitä.:wtf:

Ilmeisesti on kokemusta tuosta nykyään kaupoissa myytävästä keittolihasta? Onko se paremman makuista kuin 70-luvulla kouluissa tarjottu tuotos? Voisi itsekin keittää sopan ja murtaa lapsuuden traumat. Kesäkeittokin oli herkkua lihasopan rinnalla.

Ilmeisesti on kokemusta tuosta nykyään kaupoissa myytävästä keittolihasta? Onko se paremman makuista kuin 70-luvulla kouluissa tarjottu tuotos? Voisi itsekin keittää sopan ja murtaa lapsuuden traumat. Kesäkeittokin oli herkkua lihasopan rinnalla.
En mä osaa sanoa, onko lopputulos paremman makuista kuin 70-luvulla koulussa tarjoiltu keitto, itse kun olen aina tykännyt koulunkin lihakeitosta. :)

Ehkä sä et vaan tykkää lihakeitosta? ;)

Parhaimman liemen lihakeittoon silti ehdottomasti saa, kun keittää sen savuluista, joissa lihaa ei ole jäljellä juuri nimeksikään.

Olen kuullut, että elimistö saattaa tulla immuuniksi antibiooteille. Onko vastaavasti mahdollista, että särkylääkkeidenkin teho heikkenisi, jos niitä popsisi liikaa?
Janpa vastasikin jo osittain. Särkylääkkeille voi kehittyä toleranssia jos jatkuvasti käyttää.

Se pitää tehdä just toisinpäin. Eli sinä jäät omistajaksi ja lisäät kaverin haltijaksi. Haltija on auton käyttäjä ja vakuutukset ja verot ovat haltijan vastuulla. Ja auton voi myydä vain omistaja.

No luonnollisestikin juuri niin päin, tuli aamupöhnässä ajatuskatkos :D Kiitokset!:thumbs:

Vaikuttaako perinteiset korvatulpat, eli earit korvan paineeseen? Ja jatkokysymys, onko jotain haittaa käyttää korvatulppia lentokoneessa?

No ei ne korvatulpat mitkään täysin ilmatiiviit tulpat korvassa ole. Korvakäytävän paineeseen vaikutus voi olla pienen pieni, mutta sisäkorvan paineeseen ei vaikutusta ole, kun välissä on taas ilmatiivis tärykalvo. En tiedä lentokoneesta muuta kuin itse olen viime lennoilla alkanut tulppia käyttämään ja jakoipa muistaakseni air france koneessa tulpat talon puolesta.

Pitäskö pakkiksen Mikeä sanoa "mikeksi" vai "maikiksi"? :D

Ostin juuri uudet housut, jossa on ns. prässit. Ensimmäisen pesun jälkeen housuissa ei ollut enää prässiä. Aikani silitysraudalla leikittyä sain aikaan kohtalaisen hyvät prässit. Tuli mieleen, että onko missään/kenelläkään mitään hyvää/virallista/yms. ohjetta joiden mukaan prässääminen sujuisi sukkelaan?

Vaikuttaako perinteiset korvatulpat, eli earit korvan paineeseen? Ja jatkokysymys, onko jotain haittaa käyttää korvatulppia lentokoneessa?

Lentokentällä myydään lentokoneessa pidettäviä tulppia korviin ja on vähän erilaiset kun perinteiset earit. Ja kyllähän noita näkyy aika monet käyttävän. Urheilijat ja valtion päämiehet ketkä useammin matkustaa ni käyttää just niitä..

Back
Ylös Bottom