Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miten tapahtuu lahjashekin lunastus? Mulla ois osuuspankin shekki ja oma tili sammossa. Onko mun pakko mennä osuuspankkiin ja ne lyö kylmää käteistä/pistää tilille? Vai voinko mä käydä lunastamassa ton jotenkin Sampo pankista?

Jotkut saatanan kätyreinä itseään pitävät kusipäät olivat käyneet kaatelemassa honkanummella kiviä su-iltana. Ilmoitetaanko omaisille, jos heidän läheisensä kivi on kaadettu, vai pitääkö itse mennä (jouluaattona) toteamaan asia?

Mitä eroa:

kokojyväriisi, täysjyväriisi, pitkäjyväinenriisi ?
Kokojyväriisi ja täysjyväriisi taitavat tarkoittaa samaa (?), eli niihin on jätetty se kuituinen kuoriosa, jossa on mm. B-vitamiinia.
Riisiä on pitkäjyväistä ja pyöreäjyväistä. Pyöreäjyväinen on sitä puuroutuvaa sorttia.

Jotkut saatanan kätyreinä itseään pitävät kusipäät olivat käyneet kaatelemassa honkanummella kiviä su-iltana. Ilmoitetaanko omaisille, jos heidän läheisensä kivi on kaadettu, vai pitääkö itse mennä (jouluaattona) toteamaan asia?

Pitäisi kuulua kirkon kanssa tehtyyn haudan hoitosopimukseen. Vahva mutu.

Voisiko joku logistiikka-alan ammattilainen kertoa, että mistä tulee nimitykset puoliperävaunu ja täysperävaunu.

Puoliperävaunu on siis tollanen pitkä kärry, joka on vetoautossa kiinni. ->

SchenkerLKW.jpg

Mikä on sitten täysperävaunu? Onko se vaunu, jota ei voi kiinnittää sellaiseen lyhyeen vetoautoon, vaan sen kaverina pitää olla kontillinen vetoauto. ->

uusi_etusivukuva_kl.jpg

Eli nimitys tulee yhdistelmäkokonaisuudesta, koska eihän noilla vaunuilla mitään eroa ole?

Voisiko joku logistiikka-alan ammattilainen kertoa, että mistä tulee nimitykset puoliperävaunu ja täysperävaunu.
...
Eli nimitys tulee yhdistelmäkokonaisuudesta, koska eihän noilla vaunuilla mitään eroa ole?

Onhan. Puoliperävaunussa on pyörät vain toisessa päässä, täysperävaunussa (eli varsinaisessa perävaunussa) molemmissa.

Puoliperävaunu tulee kiinni vetoauton telin päällä olevaan vetopöytään, täysperävaunua vedetään aisasta, koska sen etupäätä ei tarvitse kannatella.

-k

Mitä teen kun patterini on lämmin vain osittain tosta ylhäältä. Pitääkö se ilmata? Ja mitä se tarkottaa?

Patterin yläosassa toisessa päässä on ilmausruuvi joka on neliskulmainen ja talttapääruuvarikin menee. Eli ilmausavaimella tai ruuvarilla aukaiset sitä hiljalleen ja päästät ilmat ulos patterista. Pidä jotain rättiä edessä, ettei roisku vedet lattialle.

Miten vitussa? Jos salin lyhyt rautatanko on ~10 kg??? Ja painaa siis enemmän kuin kulmatanko...

Salilla missä käyn painaa mutkatanko 9 kiloa. Eli eiköhän ne aika lailla siinä kympin paikkeilla ole. Vähän yli tai alle.

Punnitsemallahan se selviää, jos mahdollista.

Tattis porukoille.

Tosin niitä on kaksi, joista toinen alumiinia tai sen sekoitusta (veikkaan ~5 kg, koska on 25-30 mm. halkaisijaltaan), ja toinen rautaa, eli vähän painavempi. Olisko sitten lähemmäs 10???

Mutta suoran hauistangon pitäisi olla ~10 kg, ja on painavempi kuin raudasta väännetty mutkis??? :confused:

Voiko netistä tilata teleskooppipampun ilman että tulee sanomista tullissa? Saisi niin pirun paljon halvemmalla kuin Suomesta ja olen muutenkin tilaamassa kyseisestä liikkeestä tavaroita.

Back
Ylös Bottom