Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Correct me if I'm wrong, mut 013:lla lienee jotain tekoa Alkon koodinumerolla.
Näin taitaa olla. Totahan uudelleen brändättiin isolla kädellä ja eikös vientiinkin tullu oma pullonsa (Koskenkorva Vodka?).

Lienee haluttu numero nostaa perinteitä korostamaan, koska jos muistan oikein tuo 013 on se alkuperäinen tuotenumero joka oli jossain vaiheessa kai ainakin joku muu, olisko ollu 0132 (?).

edit: Alkuperäinen tuotenumero oli jotain muuta, tossa jotain infoa.

Miksi kokojyvätuotteet ovat kalliimpia kuin "tavalliset"? Luulisi, että jyvän erottelu maksaisi enemmän kuin kokojyvän käyttäminen.

Miksi joihinkin makuihin mistä pitää kyllästyy, mutta joihinkin makuihin mistä pitää ei kyllästy koskaan?

Nyt puhutaan siis ruoasta. harvinaisen typerä kysymys.

Miksi jenkkifutaajat käyttävät sellaista kapean rannehikinauhan näköistä systeemiä kyynärpäiden yläpuolella?
Koska jenkkifutarin tärkein tehtävä on näyttää hyvältä. Varsinkin puolustuksen takakentän rimpuloiden :)

Miksi kokojyvätuotteet ovat kalliimpia kuin "tavalliset"? Luulisi, että jyvän erottelu maksaisi enemmän kuin kokojyvän käyttäminen.

Minä en tiedä, mutta veikkaisin sen johtuvan siitä, että ennenvanhaanhan ihmiset söivät kokojyvää omavaraistaloudessa, kun ruokaa oli vähän. Teollistumisen myötä myös ruuan jalostaminen siirtyi tehtaisiin, joihin rakennettiin linjastot erottelemaan jyvät akanoista ja saatiin hienompaa vehnäjauhoa, joka aiemmin oli siis ollut kallista ja vain juhlakäyttöön. Ihmiset tykkäsivät alkaa käyttämään enemmän vehnäjauhoja ja tehtaat tuottavat sitä edelleen isolla volyymilla. Kokojyvää tuotetaan vähemmän siksi se on kalliimpaa. Muita teorioita/tietoa?

Muuttuuko yin yang symbolin merkitys jos sitä kääntelee ja vääntelee eri asentoihin??

180px-Yin_yang.svg.png

images

images

images

Miksi jenkkifutaajat käyttävät sellaista kapean rannehikinauhan näköistä systeemiä kyynärpäiden yläpuolella?

Älä yleistä.. Rissut ja takakentän pelaajat käyttävät näitä. Syy taitaa olla että hauikset näyttäisivät paremmlata :D

Käykö teille joskus silleen, että kun teidän pitää sanoa jollekin jotakin, siis ihan perusasiaa, ei mitään esitelmää tai muuta, ehkä kuitenkin jotain mitä saattaa hetken mielessään miettiä että mitä sanoo niin se tapahtuu ikäänkuin tahtomattaan? Esim itse huomaan että saatan miettiä mitä ja miten aion sanoa vaikkei asia olis kummonenkaan, lisäksi myös huomaan miettiväni keskustelun eteenpäin eli myös mitä toinen osapuoli sanoo. Tästä seuraa sitten se, että kun tilanne oikeasti tapahtuu niin monesti huomaan että hallitsematon mieleni on ennakoinut tilanteen kulun oikein ja se jostain syystä alkaa huvittamaan. Ja tästä seuraa aika outoja tilanteita kun pokka ei pidä.. "Hei naapuri, ajoin vahingossa teiän kultaisen noutajan yli viime yönä, tsihihii..":david: :jahas:

Käykö teille joskus silleen, että kun teidän pitää sanoa jollekin jotakin, siis ihan perusasiaa, ei mitään esitelmää tai muuta, ehkä kuitenkin jotain mitä saattaa hetken mielessään miettiä että mitä sanoo niin se tapahtuu ikäänkuin tahtomattaan? Esim itse huomaan että saatan miettiä mitä ja miten aion sanoa vaikkei asia olis kummonenkaan, lisäksi myös huomaan miettiväni keskustelun eteenpäin eli myös mitä toinen osapuoli sanoo. Tästä seuraa sitten se, että kun tilanne oikeasti tapahtuu niin monesti huomaan että hallitsematon mieleni on ennakoinut tilanteen kulun oikein ja se jostain syystä alkaa huvittamaan. Ja tästä seuraa aika outoja tilanteita kun pokka ei pidä.. "Hei naapuri, ajoin vahingossa teiän kultaisen noutajan yli viime yönä, tsihihii..":david: :jahas:
tais olla tuosta juttua jossain lukiopsykologiassa/vast. ainakin omasta mielestä täysin normaalia varautua tulevaan -> reaktiot on todennäköisesti fiksumpia.

Mulla on täsmälleen sama ''vaiva'', välillä tuo alkaa ketuttaa ihan oikeesti... Mulla on ollu pienempänä änkytystä, mutta nykyään melkein täysin parantunu... vissii nuilta ajoilta se on mulla lähtösin.

Juu kyllähän asian kanssa pystyy elämään. Koskaan ei ole ollut esiintymisen kanssa mitään ongelmaa, pikemminkin ehkä päinvastoin eli ei pysty ottamaan tilannetta/asiaa tarpeeksi vakavasti.
Ainoa haitta on tosiaan tuo, että kun keskustelu etenee juuri niinkuin oli sen ennalta kuvitellut menevän niin jostain syystä tämä "deja-vu" alkaa joskus naurattamaan. Eli anteeksipyyntö tässä vaiheessa mm. kaikille opettajille, ei siinä ja siinä palaverissa mitään hauskaa ollut, se olin vain "minä" :D

Muna. Jos siis kana kehittyi jonkinlaisesta krokotiilinkaltaisesta liskosta pikkuhiljaa evoluution seurauksena. Sukupolvi sukupolvelta tapahtui muuntumista, kunnes eräänä päivänä munasta kuoriutui eliö, joka täytti kanan tunnusmerkit.
[nusnus]
Ennemminkin raptoreista, joka tarkoittaakin petolintua.

http://en.wikipedia.org/wiki/Utahraptor
[/nusnus]

Kana voi oolla ylpeä esi-isästään:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tyrannosaurus
:D

Back
Ylös Bottom