Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Voi maksaa tulee vain kalliiksi esim vuoden päästä ostaa itsensä ulos, koska puhelimen arvo on laskenut.

Varmaan olen taas tyhmällä päällä, kuten yleensäkin, mutta en ymmärtänyt. Saman verranhan siitä joutuu maksamaan, joko kerralla tai erissä kuukausittain(?).

Jos on ns. kytkykauppa puhelin eli puhelin ja liittymä 24 kk:n sopimuksella, niin voiko puhelimen maksaa jossain vaiheessa kerralla pois vai pitääkö maksella kiltisti kk erä kerralla pois? Kiitos tietävile.

en tiedä tarjoaako kaikki operaattorit tällaista, mutta ainakin saunalahdella onnistuu.

eikä tule yhtään sen kalliimmaksi, käytännössä tuo maksu tarkoittaa sitä, että maksetaan jäljellä olevat puhelimen osuuden kk-maksut kerralla, ei tarkoita sitä että 1,5v jälkeen maksetaan sen puhelimen ovh-hinta...

Voi maksaa tulee vain kalliiksi esim vuoden päästä ostaa itsensä ulos, koska puhelimen arvo on laskenut.

Et oo ilmeisesti kuullu käsitteestä osamaksu ennen?

Et oo ilmeisesti kuullu käsitteestä osamaksu ennen?

Juu, olen. En vaan itse enää ota näitä pakettikännyköitä...Vuoden vanha nokia n70, joka jo todella huonossa kunnossa. Olisin halunnut maksaa sen kerralla pois, ja ostaa uuden puhelimen. Olisi pitänyt maksaa n.300euroa + uusi puhelin 500e. Soitan siis kytky-paskalla....

edit: Tokihan se on aina osamaksuissa kävä maksaa viimeisimpiä eriä, jos on arvo laskenut tai tavara paskana. Mutta tosiaan voi ostaa itsensä ulos.

Eri asia jos kytkyn mukana on kallis liittymä, niin silloin loppusumma voi olla aika suuri vielä sopparin puolivälissä. Jos siis joutuu maksamaan myös liittymän kuukausimaksut pois.

Juu, tämä oli kanssa se mikä nosti ulosmaksuhintaa...never again..

ööh nyt lienee puurot ja vellit sekaisin...

puhelimelle annetaan se hinta x, joka jaetaan 24 kuukaudelle.
puhelimen hinnan x päälle lisätään puhepakettien yms operaattorin systeemien kk-maksut y. tästä tulee tulokseksi kuukausmaksu x+y.

esimerkki: ostat 480e puhelimen. operaattorin systeemine kk-maksu yht. 15e/kk.

maksat puhelinta 20e/kk ja operaattorin systeemejä 15e/kk -> yhteensä 35e/kk. ensimmäisen vuoden jälkeen olet maksanut 240e puhelimen hinnasta (480e), ja sen lisäksi 180e operaattorille sen tarjoamista palveluista.

puhelimen hinta pysyy aina samana. maksat sen puhelimen sit heti (480e) tai tasaisesti kuukauserissä (24*20e=480e) tai vaikka 14kk jälkeen maksat pois puhelimen osuuden jolloin kk-maksu on esimerkin perusteella enää 15e/kk (14*20e+200e=480e)

eli tuo on käytännössä kuin visalla puhelimen ostaisi (paitsi korko- ym kustannukset tasan 0e eli halvempaa olettaen ettei operaattorin lätkäisemä hinta ole ihan eri planeetalta kuin puhelimen yleinen hintataso kaupoissa.)

