Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Heittäkääs mulle infoa:

Aijon alkaa tekemään vartijan hommia, katsella turvallisuus-alaa yleensäkkin.
Missä olisi helpoin ja nopein tapa pk seudulla käydä vartija kurssi, siis vartijan työn perusteet 40h , se toinen (nimeä en muista) 60h koulutus ja voimankäyttö koulutuksen.

Heittäkääs mulle infoa:

Aijon alkaa tekemään vartijan hommia, katsella turvallisuus-alaa yleensäkkin.
Missä olisi helpoin ja nopein tapa pk seudulla käydä vartija kurssi, siis vartijan työn perusteet 40h , se toinen (nimeä en muista) 60h koulutus ja voimankäyttö koulutuksen.

Kävelet/soitat/meilaat vartiointifirmoille (Securitas, G4S, FPS ym.) työhönottoon. Luultavasti välittömästi pääset 40h kurssille, työvoimapula on tällä hetkellä melkoinen. Nuo muut kurssit tulee siinä sitten kaupan päälle ajan mukaan.

Miten se nyt oli...

Ajan autolla yksikaistaisella tiellä valoristeykseen josta pääsen suoraan, oikealle ja vasemmalle. Valot ovat minulle punaiset. Risteyksessä ei ole mitään ryhmittymismerkkejä tai kaistoja ryhmittymistä varten. Olen menossa suoraan risteyksen yli. Ryhmitynkö tien oikeaan vai vasempaan laitaan?
Mulla on semmonen käsitys että oikeaan laitaan, muttakun tuntuu että suurin osa suoraan menevistä ryhmittyy siihen kaistaviivan viereen, vasempaan laitaan.
Äm ai :david: ?

Miten se nyt oli...

Ajan autolla yksikaistaisella tiellä valoristeykseen josta pääsen suoraan, oikealle ja vasemmalle. Valot ovat minulle punaiset. Risteyksessä ei ole mitään ryhmittymismerkkejä tai kaistoja ryhmittymistä varten. Olen menossa suoraan risteyksen yli. Ryhmitynkö tien oikeaan vai vasempaan laitaan?
Mulla on semmonen käsitys että oikeaan laitaan, muttakun tuntuu että suurin osa suoraan menevistä ryhmittyy siihen kaistaviivan viereen, vasempaan laitaan.
Äm ai :david: ?
Ihan oikein teet. Mutta usein käy niin, että edellä on joku, joka on kääntymässä oikealle. Tällöin perässä tulevat ryhmittyvät mieluummin vasempaan laitaan, jotta pääsisivät sutjakammin ohi. Kun se toinen kuitenkin menee siitä risteyksestä hitaammin ja jopa odottelee että risteävä kevyt liikenne menee ensin. Tietysti siinä edessä saattaa tupeksia myös vasemmalle kääntyvä.:rolleyes: Meillä täällä Turussa on paljon monikaistaisia katuja, niin ei tarvitse miettiä niin paljoa noita ryhmittymisiä. Paikallisena erikoisuutena on vielä "puolitoistakaistaiset", turkulaiset kyllä tietävät mitä tarkoitan:D

Ihan oikein teet. Mutta usein käy niin, että edellä on joku, joka on kääntymässä oikealle. Tällöin perässä tulevat ryhmittyvät mieluummin vasempaan laitaan, jotta pääsisivät sutjakammin ohi. Kun se toinen kuitenkin menee siitä risteyksestä hitaammin ja jopa odottelee että risteävä kevyt liikenne menee ensin. Tietysti siinä edessä saattaa tupeksia myös vasemmalle kääntyvä.:rolleyes: Meillä täällä Turussa on paljon monikaistaisia katuja, niin ei tarvitse miettiä niin paljoa noita ryhmittymisiä. Paikallisena erikoisuutena on vielä "puolitoistakaistaiset", turkulaiset kyllä tietävät mitä tarkoitan:D

No kiva :) Välillä vaan meinaa käydä niin, että se takana seisova vasempaan laitaan ryhmittyny auto meinaa mennä ohi sieltä vasemman kautta kun valo vaihtuu vihreelle...tulee semmonen wtf fiilis :D Pitäs varmaan lähteä ripeämmin niistä valoista :rolleyes:

muistaakseni liikennesääntöjen mukaan vasemmasta reunasta suoraan ajavan pitää väistää jos oikeasta reunasta auto ajaa suoraan.

ja fiksuintahan tuossa on ajaa oikeaa puolta suoraan mennessä, sillä oikealle kääntyminen on nopeampi operaatio kuin vasemmalle kääntyminen jos on muuta liikennettä samassa risteyksessä.

Miten pääsee eroo sellasista saatanan pienistä "banaanikärpäsistä"?? Kysymys siis sellasista tosipienistä ja vaaleista hepuista. Omenan raato jäi roskiksen pohjalle pariks päiväks ja nyt niitä on aivan tolkuttomasti....

Miten pääsee eroo sellasista saatanan pienistä "banaanikärpäsistä"?? Kysymys siis sellasista tosipienistä ja vaaleista hepuista. Omenan raato jäi roskiksen pohjalle pariks päiväks ja nyt niitä on aivan tolkuttomasti....

vanhemmat sanoi että kaljapulloon jättää vähän kaljaa pohjalle(tai viinipulloon viiniä) ja pullo pöydälle avonaisena.

kuulema toimii hyvin. edellisessä kämpässä tuli mm imuroitua niitä ja sinetöityä tän jälkeen imurin letku ilmastointiteipillä :D

Juu, tyhjä bissepullo on paras syötti noille. Riittää, että pohjalla on tilkka olutta. Kohta on pullo täynnä noita kärpäsiä, ja kantta sit vaan päälle ja rodeen:)

Omena roskikseen?! Hommaat kato sellaisen kannellisen pienen biojäteastian (vanha hillopurnukka käy) ja tyhjennät sen säännöllisesti biojätekeräykseen tai kompostoit. Samalla maailma pelastuu.

Oikeasti paras keino on pitää huolta, että niillä itikoilla ei ole mitään syötävää. Syksyn kylmyys hoitaa vähitellen loput. Jos niitä kuitenkin on tullut, niin noi kaljasiideriviinikikat toimii hyvin loukkuna.

-k

Pitäs varmaan lähteä ripeämmin niistä valoista :rolleyes:

Niin pitäis : )
Tai jäädä ihan vähän keskemmälle, että takana tuleva ei luule sun olevan kääntymässä oikealle (vilkkuihin tai niiden käyttämättömyyteen ei nykyään voi ollenkaan luottaa). Eikös kyse kuitenkin ollut yksikaistaisesta tiestä?

-k

Mistä löydän sen legendaarisen hassunhauskan Steven Seagalin leffojen arvostelun? Muistaakseni oli leffa-arvosteluthreadissa, mutten muista kuka kirjoitti eikä haku löytänyt...

Niin pitäis : )
Tai jäädä ihan vähän keskemmälle, että takana tuleva ei luule sun olevan kääntymässä oikealle (vilkkuihin tai niiden käyttämättömyyteen ei nykyään voi ollenkaan luottaa). Eikös kyse kuitenkin ollut yksikaistaisesta tiestä?

-k

Jos mun auto ei liikahda nopeemmin? Pitäskö mun sit jäädä kotiin tai käytää julkisia? :D
Juu, eli yksi kaista olempiin suuntiin. Tää kyseinen valoristeys on vielä semmonen, että tilaa ryhmittymiseen on. Eli kaistalle mahtuu helposti kaks autoa rinnakkain...ei kehtais jäädä keskelle :)

Back
Ylös Bottom