Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

haha... Mä oon jyrsiny pari päivää porkkanoita ja litkiny vettä, mutta ei auta..

Siirryn aina hiljalleen vahvempiin aineisiin..; suklaaseen ja mehuihin.
En tiedä nyt, että kuinka läpällä tätä juttua heität, mutta jos tosissaan sulla on pakottava tarve KOKO AJAN napostella jotain, niin kaikki ei ole kunnossa. Jonkin hivenaineen tms puutos (anemia?) voi vissiinkin aiheuttaa jotain tommosia oireita. Kannattanee ottaa yhtettä lekuriin.

Minkä takia DVD-screenereissä on välillä mustavalkoisia pätkiä? Niissä lukee yleensä jotain, että "the footage is shown in black and white for screening purposes only..." Mikä merkitys sillä mustavalkoisuudella siis on?

eihän kukaan sellasia kato nii ei voi tietää

Minkä takia DVD-screenereissä on välillä mustavalkoisia pätkiä? Niissä lukee yleensä jotain, että "the footage is shown in black and white for screening purposes only..." Mikä merkitys sillä mustavalkoisuudella siis on?
Taitavat yleensä olla jotain ennakkojulkaisuja joita on jaettu vain tietyille tahoille. Pystytään sitten tunnistamaan ja nimenomaan, eihän kukaan screenerpaskaa kato.

Lisääntyvätkö päätäit perinteisesti jörnimällä vai tuuppaako naarastäi egut ihan itekseen??

Edit. Selvis jo

Tapani Kansa laulaa Veikko Niemisestä. Onko Veikko fiktiivinen henkilö?

Veikkohan on lätkän maailmanmestari ja olympiamitalisti!

Eli: Mika "Veikko" Nieminen.

veikko_1.jpg

^

Kuule Mika "Veikko" Niemisestä ei vielä 70-luvulla tiedettykään julkisessa mielessä, kun tuo laulu on tehty. Eli laulun tarkoittama Veikko nieminen on eri asia kuin lätkänpelaaja Nieminen.

Itse en osaa antaa vastausta alkuperäisen kysyjän kysmykseen.

Tapani Kansa - Veikko Nieminen Lyrics

Linja-autoasemalla
istun baarin seinustalla
pienen kahvin aamupalakseni juon
eilen kävin kassalla
tänään iltakaljalla
apaattisen katseeni mä luon

Katson ohikulkevia
räntäsateen kastamia
erilaisia aamuilmeitä kansalaisien
kahvikuppi lämmittää
vain hetkiseksi lämpö jää
ulos tahtois mennä millään minä en

Mä olen Veikko Nieminen
kaksikymmenvuotinen
mä kuljen niinkuin lapsonen
etsien ja kysellen
kuljen ilman ohjelmaa
työtä omaa maailmaa
mä miksi olen ihminen
ja miksi on tää maa

Aamulehti kertoo samaa
etusivut täynnä kamaa
super-hyper-maksi-marketin
tin tin rin tin tin
sama minkä jutun tavaa
jos jonkinlaista löytyy lamaa
keplotella täytyy jotenkin

Olen ilman asuntoa
tyttöä sen kainaloa
johon saisin joskus painaa pienen pojan pään
vaihdan vähän asentoa
pelkään ulos komentoa
tilannetta miettimään mä jään

Olen Veikko Nieminen
kaksikymmenvuotinen
ja kuljen niinkuin lapsonen
etsien ja kysellen
mä kuljen ilman ohjelmaa
työtä omaa maailmaa
mä miksi olen ihminen
ja miksi on tää maa

Olen Veikko Nieminen
sisälläni tuntien
lämmön suvituulien
pohjan sekä pakkasen
tätä maata rakastaa
tahdon sekä maailmaa
se tahtoo tänään olla vaan
niin hiton vaikeaa

Olen Veikko Nieminen
kaksikymmenvuotinen…

Toimiiko antenitalouden digiboksi kaapelitaloudessa? Oon kuullu jotta toimis mutta en oo varma.

Ilman sisäantennia eli seinän pistokkeestakin toimii ainakin joidenkin kaapeli-tv-yhtiöiden alueella. Welho esimerkiksi lähettää kaapeliverkossaan jonkun siirtymäajan verran myös digitaalista antennisignaalia. Kannattaa selvittää siis omalta palveluntarjoajalta.

Edelliseen kysymykseen liittyen, kuulin juttua että olisi olemassa langaton mahdollisuus telkkarillekin, eli seinässä olevaan antennipistokkeeseen vain sellainen lähetin, ja vastaavanlainen digiboksiin kiinni ja pitäisi pelata?

Kukaan kuullut vastaavanlaisesta? Harmittaa vetää kolmen huoneen kautta antennijohtoa, se on aina tiellä ja ovetkin rikkoo.

Miksi joihinkin korvatulppiin lisätään metallia, jotta ne voitaisiin havaita metallinpaljastimella? Voiko korvatulpalla tappaa jonkun vai miksi tulpassa on metallia? Eli mikä on tälläisen 'traceable ear plugin' funktio?

9005.gif

Miksi joihinkin korvatulppiin lisätään metallia, jotta ne voitaisiin havaita metallinpaljastimella? Voiko korvatulpalla tappaa jonkun vai miksi tulpassa on metallia? Eli mikä on tälläisen 'traceable ear plugin' funktio?

9005.gif

Googlella:

Tracer Metal Detectable Earplugs

Contains a surgical-grade magnetic ball-bearing in the stem that is traceable by most metal detectors. Perfect for the food industry with the standard blue color accepted as the only non-food color in the industry. NRR=21dB

Elikkä jotta eivät katoa ruoanvalmistusteollisuudessa ruoan sekaan, tai jos katoavat niin löytyvätkin.

Osaisiko joku neuvoa miten toimia kun anoo lykkäystä armeijaan... Siis olen jo koulusta saanut ja täyttänyt tarvittavan lomakkeen, mutta en ole aivan varma minne se pitäisi toimittaa, asun siis hesassa ja puolustusvoimien sivuilta löysin helsingin aluetoimiston osoitteen ym. yhteystiedot, mutta onko se oikea paikka? Entä pitääkö käydä henkilökohtaisesti paikan päällä vai voiko lähettää postissa? :nolo:

Kiitos jo etukäteen

Edelliseen kysymykseen liittyen, kuulin juttua että olisi olemassa langaton mahdollisuus telkkarillekin, eli seinässä olevaan antennipistokkeeseen vain sellainen lähetin, ja vastaavanlainen digiboksiin kiinni ja pitäisi pelata?

Kukaan kuullut vastaavanlaisesta? Harmittaa vetää kolmen huoneen kautta antennijohtoa, se on aina tiellä ja ovetkin rikkoo.
eiköhän moinen löydy jostain, mutta eipä ole näkynyt. pelkästään näitä että voi siirtää telkkarin kuvaa videoista telkkuun langattomasti jne..

Back
Ylös Bottom