Mitäs ne nuo suositukset työpaikkoja hakiessa nyt sitten on? Itse olen käsittänyt että lähinnä pomolta kysytään, että saapiko laittaa suosittelijaksi, mutta mikä se nyt se oikea käytäntö on? Sen verran älyän, että ihan randomilla ei suositteijoita kannata laittaa, kun ne kummiskin tarkistetaan ja myös sen tajuan, että suosittelijoista on hyötyä :)

Mitäs ne nuo suositukset työpaikkoja hakiessa nyt sitten on? Itse olen käsittänyt että lähinnä pomolta kysytään, että saapiko laittaa suosittelijaksi, mutta mikä se nyt se oikea käytäntö on? Sen verran älyän, että ihan randomilla ei suositteijoita kannata laittaa, kun ne kummiskin tarkistetaan ja myös sen tajuan, että suosittelijoista on hyötyä :)

käytännössä ovat yleensä henkilöitä joiden alaisuudessa olet työskennellyt. (ja jotka osaavat sinusta myös jotain kertoa!)

SD: Enpäs. Tuli mieleen vaan tuosta kun Apollonia nillitti vitutusketjussa, että hävyttömästi raskaaksi hankkiutuneen ja kaikkien työpaikat hävittäneen naisen on turha häntä suosittelijaksi laittaa. Käsittääkseni hän ei ole ollut missään esimiesasemassa tai mistä minä tiedän. (sori kun käytän suo A tässä esimerkkinä) Siis voiko jonkun duunikaverin vaikka vetästä suosittelijaksi? Entä englannin opettajan? Parhaan kaverin serkun? Tosiaan itse siinä käsityksessä, että joku pomo pitäisi pyytää, mutta kun en nyt ihan varma ole.

Tämä on tyhmien kysymysten ketju, elä valita jos kyselen tyhmiä :D

edit: Jeps, ossipena. Kiitosh.

edit2: SD ::lol2:

Ei suosittelijaksi kannata ketään alta päällikköposition laittaa.

Tai voihan siihen laittaa vaikka naapuri-Siwan kassatädin, mutta mitä vitun merkitystä sillä on?

SD: Enpäs. Tuli mieleen vaan tuosta kun Apollonia nillitti vitutusketjussa, että hävyttömästi raskaaksi hankkiutuneen ja kaikkien työpaikat hävittäneen naisen on turha häntä suosittelijaksi laittaa.

Korjaan: keltään ei ole mennyt työpaikkaa. Ainoa työsuhteessa olija on se lomanviettäjä itse ja hän ei tule takaisin sopimuksen päättymisen takia.

Yhdistyksen pj:na mä allekirjoitan siellä todistukset. Tai kirjoitan tietysti myös, ja voin laittaa niihin mitä haluan. Sen puoleen multa VOI pyytää todistuksen, eri asia on kannattaako se.

Korjaan: keltään ei ole mennyt työpaikkaa. Ainoa työsuhteessa olija on se lomanviettäjä itse ja hän ei tule takaisin sopimuksen päättymisen takia.

Yhdistyksen pj:na mä allekirjoitan siellä todistukset. Tai kirjoitan tietysti myös, ja voin laittaa niihin mitä haluan. Sen puoleen multa VOI pyytää todistuksen, eri asia on kannattaako se.

Siis olet yhdistyksen pj, muttet voi mennä lähtijän tilalle.

Siis olet yhdistyksen pj, muttet voi mennä lähtijän tilalle.

En voi. Kuten sanoin, ollaan työkkärin armoilla ja niillä on sääntönsä.

Joo ja edit, enhän mä nyt muutenkaan vois yhdistyksen omienkaan sääntöjen mukaan saada sinne itseäni työsuhteeseen kun olen luottamustoimessa.

Ei suosittelijaksi kannata ketään alta päällikköposition laittaa.

Jos ei ketään saa alta päällikköposition suosittelemaan, ei kannata. olen samaa mieltä. Mutta jos esimiehen lisäksi saa suosittelijaksi vaikkapa tämän työn ohjaajaksi / perehdyttäjäksi päätyneen / määrätyn henkilön tms. ei siitä haittaakaan voi olla?

Jos on perjantai, tylsää eikä ole menossa salille, ni pitäskö käydä ostaa kalimeeroo ja kiiderii?

Back
Ylös Bottom